• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • lillangel
    Anonym (HP) skrev 2011-10-08 18:48:33 följande:
    Usch nu börjar jag bli nervös, det är mindre än 1 timme tills jag ska träffa en kille och gå en promenad, hoppas att vi hittar någon upplyst gångväg, känns ju egentligen lite sent att träffas halv åtta men det får väl bli så.
    ehh okej,skulle aldrig jag göra men aja :-S hoppas du har med dig tårgas och spray. hör av dig när du är tillbaka.
  • kristinah
    lillangel skrev 2011-10-08 19:07:10 följande:
    haha vadå?bilen skiter jag egentligen i,mer att jag själv vill äga en sån men tyckte de va en fin grej att ta med sig blommor nej jag gick inte "igång" på den killen,därför jag inte träffade han igen-han va för ytlig för min smak.
    haha!!
  • lillangel
    kristinah skrev 2011-10-08 19:21:03 följande:
    haha!!
    hahaha
  • Bellis797

Skulle ej träffa min dejt nu men blev en långfika istället o massa prat.. sånt uppskattas o så får man hoppas vi ses när han är barnfri igen.. jag kommer koncentrera mig på jobb o träning denna vecka.

Träffar ni flera samtidigt eller är det en i taget som gäller för er?

• Anonym (ny)
    Bellis797 skrev 2011-10-08 22:25:18 följande:

Skulle ej träffa min dejt nu men blev en långfika istället o massa prat.. sånt uppskattas o så får man hoppas vi ses när han är barnfri igen.. jag kommer koncentrera mig på jobb o träning denna vecka.

Träffar ni flera samtidigt eller är det en i taget som gäller för er?

jag kan ha kontakta med flera på nätet men jag går inte på dejt med mer än en i taget o kollar av intresse osv. för mkt för mig att hålla flera i luften samtidigt haha

Har återigen fått kontakt med den person som känns som mest intressant. Han känns ungefär som jag kände det med mitt x när jag träffade honom via nätet. kändes rätt med en gång o jag blev verkligen intresserad direkt...hoppas det blir en dejt i framtiden o att det känns lika rätt då!
  • Anonym (HP)
    lillangel skrev 2011-10-08 19:08:55 följande:
    ehh okej,skulle aldrig jag göra men aja :-S hoppas du har med dig tårgas och spray. hör av dig när du är tillbaka.

Nä jag vet, det var lite dumt men det gick bra. Vi gick på en promenad ca en timme och sen såg vi en film och han stannade över natten.
  • lillangel
    Anonym (HP) skrev 2011-10-09 10:34:01 följande:
    Nä jag vet, det var lite dumt men det gick bra. Vi gick på en promenad ca en timme och sen såg vi en film och han stannade över natten.
    men hur fan vågar du sova med en främling? ni tar stora risker ni... tur att de gick bra.. och hoppas de kan bli nåt bra
  • Anonym (HP)
    lillangel skrev 2011-10-09 16:39:02 följande:
    men hur fan vågar du sova med en främling? ni tar stora risker ni... tur att de gick bra.. och hoppas de kan bli nåt bra
    Det kändes inte som något problem, det låter kanske dumt men jag kände mig väldigt trygg med honom, vi hade pratat en hel del innan men jag vet att det är dumt ändå, som tur är gick det bra. Nu har jag alltid som vana att berätta för en av mina bästa killkompisar ifall jag ska träffa någon och ifall jag inte hör av mig samma kväll/dag så har det hänt något.

Om du tycker att det var en stor risk ska jag berätta om något skitdumt jag gjorde när jag var 18. Jag hade pratat med en kille från lunarstorm och vi bestämde oss för att träffas. Han tyckte att jag skulle åka upp till honom i Sveg från Stockholm där jag bor och stanna över helgen. Han var 10 år äldre än mig men jag tyckte att det kan jag väl göra så jag köpte en tågbiljett och åkte till honom. Till mina föräldrar sa jag att jag skulle sova över hos en kompis så i fall något hade hänt så skulle ingen vetat var jag var eller vem jag skulle träffa.
  • Bellis797

Det där är så olika, känns det rätt i magen så men jag kan utan problem dra hem ett ONS om jag vill men är jag på dejt så vill jag ej det , för jag är ute efter ng seriöst, han jag träffar nu , sov här efter 3dje dejten men bara sov..

Just nu saknar jag honom... han messa förut o började prata om nästa helg men jag avvaktar lite för vill ej ha för höga förväntningar...

• Sarah75
    Fråga: hur länge tycker ni att det är ok att "dubbeldejta"?

Jag fick samma vecka kontakt med tre män och klickade med alla tre! Tänker att man behöver ett par dejter för att veta hur det känns så tänkte ge dom 3-5 dejter innan jag bestämmer mig. Om vi kommer så långt, nån kan ju tröttna innan. Hursomhelst hade hunnit med 2-2-1 när jag och en av 2:orna pratade dejting och det kom upp på nåt sätt och jag hymlade inte med att jag såg tre stycken. Han blev stött och tyckte att så gör man inte och så var det tack och adjö.

Jag tycker det är ok med "amerikanska modellen" ett par gånger, men han verkade tycka man dejtar en i taget redan från början. Vad tycker ni?

För att fortsätta. Efter egentligen 3 dejter var det klart att jag fallit för A, så jag bröt upp med B. Sen fortsatte A och jag att ses. Han har hela tiden varit mer "på" än mig och typ bedyrat sina svallande känslor ända sen början. Jag är mer långsam av mig men har även pratat med honom om det och att jag gillar honom jättemycket. Vi var båda överens om att försöka se hur långt det här kan gå och att vi hoppas på t.om familj och så i slutändan. Jag inaktiverade mitt konto på MP så fort vi började uttrycka att vi vill ses typ varje dag. Observera att det är han som även fortsatt ösa smicker och hur bra det känns och hur fantastisk jag är. Vi har träffats en hel del, men även haft avbrott p.g.a. konferens, sjukdom och mycket jobb. Nu 2 månader senare visar det sig att han fortfarande söker folk på MP! Han är inne nästan varje dag och både söker och svarar på kontakter. Tydligen har han också träffat "nån nångång" men att det inte blivit mer än nån dejt.

Jag tycker att har man börjat få känslor - och dessutom uttryckligen säger att man har det - då tycker jag att man ger varandra en chans, inte fortsätter ragga. Han säger att vi ju inte bestämt att vi är "ihop" så ser inget fel med att hålla dörrn öppen. Vad tycker ni?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!