• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-23 19:53:16 följande:
    Den frågan är inte det minsta löjlig!

Jag minns efter att det tog slut med mitt ex som ja var tillsammans med i MÅNGA år. Jag var LIVRÄDD. Visa mig naken inför nån annan. Tänk om han inte gillar hur jag tar på honom. Tänk om han gillar helt sjuka saker som jag inte kan ställa upp på.
    Dessutom kände jag mig nästan otrogen.

Men, nu har jag blivit "varm i kläderna" och oroar mig inte så mycket VAD kan gå fel egentligen? De flesta visar ju inte sina mest extrema böjelser direkt. Och sex är inte så svårt egentligen Är det en vuxen person (vilket vi får hoppas att det är) så vet han att sånt växer fram. Sällan är sex skitbra första gången. Eller andra, tredje...
    Som tur är så kan man ju öva ofta.

Kände mig lite otrogen också (trots att det var mitt X som gick) men det andra var helt avslappnat. Är ju inte nybörjare längre.
  • ulfsas
    Anonym (e) skrev 2011-09-28 21:45:13 följande:
    Åh hur kan man känna pirr  i magen av någon man inte träffa IRL?! bara han jag kännt så av... han skrev att han också känner så men han bor ju fortfarande 50mil bort... och han har hus och barn där och jag har ett barn här jag aldrig skulle lämna...
    Andra svängen känns lite mer komplicerad att få till. Många är låsta av sitt boende och den nya verklighet som man fått till med xet om man har barn.
    Kanske man bor relativt nära varandra så att barnen kan gå i skola och röra sig i områden de är vana vid. Det beror på hur allt löst sig.
    I mitt fall så är jag i nuläget inte flyttbar så det vore lättast om man träffade någon i någorlunda närhet. Om båda är oflyttbara så verkar särbo som ett efter omständigheterna vettigt alternativ.

Hur tänker ni andra? 
  • ulfsas
    Glädje58 skrev 2011-10-01 23:19:34 följande:
    Jag blir tokig, precis när jag verkligen tycker illa om nätdejting, allt är skit, det är ingen som tar kontakt med mig, så är det en kvinna som skickar en flirt till mig. Det är första gången det har hänt mig. Ärligt talat, så gillar jag inte sånt här. Eller ja, jag känner mig stel och osäker inför att träffa någon. Har inte varit med någon på tre år, så jag är rejält ringrostig. Kan jag inte bara få vara ifred på hp :) Det känns tryggt att vara själv...
    HAHA, det är nog dags att du börjar dejta och gå ut på krogen lite mer.
    Du får ta kontakt mer själv också, både på nätet och IRL.

Jag tror att eftersom man inte alls kan veta var en ny perfekt tjej dyker upp så måste man ut i livet och hitta på saker. Det gäller iaf för mig för utanför min villa kan man inte se någon kö av intressanta kvinnor ringla sig, tyvärrSkrattande
  • ulfsas
    Bellis797 skrev 2011-10-09 21:29:33 följande:
    Pratade länge med min dejt i telefonen o även om jag har kontakt med 2 till som jag ej ens har gått på dejt med än , så väljer jag att bara koncentrera mig på honom. Får ej in någon annan, tycker det är skillnad om du går på en första kanske om du har flera så men inte när man går så långt att man håller hand o pussas offentligt o har sex som vi..

Lite otäckt fått sms av ng 22åring som säger sig känna mig o undrar om vi kan ses... måste vara ng gammalt men förstår ej vem han är o han messa mig 6 gg igår o idag med o vill ha ng äldre o ha sex med.. Sa att slutar han ej höra av sig så polisanmäler jag honom för trakasserier då det är rätt grova saker han skriver.. Min dejt , berättade det för honom, ville ringa o säga honom ett o annat men kände att det kanske ej var så smart..
    Fick för några minuter sedan ett vänligt SMS av en kvinna som ''hade kollat in mig på nätet en tid''
    Hon ville gå på fika...har varit på några blinddejter hitills...aldrig mer.
    Vet bara inte hur hon eller någon kan kolla in mig, har en blockad FB och hon är inte med på någon dejtingsajt heller.....
  • ulfsas
    Anonym (ny) skrev 2011-10-09 21:47:52 följande:
    hur vet du att hon inte är med på nån dejtingsajt?
    Hon skrev det i SMSet bland annat. Verkar trevlig osv men.....är detta vanligt?
  • ulfsas
    lillangel skrev 2011-10-09 22:02:47 följande:
    men har du ditt telefon nr inskrivet på din sida på dejtsidan lr va?
    Absolut inte men det finns på FB för mina vänner bara.....hittar inte någon med hennes förnamn bland kompisars kompisar...konfunderad är jag...
  • ulfsas
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-09 22:29:52 följande:
    Ja, funderar också. Hur fick hon tag i ditt nummer? Hon är ingen du känner då som du har som vän på fb, om du har ditt telenr där? 
    Nej, har kollat.
    kristinah skrev 2011-10-09 22:36:30 följande:
    Ulfsas - det kanske inte är helt svårt att räkna ut - jag tror att jag skulle kunna hitta dig abra utifrån info som du lagt ut i trådar här på FL...men det är inte jag som sms:at Flört
    Är det så illa ;) Jag har ju inte något att dölja så...du får väl prova dåFlört
  • ulfsas
    Anonym (e) skrev 2011-10-25 07:28:55 följande:
    Min dejt som bor 50 mil bort ville komma nästa helg igen!! det vill jag mer än gärna, men vad det kommer bli intensivt.. om han kommer på fre kväll så ska man nästan lägga sig med en gång, och göra vadå ? känner mig inte riktigt redo för sexbiten, men han sa att han kunde bo på hotell. Men det känns så taskigt och jag känner mig löjlig så han får nog bo hos mig. Men det är så skrämmande med sexet... har inte haft det på snart två år, och jag har faktiskt glömt hur man gör. Kommer bli helt tafatt!!! han sa att han kunde ligga på soffan.. yeah right det vet man hur det brukar bli med det
    Tänk inte så mycket i förväg....känns det bra så....och om inte....det ger sig men rädd behöver du ju inte vara. Sexet måste ju funka ändå. Någon gång iaf.
  • ulfsas
    Anonym (h) skrev 2011-10-25 08:11:14 följande:
    hur snabbt brukar ni date någon som ni har pratat med lite på nätet?
    Efter det antal meddelanden som krävs så det känns bra. Olika många meddelanden blir det men det är enl mig ingen mening att snacka för mycket innan man ses, det kanske inte är rätt person och då är det ju bara slöseri med bådas tid.
  • ulfsas
    uniMog skrev 2011-10-25 08:33:56 följande:
    Har provat allt från ett enda meddelande till flera veckor. För mig verkar det funka bäst att träffas ganska fort, gissningsvis inom en vecka.
    Håller med, annar riskerar det att rinna ut i sanden.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!