Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Sa) skrev 2011-09-28 10:21:13 följande:
    Ja, håller med! SÅ otroligt fint skrivet!   Tänk så nu själv då, när du blir låg när du går in på HP. (blev iofs jag med, när jag var med där, därför jag inte är det mer) Tror du är något på spåret, när du överväger att flytta för att ha närmare människor mer irl. Och jag tror att idén att försöka leta lite mer irl är bra! Typ göra vad som helst, för att träffa nya människor och så vara öppensinnad bara för alla nya man träffar. Gå en kurs, börja träna på ex. friskis(i min stad är det tydligen raggställe nummer ett enligt en undersökning *skratt*), försöka hitta nya vänner osv. Allt för att öka chanserna att träffa någon ny ev. partner.

Men tack för liknelsen! Den var FIN!   Och BRA tycker jag!
    Åhå friskis säger du. Jag har precis övervägt att skaffa ett gym/träningskort där... så då får jag väl ta och göra det också Glad Nu vet jag ju inte om det är just så i Sthlm på friskis, men vem vet om man inte prövar!? Glad

Tackar för tipset! Flört
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-09-28 21:21:58 följande:
    Känner ju inga singlar.... alla i min umgänges krets är ju gifta eller sambos, o de i sin tur känner bara par....
    Så går jag nån gång på hemma fest så är det jag o alla par.... Och att få med dem ut på krogen är i stort sett omöjligt...
    Ja, var bor du nånstans? Antagligen inte i Sthlms trakten, men är så fallet så hänger jag gärna med ut en sväng om intresse finns? 
    Fast nu ska jag iof jobba i två helger... 

Idag är det en lunch-dejt bokad... gäller bara att hoppa upp i sadeln så fort som möjligt eller? Ja... så gör jag iallafall Tungan ute
    Pratade med killen i telefon igår, kändes bra. Men jag är lite fundersam över hans bilder på sin profil. Ena bilden är han snygg på och den andra bilden ser han lite ut som en gubbe... så jag fruktar att det är gubb-bilden som är den "riktiga" senaste, dagsfärska bilden av honom, usch vad jag känner mig ytlig när jag säger så... 
    Han hävdar själv att det bara är ca 1år mellan dem. Kan man förändras massor under ett år till utseendet?? 

Glädje58 skrev 2011-09-29 09:18:38 följande:
    Samma sak hände mig med den jag hade lite mejlkontakt med på hp. Hon hade bara ett foto på sig, ett taget i studio. Nu har hon bytt foto och nu får jag känslan av att det är hennes mamma som är på bild. Suck... Där försvann mitt intresse.
    Varför ska det vara sådär för? Måste ju vara bättre att lägga upp en sanningsenlig bild från början. Okej, man kanske inte får lika mycket mail då.. men det måste ju kännas bättre än att vid dejt-tillfälle bli dumpad osv. Jag skulle tycka det var jättejobbigt att gå på dejt om jag visste att bilden jag hade på min profil inte överensstämde med mitt riktiga utseende. 
    Jojjo841212 skrev 2011-09-29 09:38:13 följande:
    :) det e ganska förvirrande när de har massa olika bilder på sig, och är snygga på hälften o andra hälften ser....inte lika bra ut!!
    Ja, det är väldigt förvirrande!! 
    Men nu blir det snart upp till bevis för hans del. Pratade precis med han i telefon igen.. han låter väldigt trevlig och nån som skulle kunna vara min typ.
    Skulle vara väldigt tråkigt om han nu ser ut som "hej kom och hjälp mig" och jag bara känner nej tack pga utseendet Obestämd 

Hej och välkommen till tråden förresten! Glad 

Jag är också helt klart ett fan av Hp.. tycker det har varit den bästa dejtingsidan jag har varit medlem på. Har även ett konto på Spray, men där är det ju så j-a dött, trist och tråkigt mestadels av tiden. Och SMW ska vi inte tala om... helt onödig sida skulle jag vilja säga. Men jag är icke betalande så det kanske sätter sina begränsningar? 

Ja, kl 12 ska vi träffas... spännande...

Måste iof rätta mig själv lite också och säga, att det är ju upp till bevis för mig också från hans sida inte bara från min om honom så att säga Skrattande 

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-29 14:25:50 följande:
    Hur gick det?
    Nu är jag hemma igen... 6 timmar senare från en lunch- promenad- fikadejt.

Jo, tack kan väl säga att det än så länge känns ganska så lyckat. Han såg ut som snygg-fotot och inte gubb-fotot.Skrattande Han var trevlig och rolig och det kändes som om vi hade lätt att umgås. Och han avslutade med att säga att han hoppades att vi skulle ses igen... vilket jag gärna gör om han fortfarande vill senare och inte ändrar sig på den punkten... så nu får vi bara avvakta och se....
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-09-29 18:07:29 följande:
    Idag fick mitt sjävförtroende sig en liten boost:) Var iväg på ett möte där killen flörtade med mig! Eller kanske han inte gjorde men jag tolkade de så. Härligt med en oväntad vardagsflört!
    Ja, sånt behövs verkligen i vardagen! Vad kul... är det nån som du flörtade/vill flörta tillbaka med då?! Glad
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-29 22:27:01 följande:
    Wow! Så härligt! Tänk om man fick den längden på lunch varje dag

Vad ska du avvakta och se? Men hänger inte med nån i 6 timmar för att man inte gillar personen. Ta nu ett initiativ, hör av dig och föreslå en andra dejt! Solig
    Hehe.. jag menar att man får avvakta och se om det kan bli nåt eller inte. Inte att jag skulle avvakta med en andra dejt.
    Så det är fixat. Vi ska träffas i morgon eftermiddag.

Jag kan ju klargöra lite bättre med att säga att han har semester och jag är ledig eftersom jag ska jobba i helgen, därav kunde vi ha en längre lunchdate Glad 
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-30 10:39:10 följande:
    Jaha! Ja då är jag nöjd igen

Jaså? Har ni bestämt vad ni ska hitta på nästa gång?
    Hehe.. skönt att höra att jag kunde göra dig nöjd. Nu känns det bra! Flört

Du TS verkar ju vara en störtskön och rolig människa... jag vet att du sagt att du lagt dejtingen på hyllan, men du borde bara verkligen få träffa din drömprins snart! Jag tror att du är mer än värd det! 

Nä, vi har inte bestämt  vad vi ska göra än. Båda har lite ärenden att utföra här på dagen så vi ska höras när vi är klara... så får vi se vad det blir. Glad 

Nån kanske har några förslag på vad man kan hitta på på en andra dejt?  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!