Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-09-30 21:24:25 följande:

Då får ta och följa med ett annat tag Glädje
    Ser redan fram emot det  Drömmer
  • Glädje58

Vilken dag det har varit idag...

Sov dåligt i natt så jag gick upp halv fem, Yeah

Jag skulle lämna in bilen på reparation så jag hade tänkt göra lite ärenden i gbg. Lika bra när man ändå har åkt långt och har några timmar till förfogande. Åkte först till nya lägenheten för att städa rent golven efter slipningen sam kolla om min förrådsdörr hade lagats. en sån där med metallgaller över hela dörren.

Går ner i källaren för att inspektera förrådsdörren. Jodå, den var lagad men nu hade någon ställt in en massa saker där och satt på ett hänglås. Men hallå, det står ju nummer på dörrarna. Lägenhetsnummer. Hur svårt kan det vara?

Sen ringer min frisör och frågar om jag kan komma tidigare och det är helt okey. Min frisör tröstade mig med att mitt hår säkert kommer växa ut igen. Hoppas det.

Efter det så stack jag till exfrugans jobb för att skriva en lapp ang förrådet. Jag hade inte tillgång till varken papper, penna eller tejp, så jag gick dit. En av tjejerna i receptionen frågade hur det var med mig. Det är så lätt att säga att det är bra, men det var det ju inte. Så jag berättade lite om ingreppen som hade gjorts nu sista tiden och sen att håret börjar ramla av igen. Hon blev så ledsen och började gråta. Så jag fick trösta henne och säga att jag är rätt så glad ändå. Hon var snäll och kopierade upp några lappar jag skulle sätta upp ang mitt förråd. Skönt att slippa skriva samma sak fem gånger. Härligt när någon visar sina känslor så öppet. Jag blev lite tårögd med faktiskt.

Väl tillbaka i lägenheten så satte jag på frysen, tänkte att den kan var igång redan nu så är den redo när flytten är klar. Ner i källaren igen. Upp med lappar överallt. När jag kommer tillbaka till lägenheten så ser jag att det bolmar ut rök bakom frysen. Jag ser även att det är helt orange från någon glöd. Jag stänger snabbt av strömmen. Försöker dra ut frysen så det inte börjar brinna längs väggen, men det går inte. Skiten sitter fast. Jag får lite panik och ringer jouren. De ber mig dra ut proppen, och vänta kvar tills någon kommer.

En jourkille kommer och tittar. Vi lyckas få ut skåpet med gemensamma krafter. Han kan inget göra och ber någon annan komma vid annat tillfälle. Vet ni vad han säger? "Du kan väl sätta på frysen igen". Jag bara tittar på honom. Jag har precis förhindrat en lägenhetsbrand och nu vill han sätta igång  den igen. Ja herregud...

Köper med mig fika till killarna på verkstan. Troligtvis kommer jag inte att träffa dem mer efter flytten. 

• Glädje58
    Shades skrev 2012-10-01 15:08:05 följande:
    Gravid kanske?
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-01 15:18:35 följande:
    Ja jo, magen har varit lite uppsvälld senaste tiden, låter konstigt ibland också. 
    Räcker alldeles utmärkt för att starta en tråd om det här Skrattande

• Glädje58
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-01 16:47:05 följande:
    Hehe, kanske det :-P

Det var en händelserik dag du haft också. 
    Ja. Vilken tur att jag inte bara lämnade lägenheten efter jag satte på frysen. Det kommer jag alltid att tänka på nu.
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-10-01 21:05:42 följande:

En Iphone 4S. Tänkte ta femman ett tag men det var så lång väntetid så jag skippade det. Ja det kommer jag säkert att bli. Nu kan också fota och prata med vänner i fickan och använda fb
    Nu är det du och jag lemonina Solig  Jag har också precis köpt en sån
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-10-01 21:14:41 följande:

Ja vad bra då kan vi stötta varandra. Kanske skapa en Iphone for dummies manual
    Ja då får du hjälpa mig för det här är inte lätt. Tur att jag har två pojkar som kan hjälpa mig. Den ena har redan skaffat sig 5:an
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-10-01 21:11:58 följande:
    Men vad är det för vits med en Ipad? är inte det som en laptop eller?  
    Ipaden har en tryckkänslig yta, precis som din iphone. Den är grymt häftig. Min yngsta son har den och den är jäkligt kul att spela på. Och då menar jag musikinstrument.
  • Glädje58
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-01 21:28:10 följande:
    Ska man vara petig så har iPad och iPhone ytor som är känsliga för strömurladdande material snarare än tryck :-P
    Dom registrerar bortfall i laddning på en viss yta- det kallas kapacitivskärm, det är också anledningen till varför man inte kan använda tex ett plastföremål för att trycka (Som dom flesta skärmar som är tryckkänsliga, brukar använda en penna av plast (sk stylus), dessa skärmar har två lager som klämms ihop och där med registrerar strömgenomföring på en viss punkt, går under namnet resistivaskärmar; Resistivaskärmar kräver en liten kraft eftersom man ska pressa ihop något, de kan heller inte vara gjorda av något hårt material (typ plast) och brukar därför också över tid bli repiga. :-P
    Undrar om folk vet om det här? Eller kan man trycka som vanligt?
  • Glädje58
    Niklas2k skrev 2012-10-01 21:56:49 följande:
    Vet om vadå? Du har touchscreen. Styr med fingret och var glad.  
    Varför måste du förenkla så Nicke  Flört
  • Glädje58
    MrC skrev 2012-10-04 21:29:51 följande:
    Jag brukar vara mumie, hur sexigt är det?

Jobbigt att klä av sig om man snabbt vill ha lite sex Skrattande
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-10-05 01:08:33 följande:
    Du Johnny.. inte för att på något sätt förringa den smärta du känner, men börjar det inte bli dags att antingen släppa ditt ex, eller starta en egen tråd där du kan avhandla det ämnet? Dela länken i din sidfot eller liknande, så kan de som (fortfarande) vill läsa och prata om det söka sig dit. Det känns rent spontant som om det har blivit en hel del av ditt ex i den här tråden i ett halvårs tid nu.
    Jag borde inte få vara här heller. Jag dejtar ju inte. Tror ärligt talat att sista tåget har gått för mig. Jag har inte den potentialen att träffa varken en fast partner eller en kk. Är intresserad av att ägna mig åt musik och måla igen. Skita i kvinnor, det är inget för mig.

Men engagemanget och kärleken från er är så himla skön att få ta del av. Ibland behöver man få prata av sig, även om det inte handlar om dejting. 

Så frågan är vad som bör skrivas i tråden. Är det okey att skriva om sin fot som värker. Man behöver hjälp med en ansökning till ett nytt jobb. Frågor kring studier. Jag tror att listan kan göras lång när det gäller vad vi har avhandlat i tråden. Jag har min cancer som kan tynga ner mig ibland. Det har jag säkert nämnt i ett halvår men jag tänker inte starta en egen tråd om det. Det räcker att bara prata av sig lite i den här tråden.

Är det bara dejting tråden ska handla om så kan vi gå över till den ärliga dejtingtråden. Jag upplever att mångfalden i den här tråden är så charmig, det gör den så levande. Det blir som en familj. Samtidigt som vi är nära varandra så står vi ändå med armarna utsträckta och välkomnar nya medlemmar.

När det gäller JM så kan jag bjuda på att han får skriva av sig. För han behöver det för att komma vidare och träffa en ny kvinna. Ingen är tvungen att läsa alla inlägg, det är bara att hoppa över det som inte intresserar en. Jag tror att JM är en väldigt fin kille men han har blivit otroligt djupt sårad av sitt ex. Spår som Jag hoppas ska jämnas ut med tiden. Jag skulle bli väldigt glad den dagen han berättar att han har träffat en tjej igen.

Ni kan ta bort mig från de privata trådarna om ni vill. Jag tillför ändå inget när det gäller dejting. Men jag älskar att vara med ändå. Jag har träffat en del av er irl och det var väldigt uppskattat från min sida.

I dag är en ny dag, se till att det blir en dag att minnas. Gör något kul idag Glad 
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-10-05 11:47:37 följande:
    .... Du är inte ensam i den här tråden. Uppför dig inte som om du vore det.
    Jag ber så hemsk mycket om ursäkt om jag skulle ge sken av det. Vilken tur att du finns här som kan diktera vad som är lämpligt eller inte.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!