Johnny Mnemonic skrev 2012-09-04 15:39:55 följande:
För att känslor blir andra känslor på sikt. Det finns ingen någonsin som varit förälskad i ett helt förhållande, det handlar om att stå ut med varandra mellan svackorna, känslor kan komma och gå för samma person, att uppskatta varandra och att inte gå varandra på nerverna. En person som inte kortsiktigt har dåligt inflytande är mer värd än att leva på kärleksångor och mellan varven sitta hemma och sura för att man aldrig hittar "den rätta".
Det finns inte en enda känsla som håller i sig långvarigt. Vill man leva ett liv med massor korta förhållanden så behöver man ju inte tänka eller agera rationellt alls varken vad det gäller kärlek eller vänner, ingen är oersättbar men det är olika mellan olika människor hur man tänker och agerar där. En del kör samma gamla bil hela livet medans andra byter till senaste modellen var tredje år.
Att du och jag har olika åsikter ang detta med förhållanden, känslor mm har vi konstaterat förut så vi lämnar det här

Jag är nöjd i mitt singelliv och trygg i mig själv till den grad att jag aldrig skulle sitta hemma och sura över att inte hitta den rätta. Jag skulle heller aldrig nöjja mig med någon som inte får hela min värld att skaka samt att jag inte skulle stanna när det börjar bli slentriant, då har jag roligare själv. Jag har avklarat man och barn och hela det köret och det är inget jag vill ge mig in på igen så det kan ju hända att folk som vill ha det har en helt annan bild på det men jag behöver inte tänka "kärnfamilj" längre jag har redan gjort det och det fungerade absolut i flera flera år men inte för alltid. Därför letar jag kanske efter en annan typ av relation än många andra, en där man kan vara mer kravlös. Men vad vet jag, kan bara utgå från mig själv...