Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2012-09-04 15:30:03 följande:
    Får ju hoppas att det iaf börjar med Skrattande

Hoppas att det går bra så ''slipper'' du denna tråd sedan.

Jag betvivlar starkt att det går bra. Vi har bara dejtat ett kort tag och ALLA, precis alla killar jag dejtat skaffar sig en kort, tyst brunett efter de lagt ner mig så jag misstänker att det blir så även denna gång Fast det är fan mer go i den här killen me like.
    Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-04 15:39:55 följande:
    För att känslor blir andra känslor på sikt. Det finns ingen någonsin som varit förälskad i ett helt förhållande, det handlar om att stå ut med varandra mellan svackorna, känslor kan komma och gå för samma person, att uppskatta varandra och att inte gå varandra på nerverna. En person som inte kortsiktigt har dåligt inflytande är mer värd än att leva på kärleksångor och mellan varven sitta hemma och sura för att man aldrig hittar "den rätta". 

Det finns inte en enda känsla som håller i sig långvarigt. Vill man leva ett liv med massor korta förhållanden så behöver man ju inte  tänka eller agera rationellt alls varken vad det gäller kärlek eller vänner, ingen är oersättbar men det är olika mellan olika människor hur man tänker och agerar där. En del kör samma gamla bil hela livet medans andra byter till senaste modellen var tredje år.  

Att du och jag har olika åsikter ang detta med förhållanden, känslor mm har vi konstaterat förut så vi lämnar det här Jag är nöjd i mitt singelliv och trygg i mig själv till den grad att jag aldrig skulle sitta hemma och sura över att inte hitta den rätta. Jag skulle heller aldrig nöjja mig med någon som inte får hela min värld att skaka samt att jag inte skulle stanna när det börjar bli slentriant, då har jag roligare själv. Jag har avklarat man och barn och hela det köret och det är inget jag vill ge mig in på igen så det kan ju hända att folk som vill ha det har en helt annan bild på det men jag behöver inte tänka "kärnfamilj" längre jag har redan gjort det och det fungerade absolut i flera flera år men inte för alltid. Därför letar jag kanske efter en annan typ av relation än många andra, en där man kan vara mer kravlös. Men vad vet jag, kan bara utgå från mig själv...  
  • Vanilla ice queen
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-04 16:00:18 följande:
    Så är det, alla är individuella och har olika föreställningar, krav och visioner. 
    Jag har själv lärt mig en heldel under det senaste snart året... Framförallt att en kombination av lögner från en sida... och en längtan efter att fylla ett tomrum från den andra sidan inte fungerar i längden. Att jobba sönder sig när det gick fel sköt bara problemet framåt och förmodligen gjorde det mycket värre... Samtidigt så var det nog ironiskt nödvändigt att hända för att någon har skjutit och förträngt så väldigt mycket historiskt och på ett sätt blev det fundamentet för en ny person, medans en gammal dog med händelserna.

Det viktigaste är att man trivs med sitt eget liv. 
    Precis det är det viktigaste för i grund och botten är vi själva, ser så många som går in i relation på relation för att de inte klarar att vara själva utan att vara ensama. Jag är själv men inte ensam.   Att vara trygg i sig själv och våga vara själv är nog en otroligt viktig grundsten för ett sunt förhållande tror jag.
  • Vanilla ice queen

Citerar Paulo Coelho "Of course we can try to read manuals, develop strategies, control our behavior, but all these things are useless. Love is an untamed force"

Så otroligt sant så alla krav och förhoppningar i all ära en dag står man där och är kär och dum i huvudet! Sorry men det är sant   

• Vanilla ice queen
    ulfsas skrev 2012-09-05 10:00:57 följande:
    Jag var gift med en blondin. Så det är en tyst, kort brunett som man skall spana efter ? Oskyldig

Kontraster som gäller alltså?

Hahaha det var väll inte sepecifikt hårfärgen jag syftade på utan hela paketet som blir min raka motsatts. Då har de inte ens haft förhållande med mig utan bara dejtat ett kort tag. Men killen jag dejtar nu är som en manlig version av mig så jag hoppas att han fixar det liiiite längre hahaha Fast kan antingen bli görbra eller tokkatastrof... Hitills har det varit sjukt bra iaf{#emotions_dlg.djavulsk}Oskyldig
  • Vanilla ice queen

JM: Jisses, har du aldrig testat det eller råkat ut för någon som testat. Tror det är väldigt vanligt.

Hahaha om jag skulle ha fast förhållande med min senaste dejt skulle han dumpa mig för att jag skulle bli ful! Skulle fasiken ha munkkrans efter någon månad! Vanilla likes it rough

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!