• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • lillangel

Alla är olika men själv orkar jag inte ens dejta mer en 1 i taget,knappt så jag orkar dejta alls fast jag vill egentligen, sen så kommer jag aldrig hitta flera st intressanta samtidigt heller, jag har hittat 3 intressanta på 1 år så är väl rätt kräsen eller konstig smak

HP- Ja såna dumma grejer gjorde man ofta som ung..man va odödlig
    Bellis - förstår hur du känner, men oftast brukar man hinna bygga upp de där rosa molnet innan man själv insätt att det är naivt och skadligt mot en själv  

• Anonym (3)
    Sarah75 skrev 2011-10-09 17:57:35 följande:
    Fråga: hur länge tycker ni att det är ok att "dubbeldejta"?

Jag fick samma vecka kontakt med tre män och klickade med alla tre! Tänker att man behöver ett par dejter för att veta hur det känns så tänkte ge dom 3-5 dejter innan jag bestämmer mig. Om vi kommer så långt, nån kan ju tröttna innan. Hursomhelst hade hunnit med 2-2-1 när jag och en av 2:orna pratade dejting och det kom upp på nåt sätt och jag hymlade inte med att jag såg tre stycken. Han blev stött och tyckte att så gör man inte och så var det tack och adjö.

Jag tycker det är ok med "amerikanska modellen" ett par gånger, men han verkade tycka man dejtar en i taget redan från början. Vad tycker ni?

För att fortsätta. Efter egentligen 3 dejter var det klart att jag fallit för A, så jag bröt upp med B. Sen fortsatte A och jag att ses. Han har hela tiden varit mer "på" än mig och typ bedyrat sina svallande känslor ända sen början. Jag är mer långsam av mig men har även pratat med honom om det och att jag gillar honom jättemycket. Vi var båda överens om att försöka se hur långt det här kan gå och att vi hoppas på t.om familj och så i slutändan. Jag inaktiverade mitt konto på MP så fort vi började uttrycka att vi vill ses typ varje dag. Observera att det är han som även fortsatt ösa smicker och hur bra det känns och hur fantastisk jag är. Vi har träffats en hel del, men även haft avbrott p.g.a. konferens, sjukdom och mycket jobb. Nu 2 månader senare visar det sig att han fortfarande söker folk på MP! Han är inne nästan varje dag och både söker och svarar på kontakter. Tydligen har han också träffat "nån nångång" men att det inte blivit mer än nån dejt.

Jag tycker att har man börjat få känslor - och dessutom uttryckligen säger att man har det - då tycker jag att man ger varandra en chans, inte fortsätter ragga. Han säger att vi ju inte bestämt att vi är "ihop" så ser inget fel med att hålla dörrn öppen. Vad tycker ni?
    Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket..

och angående A så hade jag inte litat på honom.
  • Anonym (ny)

JAg vet inte eg om jag tycker det är ok alls...jag har två stycken som jag är intresserade av nu och jag har lite ångest för att jag troligtvis kommer dejta dem "samtidigt": innan har jag som sagt bara dejtat en i taget o kollat av intresse. tycker inte det är så lätt att hitta så många som verkligen är intressanta.
  • lillangel
    Anonym (ny) skrev 2011-10-09 20:16:41 följande:

JAg vet inte eg om jag tycker det är ok alls...jag har två stycken som jag är intresserade av nu och jag har lite ångest för att jag troligtvis kommer dejta dem "samtidigt": innan har jag som sagt bara dejtat en i taget o kollat av intresse. tycker inte det är så lätt att hitta så många som verkligen är intressanta.
    En sådan fråga kan bara du svara på själv enligt dina egna principer
  • Anonym (ny)
    lillangel skrev 2011-10-09 21:15:53 följande:
    En sådan fråga kan bara du svara på själv enligt dina egna principer
    det var ju den frågan jag svarade på
  • Bellis797

Pratade länge med min dejt i telefonen o även om jag har kontakt med 2 till som jag ej ens har gått på dejt med än , så väljer jag att bara koncentrera mig på honom. Får ej in någon annan, tycker det är skillnad om du går på en första kanske om du har flera så men inte när man går så långt att man håller hand o pussas offentligt o har sex som vi..

Lite otäckt fått sms av ng 22åring som säger sig känna mig o undrar om vi kan ses... måste vara ng gammalt men förstår ej vem han är o han messa mig 6 gg igår o idag med o vill ha ng äldre o ha sex med.. Sa att slutar han ej höra av sig så polisanmäler jag honom för trakasserier då det är rätt grova saker han skriver.. Min dejt , berättade det för honom, ville ringa o säga honom ett o annat men kände att det kanske ej var så smart..

• ulfsas
    Bellis797 skrev 2011-10-09 21:29:33 följande:
    Pratade länge med min dejt i telefonen o även om jag har kontakt med 2 till som jag ej ens har gått på dejt med än , så väljer jag att bara koncentrera mig på honom. Får ej in någon annan, tycker det är skillnad om du går på en första kanske om du har flera så men inte när man går så långt att man håller hand o pussas offentligt o har sex som vi..

Lite otäckt fått sms av ng 22åring som säger sig känna mig o undrar om vi kan ses... måste vara ng gammalt men förstår ej vem han är o han messa mig 6 gg igår o idag med o vill ha ng äldre o ha sex med.. Sa att slutar han ej höra av sig så polisanmäler jag honom för trakasserier då det är rätt grova saker han skriver.. Min dejt , berättade det för honom, ville ringa o säga honom ett o annat men kände att det kanske ej var så smart..
    Fick för några minuter sedan ett vänligt SMS av en kvinna som ''hade kollat in mig på nätet en tid''
    Hon ville gå på fika...har varit på några blinddejter hitills...aldrig mer.
    Vet bara inte hur hon eller någon kan kolla in mig, har en blockad FB och hon är inte med på någon dejtingsajt heller.....
  • Bellis797

Skumt får jag säga.. jag är lika frågande jag....

• lillangel
    ulfsas skrev 2011-10-09 21:39:54 följande:
    Fick för några minuter sedan ett vänligt SMS av en kvinna som ''hade kollat in mig på nätet en tid''
    Vet bara inte hur hon eller någon kan kolla in mig, har en blockad FB och hon är inte med på någon dejtingsajt heller.....
    what? skumt hmm och väldigt konstigt beteende .
  • Anonym (ny)
    ulfsas skrev 2011-10-09 21:39:54 följande:
    hur vet du att hon inte är med på nån dejtingsajt?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!