Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Heidi1 skrev 2012-03-09 10:01:46 följande:
    Dom kanske har naken bad där
    Hmm.. värt att kolla upp..

Men nej, Halmstad liksom..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-03-09 10:03:23 följande:
    Kan ju vara det Kanske lite långt bort.
    Ja lite. Min mentala gräns slutar vid Kungsbacka.
  • Smecker
    bubblan79 skrev 2012-03-09 10:04:36 följande:
    haha ja men visst hade det vart bra.. ragga på bara och blir det inget så har man sitt gäng där ändå att umgås med
    Äh, tricket är att hänga med på de anställdas efterfester, du anar inte hur lättraggat det är där..
  • Smecker
    Smecker skrev 2012-03-09 10:05:04 följande:
    Ja lite. Min mentala gräns slutar vid Kungsbacka.
    Mölndal egentligen, men för rätt person så kan jag sträcka ut den till Kungsbacka..
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-03-09 10:07:31 följande:
    OK, men bara din mentala
    Vilket är samma sak som min fysiska Tungan ute
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-09 10:14:06 följande:
    Nej okej då jag får väl in i duschen nu då, jag kommer tillbaka sen i eftermiddag när tidrapporten är klar på jobbet
    Undrar vad fan den innehåller..
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-03-09 12:59:58 följande:
    Oj, vilken analys du gjort!

Vad ska jag säga. Jag är mig själv. Men det verkar inte gå så bra, så därför har jag funderat på att spela lite annorlunda. Inte att jag skulle ändra på min personlighet osv på nåt sätt. Utan bara... jag vet inte.. inte vara så jävla tillgänglig hela tiden. Jag tror eventuellt att killarna inte ser nåt utmaning/spänning i mig och därför tröttnar??
    Men det är bara en fundering jag har.
    Toppen, då vet vi det. Det är med andra ord grottmän med jaktinstinkt som du dras till..? Eller vill ha? Utmaningen för mig ligger i att mötas intellektuellt, inte att hålla på och "jaga" fruntimmer som spelar svåra. Sånt tröttnar jag på efter ungefär 5 sekunder.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-09 13:10:24 följande:
    Det där att du är så tillgänglig är faktiskt inte bra. Dels så försvinner den jaktinstinkt männen har. Det är oftast mer lockande att få det man inte kan få eller är svårt att få. Och dels så är risken för att din identitet försvinner till en viss del.

Ska du göra dig tillgänglig, vad innebär det? Att du ska anpassa dig så snabbt som möjligt efter den kille du just nu träffar. Du blir en kameleont, med andra ord rätt så osynlig. Och vem lägger då märke till dig?
    Men seriöst, Glädje, det är 2012 e.Kr. vi pratar om, inte 1000 f.Kr. Jaktinstinkt? Vad hände med instinkten att klubba henne i skallen med en knölpåk och släpa henne i håret till grottan? Visst, det finns killar där ute som njuter av "jakten", men kom inte och påstå att det är en "instinkt" som "männen" har, lika lite som det att städa toaletten är en "instinkt" som kvinnor har.
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-03-09 13:18:21 följande:
    Då kommer nästa fråga från min sida! Har killar jaktinstinkt. Gör man nåt påstående att de har det får man ju hela fl emot sig. De säger att killar vill att tjejen tar initiativ och att de också vill bli jagade och uppvaktade? 
    Så där vet jag faktiskt inte vad jag ska tro?
    I det här fallet är jag, mot hela min natur, benägen att hålla med hela FL. Könsroller är tröttsamma ur båda könens perspektiv.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-09 13:29:54 följande:
    Jaktinstinkt och jaktinstinkt. Vi människor har väl alltid haft en speciell relation till något som vi inte har men önskar. Det handlar inte om att klubba ner någon. Det handlar om att kanske få något som man gärna vill ha...

Herregud, det skrivs ju fram och tillbaka att man backar tillbaka när kille är på som ett plåster. Det där att man låter det få vara lite svåråtkomligt och att det inte serveras på ett fat är väl spännande och lockande.

De flesta av er skulle väl backa om någon kom och la upp sig framför näsan på er. Kom inte och säg att det är ett attraktivt sätt. Man vill ju ha det där spelet där man känner efter och vågar närma sig lite allt eftersom 

Jag vill gärna ha kvinnan, alltså klubbar jag ner henne och släpar hem till grottan. År 2012.

JAG backar om kvinnan är som ett plåster. Skall jag göra mig mer otillgänglig menar du? Eller det kanske är så att killen är som ett plåster oavsett hur tillgänglig eller otillgänglig hon är, eftersom det är något som inte är normalt funtat i skallen på honom?

Närma sig varandra kallar jag "lära känna", det har inget med spel att göra. Göra sig otillgänglig och svår är EXAKT vad som lärs ut i The Rules, jag föreslår att du läser den så får vi se vad du tycker om "spelet" sen. Du lägger nog in en helt annan betydelse i att göra sig tillgänglig. Att ha sex på första dejten, räknas det enligt dig som att lägga upp sig framför näsan på någon?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!