• Cosan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-30 23:40:30 följande:
    Jag tror faktiskt att jag ger upp Jag pallar inte med dessa berg-och-dal banor där jag hela tiden känner mig helt förvirrad. Jag är en smart kvinna! Fina vänner, helt okej jobb, intressen o.s.v. Men så träffar jag nån som fångar mitt intresse och PANG! så blir jag helt pantad och kan inte koncentrera mig. HOPPLÖS(T)!!!
    Ajaj, lider med dig. Inte alls roligt när det blir så. Om det är till någon tröst är det många som blir precis som du. 
  • Cosan
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-02 00:44:29 följande:
    Så, nu var allt avslutat! Vi pratade rätt länge och för varje sak han sa så tyckte jag bara bättre om honom. Han verkar vara så förbannat bra. Och han sa att han tyckte att jag var fantastisk.

Men att träffa mig rev upp en massa som han inte verkat bearbeta sedan sin separation. Inte saker ang hans ex utan hans barn. Att han är så otroligt plågad över att bara få träffa dom varannan vecka. Han känner sig misslyckad och massa sånt.

Jag tycker det känns skit! Han gillar mig, jag gillar honom. Men han mår för dåligt i sitt liv i övrigt för att fortsätta nåt med mig.

SVORDOM!
    Hm, tycker faktiskt det låter lite konstigt. Se till att få lite distans till den här killen och tänk till. I min värld lägger man inte över massa av sitt förflutna på en en ny partner och speciellt inte efter EN dejt, varför ska du höra på varför han känner sig misslyckad mm. Att sen bre på med ord som att du är fantastisk hade jag uppfattat som manipulativt. Låter inte sunt i mina öron.

PS: Ta detta på rätt sätt nu, säger bara i all väl mening att du kanske ska tänka till lite, jag har absolut inte hela bilden heller DS.
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-04 12:49:03 följande:
    Men FAN! Så sitter jag här igen och väääääntar på att han ska höra av sig. Tänkte att jag öppnar upp mitt hjärta, och att han då svarar åtminstone... Vill bara skicka ett sms och fråga om han tänker svara ELLER?!?!? men hejdar mig varje gång och försöker med det där att ha tålamod istället. Hur länge ska jag vänta innan skickar ett sånt otålighets-sms?
    Satan vad sånt är jobbigt Demon Se till att bara hitta på något annat roligt annars blir det grubbel och ångest 
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-04 13:40:06 följande:
    Igår skickade jag mailet, vi sågs fredag-lördag nu i helgen Jag har sagt till honom att han är speciell för mig de senaste 20 åren. Nu var det 17 år sen vi sågs sist. Vi har haft kontakt via FB i 3 år och vi har sagt att vi borde ses för att kunna lägga nätflirtandet bakom oss. Övertygade om att det var gamla känslor som spökade. Nu visade det sig (iaf från min sida) att jag fortfarande känner lika för honom. Problemet är väl att han är i ett förhållande .... Varje gång han varit singel har han hört av sig...och varje gång har jag varit nygravid igen... Vi har sagt att när vi båda är singlar samtidigt, då blir det vi. Men vafan, man jan ju också lämna ett förhållande som är väldsamt och negativt för att vara med mig som är den han åtminstone säger att han tänker på och ångrar att det inte blev mer med då för 20 år sen redan. Det kan bli totalt katastrofjobbigt det här, eller fairytale wonderful
    Oj det var invecklat oxå. Se verkligen till att göra mycket roliga saker nu, Det kan ta veckor för honom att svara och än längre tid att bestämma sig , nu när han är i ett förhållande. Jag har själv varit i något liknande som killen och jag trodde jag skulle gå under av ambivalens, jag mådde så sjukt dåligt. Några snabba klara svar tror jag blir svårt. Jag håller tummarna för dig Glad
  • Cosan
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-04 22:24:48 följande:
    Det var minsann nåt speciellt med den där killen jag gick på dejt med. kan inte sluta tänka på honom och jag blir SÅ irriterad! Att tänka på honom konstant hjälper ju ingen, allra minst mig.
    Slå mig i huvudet någon?
    Hm, skrev ett elakt slag till dig, men kändes inte bra, så raderade. Se till att planera in något roligt så kan det nog bli bättre Glad
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-04 21:14:20 följande:
    Jag skickade ett sms tillsist Jag är så jävla lätt och otålig!!!
    Nej nej, du är rak och ärlig heter det, fortsätt med det, finns faktiskt människor som verkligen uppskattar det, så se till att träffa en sådan Glad
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-05 22:48:47 följande:
    giftgrodan - jag hänger fortfarande upp mig påa tt jag inte fattar det där med xkcd
    Hahaha, skicka ett mail till henne och fråga Flört 
    Jag tycker giftgrodans presentation är bra. Men jag tycker om långa invecklade presentationer, helst ska de gå att läsa från lite olika håll oxå, men någon sådan har jag inte sett. Dock är det nog helt sant att de funkar lättast och bäste med en kort enkel,  även om jag vill tro att en mer specifik fångar rätt fångst så att säga. 
  • Cosan
    giftgrodan skrev 2011-12-06 05:43:53 följande:
    fast jag vill inte ha "snygga" bilder, jag vill ha rättvisande bilder
    Problemet är att ingen annan har några rättvisande bilder och människor bryr sig extremt mycket om bilden i början, jag har testat några dagar med en kassa bild nu. 16 skickade mail, 0 svar.  Fick nog nästan 1/3 svar på mina mejl tidigare utan bild. Blev riktigt irriterad igår och skrev ett riktigt långt (så långt det gick) och förhoppningsvis bra mejl till en som jag verkligen tror jag skulle kunna passa med, personen i fråga har inte ens gått in på min profil. Känns som ett satans dilemma att man ska skicka upp någon bild där man framstår som värsta snyggingen och sen välja att skicka mejl till de man tror har lite mer djup och som uppskattar raka ärliga människor.

Låt mig ljuga lite först för att kunna vara ärlig och uppriktig sen, det suger egentligen fett, men det är den verkligheten man har att rätta sig efter.
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-07 21:04:04 följande:
    Tyst...det är så förbannat tyst Varför hör han aldrig av sig?!?! Känns sim att chansen till nåt positivt besked försvinner längre bort i fjärran ju lngre tid han tar på sig...
    Ajajaj, har tänkt på dig men inte vågat fråga Rynkar på näsan  
  • Cosan
    Anonym (ny) skrev 2011-12-07 21:07:12 följande:
    hmm minns inte men hur många ggr har ni träffas? när hörde han av sig senast?
    Det är lite invecklat, hon har träffat en gammal flamma från 20 år tillbaks i tiden och han är dessutom lite upptagen Rynkar på näsan
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!