Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Sofia1970 skrev 2011-08-01 17:50:06 följande:
    Jag dissade visserligen 65-åringen utan bild, men jag känner lite såhär att är man äldre än min mamma eller i min dotters ålder så går man bort. Sen ska jag inte vara kinkigare än så med åldrarna.

Jag tycker att om han har 23 miljoner på banken så kan jag tänka mig att vara lite mer flexibel. Upp till 104 år kan jag sträcka mig då, men där går faktiskt gränsen.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-01 17:51:35 följande:
    Han tyckte inte ens det gjorde nåt om jag trampade honom på tårna, bara att det är kul att dansa. vi får väl se nu har jag föreslagit en dejt med dans här framöver.
    Om inte annat kul att komma ut lite. Och roligare än att stirra på någon tvärs över ett cafébord.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-01 18:13:39 följande:
    Jag kan stäcka mig nedåt 98 då faktiskt. :D

Ja, man ska inte vara knusslig. Men några barn får han inte ha. Det blir så jobbigt att behöva komma i rättstvist när man hellre ligger på någon privat ö med en paraplydrink i handen.

Om en halvtimme drar jag iväg i alla fall. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 08:04:42 följande:
    Jaha, nu har jag hittat denna tråd och vill be er alla om lite råd.

Har fått kontakt med en kille på Happypancake som verkar trevlig, han är i samma ålder som jag och vi har efter bara tre - fyra dagars chatt bestämt oss för att ses. (på mitt initiativ)
    Har lagt till varandra på facebook för att kunna se varandras bilder och igår satt vi på chatten ett bra tag.
    Känns ganska bra, men ännu känner jag inga "han är rätt" vibbar.

Vi ska ses imorgon, äta glass tillsammans och ta en promenad längs vattnet bestämde vi.

Hjälp mig!!

Jag är kass på att dejta, jag blir alltid dumpad. Ni vet, jag är en toppentjej....men....suck.
    Hur ska jag bära mig åt för att det inte ska bli så fel igen?
    Vill ha en ärlig chans med denna killen. inte bara en dejt och sen tack o hej.

Till saken hör också att jag har två barn med två fäder, dålig ekonomi (kronofogden efter mig) och jag känner att jag inte är den smalaste eller vackraste som går i ett par skor.
    Så hur får man en "ordentlig kille" som han intresserad?
    Eller är jag dömd att leva ensam tills jag rett upp min ekonomi?
    Oj. Först blir jag lite förvånad över att ni addat varandra på Facebook redan. Det skulle jag aldrig göra innan jag kände honom mer än så.

Men annars... Kan han inte acceptera dig för den du är och den situation du befinner dig i så är han inget att ha. Alla har sina "ups and downs". Med KF i hälarna kanske ni inte köper en lägenhet ihop på ett tag, men där är ni ju inte än. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-01 20:07:21 följande:
    Okej, herregud! Idag har jag gjort bort mig en himla massa. Jag var så dum att jag knappt vet vart jag ska bli av. Men samtidigt försöker jag inse att allt inte kan läggas på mig.

I vintras dejta jag en man ett par 3 ggr sen rann det ut i sanden. Han dök upp kanske 2 mån efter det och bara ringde på dörren en eftermiddag. Vi snackade och hade trevligt, pussades lite och han gick hem. Efter det hade vi lite mailkontakt och en kväll dök han upp, helt oväntat, med en ros. Och vi spenderade en mysig kväll ihop. Sen dök han upp igen, även denna gång utan att anmäla det före, och då var jag upptagen så jag öppnade och sa att jag inte hade tid. Han log och gick.

Så idag, jag har kommit hem från jobbet, skitvarm! Lagar mat iklädd endast underkläder och pratar i telefon när det plingar på dörren. Jag drar snabbt på mig en morgonrock och öppnar - och där står han. Jag blir så chockad att jag bara smäller igen dörren och låser. Och tar upp min telefon igen. Berättar för kompisen vad som hänt och hon säger åt mig att genast lägga på och öppna igen. Jag gör så men då har han redan gått.
    Jag fattar inte vad som hände, hur jag kunde reagera så.
    Jag försökte skicka ett sms med får ingen lev.rapport och tror det beror på att han har som några av er, en egen telefon eller simkort till "nätkontakter"

Äsch, så dum jag känner mig!
    Men samtidigt...även om jag gillar raka spontana män så måste han ju ge mig en chans att iaf klä på mig. Och då säga till 10 min innan han bara dyker upp!

Men det där verkar ju märkligt. Du är väl inte någon han bara kan dyka upp hos där det passar honom. Lite telefonkontakt och avtala en tid kanske han borde lära sig. Jag tror inte att det är en förlust för dig om han försvinner nu. Dyker han upp igen så ta det för vad det är om du vill. Men vad hade hänt om du haft en dejt där redan? Nä, han äger problemet. Inte du.
  • Anonym (Mia)

Yikes!
    Jag brukar tycka att unga pojkar från Motala borde tänka en eller två gånger innan de kontaktar mig. Jag menar... åldern... avståndet. Nu har jag fått meddelande från en 29-åring från Granada, Spanien! Kan det vara riktigt seriöst tro? 

• Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-02 13:08:14 följande:
    Känns inte så va? Han kanske är av den inställningen att 40-åriga kvinnor är desperata och gör vad som helst för en latinolover?

Typ. Jag råkade ut för en latino en gång som ville ha pengar för att kunna lösa ut sina möbler från Turkiet. Skojiga typer finns det i världen.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-02 21:36:03 följande:
    Har kontakt med en supertrevligt kille som tänker precis som jag! Då blir man lite rädd att det inte ska vara lika bra när vi väl ses :( nån mer som känner så?? Jag har ju en "lista" efter två längre kraschade förhållande. Saker jag lärt mig med tiden som jag vill ha eller inte vill ha. För mig känns dessa saker viktiga. Denna kille stämmer in på allt hittills vilket stressar mig lite haha konstig? Ja jag vet ;)

Absolut. Om det känns toppenbra så undrar man genast vad som är fel. Dumt kanske.
  • Anonym (Mia)
    giftgrodan skrev 2011-08-02 22:28:02 följande:
    jahopp, blivit av med min anonymitet... jaja, jag har väl inte sagt något superhemligt egentligen. Det är jag som är (smådesperat).

Jag tycker det är så skumt, jag kan utväxla några mail med en del killar, men jag föredrar msn och brukar föreslå att vi ska lägga till varandra där ganska snabbt. Men efter det pratar vi aldrig igen eller bara väldigt kort. Varit så nu i alla fall tre gånger. Nån mer som upplevt det?

En del verkar tröttna väldigt fort överhuvudtaget. Det är snabba ryck och vidare till nästa. Utan att det verkar finnas någon direkt anledning. Såna brukar jag bara lämna åt sidan för dom var uppenbarligen inte tillräckligt intresserade, och vem vill ha dom då?

Bra att du tog upp msn. Insåg att jag har någon att acceptera en addning från där.   
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-02 23:47:54 följande:
    Själv hittade jag den perfekta mannen, verkade ha samma typ av intressen, gillade samma säker och allt var bra. Synd bara att han inte hade några egna barn och ville ha två.

Ja det där är inte helt enkelt om man redan har en skock.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!