Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Sofia1970 skrev 2011-08-08 19:52:15 följande:
    Jamen dåså då är det ok att dra ner liiiite på de andra kraven.

Ja vadå. Fungerar det kravet så bryr jag mig inte om något annat alls. {#emotions_dlg.djavulsk} Man måste som sagt sänka kraven och rationalisera lite.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-08 21:30:57 följande:
    Ok, men vad f-n ska jag göra där det kravet funger UTMÄRKT men där jag inte är KÄÄÄÄÄR!!!!! Fortsätta träffa honom och dejta vidare? Det är typ min plan då.

Så länge man är ärlig mot alla inblandade. Varför inte?

Själv kan jag nog falla om Mr T fortsätter att skicka mysigt helvrängda meddelanden så här en gång i timmen.. Måste bara se till att dra med mig honom också.

Imorgon kan jag nog gå mer direkt på och fråga om och när han vill träffas. Eller?
    Kan man föresten ta med barn på andra dejten. Det låter skumt, men jag har mina barn och han har sina. Och hans döttrar råkar vara i princip i samma ålder som min yngsta dito. Så jag gör det ju bara för barnens skull. Obestämd
        .  
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-08 21:35:25 följande:
    Jag har tagit mod till mig och tackat jag till dejt med en som definitivt inte är min typ om jag tittar på bilden, men jag har bestämt mig för att faktikst gå iväg på den iaf.

Kul! Jag tror att det kommer bli en jättebra dejt.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-08 21:44:58 följande:
    Tjejer, vad ska jag göra?

Var på dejt med en underbar man i fredags. Dejten var enligt min uppfattning jättefin med lite (mycket!) hångel osv och han var gullig på alla sätt och vis och han ville träffas igen verkade det som. Men dagen efter på sms var han kortfattad men antydde ändå att han ville träffa mig igen. Han är 13 år äldre (jag 26) kan tilläggas, om det nu har nån betydelse. Jag svarade på det senaste sms:et för 2 dagar sedan, efter det har jag inte hört något. Ska jag bara låta det vara eller? Skulle så gärna träffa honom igen

Om du fått känslan av att han vill träffas igen så skulle jag skicka ett sms i morgon eller så. Säg ganska tydligt att du vill träffas igen och ställ frågan om han vill träffa dig. Skriv tydligt med riktiga frågor, män kan inte alltid tolka våra luddigheter. Det kommer förmodligen ge dig tre alternativa reaktioner från honom.

1. Han svarar - positivt.

2. Han svarar - negativt.

3. Han svarar inte = negativt. (Och då hade jag nog släppt helt.) 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-08 21:51:58 följande:
    Nja jag tror nog jag skulle skrämma bort honom då. Tror att han, om han vill, hör av sig av egen fri vilja. Vi har haft sms-kontakt ett tag men han svarar väldigt sporadiskt. Misstänker att han tycker jag för för ung...Synd, för det var precis en man som han som jag är ute efter.

Kanske gjorde jag något fel under dejten? Jag sa bl.a. till honom att jag inte bara var ville ha sex...Men det är ju så jag känner. Men det kanske blev lite seriöst.
    Även om det är svårt så ska man nu inte analysera en dejt. (Själv är jag expert på att göra det tyvärr.) Jag tror inte att du gjorde något fel, för då hade du antagligen inte varit dig själv.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-08 21:56:04 följande:
    Tack för dina råd Mia.

Jag är ganska rakt på sak i vanliga fall...Men det känns lite läskigt att ev kunna bli "dumpad". Dels för att jag inte dejtar hej vilt och dels för att det i så fall är jag den som dumpar. Och det är sällan jag faller för någon. Men som jag förstår det så kom han nyligen ur en relation, han kanske behöver tid.

Men ja, väntar till i morgon, sen hör jag av mig.

Gör det! Jag håller tummarna.
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-08 21:58:15 följande:
    Vi tjejer analyserar ju gärna..

Nä antagligen inte...Och är jag inte mig själv så skulle det ändå inte fungera.

Nu har jag inte varit så aktiv i denna tråd. Hur går det för dig själv? Var bor du?
    Jag bor strax utanför Stockholm och har krälat fram i det här träsket ett tag. Sen hade jag en lååååång dejt i helgen. Kom från ingenstans känns det som. Du kan läsa en liten rapport på sidan 87 (inlägg nr 865) och ett litet tillägg på sidan 88 (inlägg nr 871).

Och nu får jag meddelanden ungefär en gång i timmen. Jag var lite sur nyss, för jag såg att han var inloggad och hade läst mitt senaste meddelande men inget svar kom. Men man får lära sig att uppdatera sidan lite bättre. Jag såg inte att han redan skickat ett svar 10 minuter tidigare. F5 F5 F5!!!

• Anonym (Mia)
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-08 22:17:18 följande:
    Ja, jag får väl göra det, men har inga förhoppningar. Behöver nog dessutom en kille som kan ta för sig själv Flört

Ah spännande med dejten din!! Jo jag läste om dig innan i inlägg 871 bla hehe Önskar dig verkligen all lycka till!!

Bor också i Sthlm

Är med på HP. Du med? Får så extremt mycket meddelanden, uppe i 1200 st nu på en månad, och då är jag kanske inloggad en gång var tredje dag- nu inte sen en vecka. Men de flesta är bara idioter, tyvärr

Jag är med på HP men är inte så särskilt förtjust i stället faktiskt. Jag är nästan aldrig inloggad där numer. Även fast jag får fler meddelanden där än någon annanstans. Håller med dig om att det är mycket idioter.

Killen jag har träffat bor fem mil från mig. Jo han tog reda på det igår när vi myste i soffan. Och fem mil är längre bort än jag tänkt. Framförallt är det på "fel sida om stan". Men vad gör man. Han bor där han bor.  
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-09 06:58:29 följande:
    Nu tycker jag du är kinkig. Det går att flytta från andra sidan stan coh det går att ta sig dit och hem utan större problem. 5 mil hade varit en keeper i mina ögon.

Nu har vi väl inte diskuterat flyttning så där riktigt noga än, men...
    Nej fem mil är inte långt, om nu inte kommunikationerna hade varit så dåliga. En framtida flytt skulle innebära att antingen hans eller mina barn skulle få långt till sin mamma respektive pappa - eller tvärsom. För båda bor där vi bor för att kunna bo nära barnens andra förälder. Men som sagt... jag har inte fördjupat mig så oerhört mycket i det här än...

När jag kikade in på dejtingsidan nu så hade jag fått ett meddelande och ett erbjudande om en kojplats på en annan båt till den där kräftseglingen i helgen. Jag tror inte jag mår riktigt normalt för jag såg chansen att genom det brevet fråga Mr T om en dejt. Jag sa att jag fått det där erbjudandet men att jag helt ärligt hellre satt under en mossig sten med honom. Så jag frågade om han ville att jag skulle boka en plats på den där båten åt honom också (det hade nog inte killen med erbjudandet väntat sig tror jag) eller om han skulle vilja strunta i båtar och sitta under den där stenen med mig istället.

Jag hoppas att jag inte var för luddig när jag frågade honom om en dejt, men det är ju så grymt svårt det här! Obestämd      
  • Anonym (Mia)

Oj aj. Nu har han läst det. Fick plötsligt ont i magen. Rynkar på näsan Jag är hypernervös just nu! Skäms

• Anonym (Mia)

Usch. Han har läst men inte svarat. Nu känns det inte alls bra. Rynkar på näsan

Det har iofs inte gått så lång tid, men... han har ju läst...
    Fy vilken berg-o-dal-bana det här är!  

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!