Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Men visst hon kan blivit skrämd att jag var för seriös, Jag kan som sagt låta väldigt formell osv. Jag vill gärna inte skoja med folk innan jag vet vad dom gillar för typ humor och hur hårt man kan gå på. Precis som jag själv inte är jättepigg på att ta pikar osv från någon jag inte känner.
    Men det som stör mig mest är inte dessa konversationer utan dom andra ca 45 som inte ens ids att skriva något.  

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 17:33:37 följande:
    Ok kanske du ska prova att skriva det du tänker först, utan att börja analysera........det är ju ändå så att du måste visa vem du är vad du tycker o tänker ngn gång iallafall.Lika bra göra det från början..De får väl ta dig som du är.Annars kan det väl kvitta,eller hur?
    Jo det är just det som är problemet, Jag är ju mig själv även när jag skriver långt och formellt. Jag vet bara inte vem jag ska vara inför vilken person- Jag har inget "jag"... Jag vet inte riktigt vem jag är. Jag växlar beroende på omgivning och hur jag uppfattar personen och situationen, Är det en person som är skämtsam så är jag det, Är det en ledsen person så är jag tröstande, Är det en aggressiv person så är jag försiktig. Är jag osäker så försöker jag hålla en neutral inställning.  

Jag kan vara jätteglad när jag skriver man ärligt talat så blir man inte så där jätteuppåt över att det går som det går, Man blir bara besviken att man aldrig kommer någon vart, Det enda man lyckats med var att falla i en fälla då man var en tacksamt offer eftersom man sög sig fast vid personen, Även fast hon inte var riktigt i min smak så lärde jag mig tycka om henne. 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Och jag vet inte varför jag är så när det kommer till tjejer, Som tillsynes har jag inga som helst problem att vara aggressiv mot en kille osv.
    Smecker har rätt att jag är skadat gods, Men som jag sa att jag försöker laga det. Jag kanske borde låta bli detta överhuvudtaget men det håller mig sysselsatt på ett sätt som gör det lättare att hantera.

Nåja nu har jag gnällt färdigt, Det är bara frustrerande att man aldrig får chansen att försöka visa hur man faktiskt är och hur många sidor man har.

• FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-10 17:43:14 följande:
    Du kanske först behöver hitta dig själv, innan du kan hitta någon annan?
    Jag har försökt hela livet. Det var därför jag inte brydde mig om tjejer förrän långt upp i 20 års åldern.
    Jag blev ganska mobbad i skolan från typ åk 3 till 9 av någon anledning så tog jag åt mig väldigt mycket när någon kallade mig (ett fulare ord för homosexuell, värdelös osv) vilket jag naturligtvis inte är (Iallafall inte det första det vet jag), Jag blev väldigt stött av detta och det var väl därför det var kul. Men när man försöker säga emot och ingen lyssnar så sjunker självförtroendet, Man tror att alla tror att det är som alla andra säger. Man ger upp och försöker inte ens prata med några tjejer för dom vet ju redan vad alla sagt och har inget intresse då. 

Så istället för att vara ute "i svängen" satt jag hemma och försökte tränga bort det genom att lära mig programmeringsspråk, delta i open source projekt osv. Under gymnasietiden och efter så var det ett fåtal tjejer som gjorde närmanden som jag backade på för jag tänkte bara vad var fel på dom om dom ville ha mig?
    Liksom om någon tjej medvetet såg till att komma ikroppslig kontakt så frös jag bara till och minskade det utrymme jag tog så jag inte skulle råka inkräkta på någon annans personligasfär.

Jag fortsatte bara koncentrera mig på mina hobbies, Men egentligen var jag ihålig och när jag en dag råkade attacha till en IRC session jag haft igång i flera veckor och någon skrev till mig så skrev jag tillbaka och det var så jag började prata med den tjej som jag sedan träffade och sagt om tidigare.

Och det var väl just därför det kändes extra hårt för jag försökte göra allt jag kunde för hon skulle vara nöjd med mig, Men ändå så satt hon bakom ryggen och träffade andra. När jag tillslut fick bekräftat att jag blivit utnyttjad så tänkte jag avsluta det misslyckade liv jag fått. Och det drog i gång en väldig apparat... Och efter att ha gått igenom allt detta och inte fått ett svar så tog jag mig hit, Jag visste hon var en stam användare här och försökte förstå varför vad jag gjort fel. Men jag har fortfarande inte idag fått något svar.

Så den enda förklaring jag har är den jag själv pusslat ihop, Och som kan förklara alla detaljer. Och den jag är och var är väl bara någon som ville ha en bekräftelse till att jag duger till. 

Det är som sagt samtidigt så tråkigt att det ska kännas så när det bara är en liten del av ens liv, Allt annat har jag lyckats med, Men konstigt nog är det jag inte lyckats med som betyder mest för mig.

Så ja din analys var korrekt jag är trasig, väldigt trasig. 
  • FredrikCA
    Bubsan skrev 2012-04-10 18:10:51 följande:
    Fast med så mycket trasigt, så skulle jag rekommendera dig att laga dig själv innan du går in i en relation, sen tror jag inte nätdejting e rätt för någon som e så trasig. Det e en hård plats den där nätdejting-jungeln.

Fokusera i första hand på att bli stark i dig själv.
    Nej du har nog rätt, Det är nedslående hur man än försöker. Jag får försöka hitta på något annat. Jag tror inte jag kan laga mig själv ivilketfall, Så det var mest därför jag började jag ville bara hoppas att den enda som ville ha mig inte var någon som ljög om det. Men det blir mer och mer uppenbart för varje dag. Och uppenbarligen förstår jag inte varför, Annat än man blivit ett evolutionärt misslyckande. Jag vet inte vad mer man kan göra än att försöka göra sitt bästa. Jag försökte istället exponera mina starka sidor utåt men då blir det fel också och man uppfattas arrogant och okänslig. vilket är helt tvärtemot vad jag är; Jag har alltid brytt mig mycket mer om andra än mig själv.
    Jag får väl försöka leva med att känna mig så här, Det är det som är så tråkigt att jag träffade henne. För jag kände mig väldigt hel då, Men allt bara började om när jag inte hade något annat val än att inse sanningen.

Nu har jag iallafall sagt allt om mig, Jag kanske hänger kvar här och säger mina synpunkter ibland. Jag kommer försöka tills perioden är slut sen så får jag försöka hitta på något annat att fylla mitt liv med. 
  • FredrikCA
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2012-04-10 18:14:31 följande:
    Nu har jag varit på en tredje dejt med killen jag hittade på HP. Det är ganska glest mellan dejterna eftersom vi båda har barn på heltid.
    Jag har varit mycket avvaktande med denna killen, inte vågat tro att det faktiskt kan bli något.
    Men igår tog vi nog ett steg framåt. Tror jag iallafall.

Vi träffades tidig eftermiddag hemma hos honom, han mötte mig med en kram och en puss.
    Sen satt vi och pratade en stund, han var väldigt ömsint hela tiden. Han sa spontant vid ett tillfälle hur vacker jag är och att han bara måste kyssa mig.

Ja, sen så, hehehe, gissa....Haha! Som på första riktiga dejten.

Det blev en dag och kväll med mys, prat, kramar, kyssar och sex. Helt otroligt kompatibel sex.

Jag messade på förmiddagen efter jag åkt, jag skrev:
    Jag hade en väldigt trevlig dag och kväll med dig. Du gör mig glad ska du veta =)

Han svarade att han också hade haft trevligt och avslutade sms:et med en puss.

Är detta för bra för att vara sant?
    Nojjig? Jag??
    JA!

Så, kan någon ge en överanalyserande människa en andra analys?
    Låter i mina öron som att ni fungerar ihop och både du och han är intresserade att fortsätta.
  • FredrikCA
    Solig
  • FredrikCA
    takida skrev 2012-04-10 19:04:17 följande:
    Det har sällan hänt att jag mailat med någon kille en längre tid innan vi setts. Risken är då överhängande att man blir betagen i hur person skriver och oftast får man en annan känsla i verkligheten. Mitt tips är att föreslå en dejt relativt snabbt och inled inte med vad snygg du är. Blää.
    Sen tycker jag du ska testa HP det är gratis och jag vill i vart fall inte betala för att nätdejta. 

Det finns någon för alla, för vissa tar det lite längre tid bara. Så ge inte upp!{#emotions_dlg.flower}
    Tack för råden, Nej, Jag har nog bara någon enstaka gång kommenterat på hennes utseende initialit- jag brukar försöka inleda med något jag genuint är intresserad av, Typ fråga om någon detalj om hennes intressen eller så. 
    Jo du har rätt, Det är lättare att vara mer utförlig när det är skriftligt och det är inte riktigt lika pinsamt att säga vad man tycker och tänker på ett väldigt rakt sätt, IRL så säger jag nog det lite mer lobbat om det är något som känns obehagligt att säga rakt ut. Och man har ju ett annat uttrycksätt när man har kroppsspråket också så man behöver inte vara lika utläggande.

Ja vi får se var åt det leder. 
  • FredrikCA
    Glädje58 skrev 2012-04-10 19:31:48 följande:
    Sluta upp att förvänta dig att man ska skriva som EH. Krångla inte till det...
    Menar du att men EH stil inte är bra "Du blott som en blomma fager och böljande sticka upp på sajten jag ögna" ? ;)

Jag skojar bara, Jag har bara skrivit som mig själv :)
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-11 08:07:04 följande:
    Inte mycket skrivet i tråden sen i går kväll.  Nu blir det jobb i dag ,så syns i kväll , eller något...
    Ha en bra dag.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!