• Cosan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-12-18 11:28:23 följande:
    Hoppas du menar touchy och inte tushy..
    LOL Cool  Jag tror det var tushy hon menade, måste det vara!!!
  • Cosan
    Klöset skrev 2011-12-18 14:49:19 följande:
    Jag åkte till mitt ex igår. Dumt va? Jag ville bara träffa honom och han ville träffa mig, men som vänner. Det gick jag med på!

Det kändes hur bra som helst tills det att vi lade oss. Då bröt denna damen ihop och började storgråta. Det började lite smått när han sa god natt utan att ge mig en puss (tihi)) då snörvlande jag till lite och han undrade om jag vart förkyld..... Det var som om han tryckte på en knapp för då började tårarna störa och hulkandet var ett faktum.

Vilken mes jag är.

Summa summarum så var det skönt att få träffa honom och prata med honom trots mitt lilla utbrott och så småningom ska jag nog klara av att vara en vän till honom. Detta var ju första träffen sedan vi gjorde slut.

Drömmer

Tack för att du berättar, är ju enormt lärorikt att läsa sånt här som man, man fattar ju noll när man står där som man i dessa situationer. Det blir nog ordning på dig snart oxå Glad Inte alls konstigt att det är jobbigt första gången ni träffas efter det tagit slut.
  • Cosan
    floya skrev 2011-12-19 02:00:44 följande:
    Liten uppdatering i min egna soppa.. Jag skrev alltså till honom på lördagsmorgonen. Inget svar. Under kvällen nu när det hade gått 36 h (!) gav jag upp och insåg att jag var totalt ointressant för honom.. Depp, depp, men jag har två andra dejter inplanerade innan nyår med schyssta, om än inte fullt så intressanta, killar. 45 minuter efter jag totalt gett upp hoppet plingade mobilen till.. Skäms

Vi smsade till och från under två timmar och till sist så gav jag upp och skickade iväg ett "Nu la jag till dig på fb. Har du bara dina närmsta där så är det bara ignorera vänförfrågan". Förfrågan blev godkänd och en kvart senare kom ett sms "Fina foton. Du är vacker. :)"

GAH. Hur sjutton tolkar man det? Han har sagt att han inte är intresserad, jag har sagt att jag inte är intresserad - och ändå skriver han en sån sak... (fanns det en smiley som kliade sig i huvudet skulle jag lagt till den här... ;))

Det slutade med att han frågade om veckans planer, jag svarade att jag funderade på att besöka ett specifikt ställe den 22:a eller 23:dje och hux flux så skulle han skicka ett sms om han blev klar med julklapparna innan och hade lust att haka på. Antagligen blir det inte av, men ändå...
    Märkligt gott folk (analyser tas tacksamt emot!) men jag går onekligen och lägger mig med en bättre känsla i magen i natt än jag hade igår. Solig
    Hm, det ligger en hund begraven här någonstans, något skumt är det som döljs.
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:
    Cosan, du kanske borde gå tillbaka till att vara tjej så ökar kanhända chansen att få killarna att hänga kvar lite längre.

bara en tanke... 
    Samma skit oavsett kön Gråter
    Men det jag verkligen inte kan förstå är människor som svarar på mejl efter en vecka! Och sedan fortsätter att vänta minst 4 dagar varje gång på att svara. Men hallå hur tänker dom!!! Lägg till att det är korta svar jag får efter ett skrivit långt mejl, droppar dock alltid in ett litet kort svar efter några dagar, med en liten kort fråga.
  • Cosan
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 11:31:01 följande:
    Cosan: Vad händer om du skiter i att svara då? Fy vad jag hatar den här katt och råtta leken...
    Det händer absolut ingenting kan jag lova Glad Om du på något sett missat det så är det enorm skillnad på att vara man och kvinna på nätdejting. Gör du inget som man, har du 0 besök, 0 flirtar och 0 mejl Tungan ute
  • Cosan
    Glädje58 skrev 2011-12-19 14:15:22 följande:
    Jag skaffade mig ett extra konto på hp för att jag skulle kolla in min väns expojkvän och då ville jag inte skylta med min rätta identitet. Så jag skaffade mig ett nytt konto och i den vevan skapade jag ett monster till tölp med rätt tragiska värderingar ang kvinnor och relationer. Presentationen blev grymt rolig och det var en hel del som svarade. Till motsats mot min riktiga profil ... suck
    Hade du samma mejl adress till båda? Borde inte vara några problem att fixa, de kan ju inte skylla på samma ip-adress är ju bara att säga att ni är två på samma adress, vilket är helt normalt.
  • Cosan
    floya skrev 2011-12-20 02:06:54 följande:
    Två h chattande med den märkliga killen även ikväll och vi har en träff på torsdag inplanerad. Jag fattar nada.

Efter dejt 1: han är jätteintresserad och ger mig fina komplimanger, kommer med hintar etc.
    Efter dejt 2: han är inte alls intresserad och skriver det rakt ut
    2 dagar efter dejt 2: han skriver huxflux "Allt väl?"
    3 dagar efter dejt 2: han svarar inte på ett meddelande på 36 h..
    5 dagar efter dejt 2: han säger att jag är vacker.
    6 dagar efter dejt 2: chattar en helt del (och allt känns precis som mellan dejt 1 och 2, m.a.o. bra) och en tredje dejt blir planerad

Ska jag följa råden från er killar i denna tråd så borde jag alltså lägga in en stöt och sikta på salivutbyte, men det känns sådär eftersom jag blev tämligen dissad efter dejt 2. Obestämd Och ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag vill längre. Mitt intresse har onekligen svalnat (vad håller han på med?), men eftersom jag fortfarande är nyfiken på karln så ska det bli intressant att träffa honom och se vad sjutton som kommer hända...
    Sakta i backarna här, jag skrev att det låg en hund begraven, inte att det skulle bli salivutbyte. Om det stämmer tycker jag det mesta tyder på att snubben endast är ute efter lite kul. Är det vad du är så är det väl bara att testa. Är jag intresserad och attraherad av någon hade jag aldrig haft detta märkliga beteende. 

Lycka till med ditt beslut Glad
  • Cosan
    Glädje58 skrev 2011-12-20 21:58:24 följande:
    Alltså, nu har jag ändrat min presentationstext igen till rent nonsens (gud vad trotsigt). Det känns så himla svårt och på samma gång löjligt att komma på någon bra text. Här ska man sitta och klura ut något bra som säljer konserverad gröt. Men det är kanske det som är själva problemet? Jag är konserverad gröt, och vem tusan vill ha det?
    Upp med den bannade presentationen, du fick ju mail på den ;)
  • Cosan

Helt otroligt, har åter fått svar från en otroligt seg människa, nu var det nog nytt rekord. Endast 2 dagars väntan Glad 

Jag börjar mer och mer tro att det kan tänkas vara en medveten strategi från hennes sida. Hon söker nog en tålmodig och uthållig man Tungan ute

• Cosan
    Anonym (Mojo) skrev 2011-12-20 23:47:23 följande:
    Vill få alla rutiner kring barn och så att sitta innan man blandar in ngn ny... man vet aldrig hur exet reagerar. Mitt barn kommer före allt och jag vill ge nya rutiner kring samvaro tid att 'sätta sig' och bara rulla på ett tag. Men det är svårt när man verkar ha 'träffat' (dvs skrivit många långa mail (maxar nästan alltid PK:s maxlängd) samt chattat) en så trevlig kvinna. *Biter mig i tungan*
    Men det går faktiskt att hålla barn utanför många månader utan att det behöver vara konstigt på något sätt, tycker i vart fall jag
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!