• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-11 10:01:40 följande:
    Hua..säg inte sådär, klart vi ska få känna så igen!!! Fattas bara annat! Tungan ute

Lycka till med dejten! När ska du träffa honom då?
    i morgon är det tänkt...det blir min 4:e person jag dejtar på typ 2 månader men jag är ändå lika skeptisk och nervös varje gång haha haha. Denna kille har jag dessutom nästan inte pratat nåt med innan vi bestämde dejten. De andra killarna har jag snackat med i flera månader innan...
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-11 10:15:03 följande:
    i morgon är det tänkt...det blir min 4:e person jag dejtar på typ 2 månader men jag är ändå lika skeptisk och nervös varje gång haha haha. Denna kille har jag dessutom nästan inte pratat nåt med innan vi bestämde dejten. De andra killarna har jag snackat med i flera månader innan...
    Åh vad trevligt! Lycka till som sagt! Glad

Jag ska också på dejt i morgon, med min spontandejt från i fredags. Blir andra dejten då... känns bra än så länge. Vi har skickat sms och chattat varje dag sen i fredags Glad 
    Och till skillnad från min tidigare dejt från tidigare här i tråden så har vi inte missuppfattat varandra och det känns SÅ bra. Trodde det var fel på mitt sätt att skriva och uttrycka mig där ett tag.  
  • Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-11 10:29:39 följande:
    Åh vad trevligt! Lycka till som sagt! Glad

Jag ska också på dejt i morgon, med min spontandejt från i fredags. Blir andra dejten då... känns bra än så länge. Vi har skickat sms och chattat varje dag sen i fredags Glad 
    Och till skillnad från min tidigare dejt från tidigare här i tråden så har vi inte missuppfattat varandra och det känns SÅ bra. Trodde det var fel på mitt sätt att skriva och uttrycka mig där ett tag.  
    kul!

Denna kille verkar vara min stil både utseendemässigt men även i sättet. Han verkar vara en lugn och trogen kille vilket många av de jag träffat förut mer verkar ha varit lite "coola" och det har jag lite svårt för. Vill träffa en med båda fötterna på jorden!

Är det nån här i tråden som lyckats få till nåt förhållande än genom nätet eller?
  • Bellis797

Haft några dagar som det bara vart massa missförstånd o prat och allt detta om man träffar andra o sånt..
    Jag har varit helt upp och ner o varit lessen o arg o insett att jag börjar känna mycket för denna kille o det är skrämmande..
    Att han har barn o undrar om han är rätt för mig etc.. men låt mig bestämma vad jag vill ha o inte..
    Nu känns det bra igen men suck vad energi det tar för jag vill ej mista honom..

Anonym (ny) skrev 2011-10-11 10:15:03 följande:
    Bäst dejt hade jag med en man som bara skickade ett kort mess och undrade om vi skulle fika och sen inget mer än bara kort vart vi skulle mötas och så. 3-4 veckor senare så träffas vi fortfarande och jag är kär på allvar.

En annan jag hade djupa samtal med visade sig inte alls vara nåt att hänga i julgranen ens för en dejt innan vi hann träffas. Så det är inte samtalen innan som avgör hur det blir tror jag.
    Anonym (ny) skrev 2011-10-11 10:41:11 följande:
    kul!

Denna kille verkar vara min stil både utseendemässigt men även i sättet. Han verkar vara en lugn och trogen kille vilket många av de jag träffat förut mer verkar ha varit lite "coola" och det har jag lite svårt för. Vill träffa en med båda fötterna på jorden!

Är det nån här i tråden som lyckats få till nåt förhållande än genom nätet eller?
    Jag var ihop 10 år med en kille jag träffat via ett chattforum och han har hittat sin nya sambo genom dejtingsida och de ska ha barn snart, ja så min fikadejt som på alla sätt och vis verkar vara allt jag nånsin önskat mig.
  • Anonym (ny)
    Avatarlös skrev 2011-10-11 19:23:27 följande:
    Bäst dejt hade jag med en man som bara skickade ett kort mess och undrade om vi skulle fika och sen inget mer än bara kort vart vi skulle mötas och så. 3-4 veckor senare så träffas vi fortfarande och jag är kär på allvar.

En annan jag hade djupa samtal med visade sig inte alls vara nåt att hänga i julgranen ens för en dejt innan vi hann träffas. Så det är inte samtalen innan som avgör hur det blir tror jag.
    ja absolut. det är ju några jag pratat med i nån månad innan vi setts o jag vet mkt om dem men det har visat sig vara fel ändå. Det jag menar är att det är lättare att hitta samtalssämnen om man vet lite om varandra

Kul att du är kär! vill jag också bli
    Anonym (ny) skrev 2011-10-11 19:44:00 följande:
    ja absolut. det är ju några jag pratat med i nån månad innan vi setts o jag vet mkt om dem men det har visat sig vara fel ändå. Det jag menar är att det är lättare att hitta samtalssämnen om man vet lite om varandra

Kul att du är kär! vill jag också bli
    Det ville inte jag bli, eller snarare jag trodde inte jag kunde bli det. Har inte haft det där riktiga kär-pirret sen jag var tonåring tror jag.
  • Anonym (ny)
    Avatarlös skrev 2011-10-11 19:27:07 följande:
    Jag var ihop 10 år med en kille jag träffat via ett chattforum och han har hittat sin nya sambo genom dejtingsida och de ska ha barn snart, ja så min fikadejt som på alla sätt och vis verkar vara allt jag nånsin önskat mig.
    jag träffade också mitt ex via nätet tro't eller ej..men de jag nu dejtat eller pratat med på nätet verkar inte riktigt falla mig i smaken

Jag ÄLSKAR att vara nykär samtidigt som det är jobbigt att lära känna någon ny men ändå så är det ju mysigt när man tänker tillbaka. Det där pirret och att man bara är glad och lycklig hela tiden och bara vill träffas och snackar 4 timmar på telefon och sånt
  • Anonym (e)

Min nätflirt kommer till mig nästa helg igen han reser 50mil för att gå på en träff med mig (han ska sova över på ett hotel)

Men nu när han reser så långt så måste vi ju nästan äta på restaurang... och det är min största fasa, att sitta och äta och försöka prata öga mot öga i några timmar!!! men jag har väl inte så mycket val vad annars kan man göra liksom?

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!