Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Då får ta och följa med ett annat tag Glädje
Vilken dag det har varit idag...
Sov dåligt i natt så jag gick upp halv fem, Yeah
Jag skulle lämna in bilen på reparation så jag hade tänkt göra lite ärenden i gbg. Lika bra när man ändå har åkt långt och har några timmar till förfogande. Åkte först till nya lägenheten för att städa rent golven efter slipningen sam kolla om min förrådsdörr hade lagats. en sån där med metallgaller över hela dörren.
Går ner i källaren för att inspektera förrådsdörren. Jodå, den var lagad men nu hade någon ställt in en massa saker där och satt på ett hänglås. Men hallå, det står ju nummer på dörrarna. Lägenhetsnummer. Hur svårt kan det vara?
Sen ringer min frisör och frågar om jag kan komma tidigare och det är helt okey. Min frisör tröstade mig med att mitt hår säkert kommer växa ut igen. Hoppas det.
Efter det så stack jag till exfrugans jobb för att skriva en lapp ang förrådet. Jag hade inte tillgång till varken papper, penna eller tejp, så jag gick dit. En av tjejerna i receptionen frågade hur det var med mig. Det är så lätt att säga att det är bra, men det var det ju inte. Så jag berättade lite om ingreppen som hade gjorts nu sista tiden och sen att håret börjar ramla av igen. Hon blev så ledsen och började gråta. Så jag fick trösta henne och säga att jag är rätt så glad ändå. Hon var snäll och kopierade upp några lappar jag skulle sätta upp ang mitt förråd. Skönt att slippa skriva samma sak fem gånger. Härligt när någon visar sina känslor så öppet. Jag blev lite tårögd med faktiskt.
Väl tillbaka i lägenheten så satte jag på frysen, tänkte att den kan var igång redan nu så är den redo när flytten är klar. Ner i källaren igen. Upp med lappar överallt. När jag kommer tillbaka till lägenheten så ser jag att det bolmar ut rök bakom frysen. Jag ser även att det är helt orange från någon glöd. Jag stänger snabbt av strömmen. Försöker dra ut frysen så det inte börjar brinna längs väggen, men det går inte. Skiten sitter fast. Jag får lite panik och ringer jouren. De ber mig dra ut proppen, och vänta kvar tills någon kommer.
En jourkille kommer och tittar. Vi lyckas få ut skåpet med gemensamma krafter. Han kan inget göra och ber någon annan komma vid annat tillfälle. Vet ni vad han säger? "Du kan väl sätta på frysen igen". Jag bara tittar på honom. Jag har precis förhindrat en lägenhetsbrand och nu vill han sätta igång den igen. Ja herregud...
Köper med mig fika till killarna på verkstan. Troligtvis kommer jag inte att träffa dem mer efter flytten.

Jag har också precis köpt en sån