Inlägg från: Anonym (hjärtat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjärtat)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (e) skrev 2011-09-03 08:17:31 följande:
    Har frågat det tidigare men frågar igen... är man jätteotrevlig om man inte svara på alla brev? jag känner mig taskig/oartigt om jag inte gör det så jag brukar svara något kort och ytligt. Är det kanske värre för de får förhoppningar då? och ännu värre de som inte har bild men ger mig den och frågar vad jag tycker och jag tycker inte de är attraktiva! vad skriver man då?! vill verkligen inte vara taskig.
    Jag har också funderat på det där, men kommit fram till att jag väljer helt själv vilka jag vill svara på. Jag har valt att svara på mail som är lite längre än "hej du är söt, kan jag få se dina bilder" eller "hej, läget?". Jag tror att det finns en risk att man uppmuntrar vissa om man svarar, hur kort det än blir. Det måste finnas något som gör att jag blir lite nyfiken för att jag ska svara. 
  • Anonym (hjärtat)

Ok, här kommer rapport från min dejt: ingen kemi alls, men vi hade trevligt och  fikade och pratade i tre timmar. Det blev aldrig pinsamt heller, jag tror han förstod rätt omgående att jag inte kände något extra för honom. 

Det var det. 

• Anonym (hjärtat)

Det känns som att mina bästa år bara rasslar förbi!!! Jag är just nu i otroligt fin form och tänker att det vore trevligt att ha någon som uppskattar det, men nej. Just nu är det väldigt tomt på den fronten. Strandvädret är över också så jag kan inte strutta runt på stranden och förvrida huvudet på karlarna heller. 

Funderar allvarligt på att lägga ut en hint på facebook för att höra om det är någon som har en kompis som skulle vilja dejta, men det är kanske lite desperat... Jag har dock insett att många inte vet att jag är singel, de tar liksom för givet att jag är upptagen. Får kanske skaffa en tröja som det står "lös och ledig" på? 

Antar att jag kommer att se tillbaka på den här perioden så småningom och tänka "ja men det var ändå bra för jag lärde mig..." Ja VADDÅ? Att stå ut med frustration? Att säga nej till män som inte intresserar mig? Att återigen inse att jag klarar mig själv men inte vill vara ensam?

Gaaaaaaaaaaaaaaaah... 

• Anonym (hjärtat)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-10 09:34:27 följande:
    shit vad jag har svårt för de där killarna som messar 3 ggr i rad och sista messet står det "varför svarar du inte, vill du inte skriva till mig längre" men va fan??!? Jag sitter väl inte vid datorn 24-7 liksom?!?!?!
    Såna killar går bort. De kommer senare visa sig ha kontrollbehov och vara svartsjuka och det är om något otroligt avtändande!
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 19:04:41 följande:
    Ah, men märk väl, jag dömer dem inte. De faller bara inte mitt hjärta i smaken. Saken är ju samtidigt den att jag inte kan avslöja detta i förväg ty då finns risken att kvinnan i fråga kommer förställa sig och inte vara den hon är.

Jag har svårt att tycka synd om de som väljer att ha sex med mig första dejten då det är självvalt. De får definitivt en engagerad sexpartner under den tid "akten" varar.
    Jag tycker att du är oärlig. Du kan ju faktiskt säga nej! 
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 21:13:25 följande:
    Varför? Jag är inte emot att ha sex.
    Jamen du dissar tjejer som har sex med dig på första dejten... Är det att ge dem en chans? Jag fattar inte riktigt hur du resonerar här. Det känns som att du tycker att tjejerna ska vara någon sorts tankeläsare.
  • Anonym (hjärtat)

Nä, nu skiter jag i det här för ett tag! Jag har hängt på HP och match.com men tröttnat nu.

Jag har mailat med några killar, men det har bara runnit ut i sanden, de har slutat höra av sig. Och ärligt, med handen på hjärtat, så har jag inte varit så intresserad jag heller. Kanske har jag bara gjort det för att få uppmärksamhet? 

Det finns en man i min närhet som jag hoppas på, det är kanske det som gjort att jag inte satsat fullt ut... Jag tänker hoppas på honom ett tag till, konstigt nog känner jag mig inte jättefrustrerad. Jag tror att det finns ett intresse hos honom, men det är lite för tidigt.  

Så inget mer inloggande av bara gammal vana!  

• Anonym (hjärtat)

Tänka sig, jag har en dejt i morgon. Jag har mailat med en kille som helt plötsligt tystnade, jag hörde inget ifrån honom på över en månad. Sen helt plötsligt kom det ett mail där han frågade om vi kunde ses. Jaja, tänkte jag. En fika går ju alltid att klara av så i morgon blir det. Jag har inga förväntningar alls, mer en förhoppning om att det inte ska bli pinsamt om det inte klickar alls...

• Anonym (hjärtat)
    kristinah skrev 2011-11-11 22:27:29 följande:
    det är helt dött här - jag sitter och goffar chips och nötter och riktigt känner hur kilona lagaras på magen...blääääää

Den enda intressanta har än en gång kontrat med det som jag får höra alldeles för ofta: "det går lite för fort"

så nu har jag slutat höra av mig och ger väl honom det där utrymmet då...men det slutar ju oftast (alltid) med att det förblir helt jävla tyst...
    Kan bara säga att då är det nog inte rätt. Och det tror jag att du vet. Är det rätt VILL han att du ligger på! (Hmm, det blev ju lite lätt tvetydigt, men jag tror du förstår.)
  • Anonym (hjärtat)

jag har varit på en jättetrevlig dejt! Det slog inga gnistor, men det kändes himla bra; som att vi har känt varandra länge. Naturligt. Jag trivs med honom, så vi får se helt enkelt. vi kommer att fortsätta skriva till varandra och helt klart träffas igen. Kul!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!