• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (e) skrev 2011-10-13 21:34:18 följande:
    Jag har pratat om min svartsjuka för många år sedan... men jag tycker det här är annorlunda. Min fd kille brydde sig inte bröst, och hade inte en massa bilder på porrmodeller. Ingen annan av mina killkompisar har sådant på sin fb-sida... känns så tonårsaktigt.
    Men visst är det läskigt att jag inte kan styra över mina impulser när jag vet att det kan skada... jag tycker ju jättemycket om honom annars men jag hänger upp mig och blir så besviken att han är en "sådan" kille.
    Men känner du inte att om du tar så illa upp av detta trots att du tycker så mycket om honom och allt annat med honom att du kanske borde släppa honom och träffa en annan kille som du tycker lika mycket om men som inte har denna delen du inte gillar?

Jag menar, om du inte kan bortse från detta så kommer ju en eventuell relation er emellan bli rätt jobbig.
    Och som sagt, jag enar absolut inget illa utan ger dig bara min syn på saken. Finns säkert folk här som tycker jag är knasig
    uniMog skrev 2011-10-13 21:38:18 följande:
    Då är jag tonåring jag med. Och minst hälften av männen (och kvinnorna) i min bekantskapskrets
    I min värld också. Men som vi tydligt ser här; alla är olika.
    Och jag skulle nog inte funka med en man som inte kunde skämta om sånt..

Jag ser mig som ganska mogen men trots det så gillar jag porr. jag gillar sexiga män. Jag gillar att skämta om det o.s.v. Men absolut mer när jag är singel än i en relation. Skulle ju inte sitta och kommentera en man på samma sätt med min pojkvän som jag gör om jag är med en kompis.
  • Anonym (huggen i ryggen)
    Jojjo841212 skrev 2011-10-13 08:59:07 följande:
    Ibland e det så ja, med killar också faktiskt. Ju mer avståndstagande man är, desto mer vill de ses osv.
    men nya vänner e ju heller aldrig fel. Var bara ärlig utan att vara elak. :)
    När ska ni ses?
    Vi ska ses på ett fik på söndag. Det som är bra är att jag kommer komma förberedd till mötet med alla kilon som sitter på denna trevliga tjej. Vet inte hur det hade gått annars, svårt att dölja chocken misstänker jag.
  • Bellis797

Efter en liten pratstund igår så har vi båda inaktiverat våra konton på HP.. får se vad detta kan ge nu..längtar till helgen nu så jag får träffa honom o rå om honom lite..

• Anonym (Min tur snart?)
    Bellis797 skrev 2011-10-14 08:15:54 följande:
    Efter en liten pratstund igår så har vi båda inaktiverat våra konton på HP.. får se vad detta kan ge nu..längtar till helgen nu så jag får träffa honom o rå om honom lite..
    Hihi... härligt Bellis797 att höra! Lycka till nu. Jag vill också... Glad Hur länge hade ni träffats nu?

Jag ska träffa min dejt på söndag, ser fram emot det 
  • Bellis797

Bara 3 veckor.. men vi tar en dag i taget liksom... har redan haft djupa diskussioner vad vi vill o inte..
    Har bara sett honom 1gång snabb i veckan pga barn men pratat varje dag i telen både seriöst o om bus o sånt:) men nästa vecka är han min!!
    Min träning kommer bli lidande med det kan det vara värt:)

Bellis797 skrev 2011-10-14 08:15:54 följande:
    Härligt!! Solig
  • Glädje58

Jaha, då blev jag av med nätdejtingoskulden, dvs avverkat första träffen med någon via kontaktannons. Vi fikade i några timmar och hade jättetrevligt. Det var mycket skratt och svårt att få en syl i vädret, för vi hade mycket att säga båda två  :)

Det kommer dock inte att bli något mellan oss, men kanske en trevlig vänskap där vi kan gå ut och äta, fika eller gå på bio. Vi får se...

• Anonym (Min tur snart?)
    Glädje58 skrev 2011-10-14 13:03:33 följande:
    Jaha, då blev jag av med nätdejtingoskulden, dvs avverkat första träffen med någon via kontaktannons. Vi fikade i några timmar och hade jättetrevligt. Det var mycket skratt och svårt att få en syl i vädret, för vi hade mycket att säga båda två  :)

Det kommer dock inte att bli något mellan oss, men kanske en trevlig vänskap där vi kan gå ut och äta, fika eller gå på bio. Vi får se...

Om ni hade så trevligt... varför tror du inte det kan bli nåt mellan er då?
  • Glädje58

Det räcker inte med att ha trevligt. Det måste finnas nåt i det visuella också. Nu hade vi skrivit en del fram och tillbaka innan vi bestämde att träffas. Och när ett möte var bestämt så fick jag se bilder på henne efter detta. Jag kände med en gång att det inte skulle bli vi. Men det är ju klart, man ska aldrig säga aldrig.

I alla fall så kände jag att jag ville träffa henne ändå. Var det så att vi skulle kunna fungera jättebra som vänner så är det en vinstlott för mig. Sen ville jag bryta isen när det gällde att träffa någon genon nätdejting. Jag kände mig väldigt avspänd och avslappnad och det var bra. Fast jag kommer nog att göra det även framöver. Jag vill inte göra det större än vad det är. Ett möte mellan två människor, det kan bli vad som helst. Troligen ingenting. Med denna inställning så behöver jag inte bli besviken.

Nu har jag dock mejlkontakt med två andra, varav den ena verkar väldigt spännande och intressant. Sådär härligt drömsk och flummig :) Tror att det passar mig haha... Den andra är väldigt öppet.  

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!