Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Till historiker som tittar på foton tagna kring 2011: Det är inget fel på människors kroppshållning. Att människor på 92% av alla bilder har en utsträckt arm mot betraktaren beror på att man hade inbyggd kamera i sin mobiltelefon och att man sällan bad någon annan ta ett foto på en själv.

• Glädje58
    ulfsas skrev 2011-10-01 23:27:27 följande:
    Du får ta kontakt mer själv också, både på nätet och IRL.
    Jag har skrivit till en hel del men har bara fått svar från en enda en. Otroligt dåligt resultat. Men jag tror också på att träffa någon irl. Men det får bli när jag flyttar in till stan. Jag orkar inte resa i flera timmar för att gå ut själv.
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-01 23:36:50 följande:
    Hahahahaha!

Men visst är det lite löljigt när man har tittat en stund på profilbilder, Nästan varenda en räcker ut en hand Skrattande
  • Glädje58
    Anonym (HP) skrev 2011-10-02 09:28:43 följande:

Jag tycker om honom och han sa att han tycker om mig så vi får se vad det blir, hoppas ju att han vill ses igen, och det sa han att han ville men vi får se.  

Är det vanligt att ni kvinnor får känslan av att det bara är någon som är ute efter sex som ni har träffat?
  • Glädje58

Bara så där rent krasst. Chansen att det skulle klaffa på så många punkter att man vill leva tillsammans är väl rätt så liten. Så man borde vara inställd och förberedd på att dejten inte är tillräcklig bra för en relation. Som att köpa en lott ungefär... sällan att det blir någon vinst.

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-10-05 16:54:32 följande:
    ska på dejt på fredag men vet inte om jag vill ställa in. Kommit på att jag inte vill ha någon som är 8-10 år äldre än mig, speciellt inte en som inte har barn sedan tidigare. känns som om det blir för stor ålderskillnad...vet inte varför jag känner så men känner verkligen det starkt!

Någon som känner samma sak???
    Vet inte om jag bara inte vill träffa någon nu fast jag tror jag vill det. Vill ju träffa någon och bli kär men känns som om det är 1000 andra saker just nu så jag vet inte om jag orkar...

Följ din magkänsla och ställ in dejten.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-10-05 20:47:18 följande:
    jag har ställt in dejten jag hade på fredag. han är alldeles för konstig och några år äldre än jag eg vill. han har skrivit så konstiga saker sista dygnet när vi messat så jag fattar ingenting så därför avskriver jag honom...

Du gjorde helt rätt (tycker jag :)
  • Glädje58
    Bellis797 skrev 2011-10-06 08:16:06 följande:

O träningsfreak som jag är, jag tom sa att jag kunde skippa den idag, jisses vad händer?

Du är på väg mot samlevnadens förfall. Se upp...  Skrattande
  • Glädje58

4 till 5 gånger i veckan är bra, kroppen behöver vila också. Vad tror du ni ska göra utanför lägenheten?

• Glädje58
    Anonym (huggen i ryggen) skrev 2011-10-12 01:47:50 följande:
    Fy fan alltså. Här har man investerat månader av chat för att lära känna en människa. Allt känns bra, hennes profilbild är en ansiktsbild som hintar om en späd och fin liten donna. Hon tränar mycket vilket fick mig att reagera med rädsla för att hon var nåt fitnessfreak.

Nu har jag luskat reda på fler bilder på henne. Helkroppsbilder. Fanns inte i mina tankar att hon skulle va en padda! Hon är en padda! Känner mig så grymt besviken. Finns inte en möjlighet på denna jord att jag skulle kunna falla för detta träsktroll. Vad gör man nu? Vi har bestämt en dag då vi ska ses. Hon är ju bra på alla sätt och vis förutom att hon ser ut som hon gör. Bästa vore väl om hon sagt det lite tidigare.

Ska man bara försvinna utan att säga varför? Ska man ses en gång ändå bara för att va snäll? Ska man säga som det är? Vill henne väl, inte såra henne och absolut inte skapa några förhoppningar hos henne. Verkar va en jättebra människa.

Hade kunnat tänka mig ha henne som vän innan om gnistor uteblivit efter första mötet, men har svårt att ens se den möjligheten nu när jag sett den nakna men påklädda sanningen om form och figur. Usch va ledsen man blir.
    Jag tycker att du ska passa på att träffa henne, just pga att det har känts bra när ni har pratat. Bilderna du har sett, är de färska?

Jag ska på min första dejt om några dagar. I början av vår konversation hade jag inte sett henne alls, men hon kändes trevlig. Nu har jag fått sett bilder på henne och hade jag sett dem från början, så hade jag inte tagit kontakt med henne. Men det kan bli en fin vänskap utav det, vem vet...

Sen är det lite si och så med bilder, hur många har inte blivit överraskade när de har sett människan i verkligheten, både positivt och negativt.

Träffa henne, och känns det som du inte ser henne som din framtida kvinna så kan du väl låta det vara på en vänskaplig nivå. Om du inte väljer att avsluta det helt och hållet. Men träffa henne, ge henne chansen...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!