• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-16 11:07:52 följande:
    Med så mycket snack om sex på första dejten här på morgonen. Har jag börjat fundera på... hur vet man att killen är intresserad av mig som person egentligen?
    Okej jag har inte haft sex med min dejt på de första dejterna, han hänger ju kvar och vill fortfarande träffas. Ja, det borde ju vara ett tecken på att han är intresserad av mig och mer än bara sex.
    Men.. jag kan inte hjälpa att ändå tänka " tänk om han bara väntar ut mig för att få sex, och sen när jag väl släpper till så kommer han inte att vara intresserad längre"
    Om det slutar på det sättet så skulle det ju egentligen inte spelat nån roll om man hade sex på första dejten eller inte. Utgången är ju ändå den samma.. fast man bara dragit ut på det hela och fått mer känslor...

Lite funderingar från mig så här på en solig söndagsmorgon {#emotions_dlg.flower} 
    Haha, klockrent! Har haft exakt samma tankar...många gånger.
    Men jag fortsätter låta bli att ha sex på första dejten ändå
  • Jojjo841212
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-16 11:16:42 följande:
    Ja jag gick igång rejält kan jag säga dig! Så HETT!
    eller diverse erbjudanden om att "bli bortskämd"....hmm :D
    Jojjo841212 skrev 2011-10-16 11:19:10 följande:
    eller diverse erbjudanden om att "bli bortskämd"....hmm :D
    Ja, såna erbjudande är lockande. Speciellt om de även tillägger att de är rika
    Man kanske skulle nappa? Jag behöver trots allt 4 nya vinterdäck
  • slinkywookie
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 10:54:18 följande:
    Men vänta nu här litet. Det är inte förståndshandikappade eller underåriga kvinnor jag dejtar utan vuxna människor. Jag tar inte heller första steget utan håller mig på "min kant".

Om någon blir utnyttjad så är det väl jag som i min pres är tydlig med att inte söka kortvariga sexuella förbindelser.
    Men da tror tjejerna kanske att du verkligen ar intresserad ocg slappnar av till den man att vilja ha sex med dig? som de inte har en aning om att du faktiskt inte menar vad du skrivit i din pres utan planerar helt sonika dumpa dom sa fort ni haft sex?

Varfor ska det vara sa himla krangligt, regler ska foljas och spel spelas? Kan du inte bara slappna av och ha en trevlig dejt och klickar det, traffas igen? Utan att hanga upp dig pa det faktum att hon inte ser sex som sa stor grej?
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-16 11:17:58 följande:
    Haha, klockrent! Har haft exakt samma tankar...många gånger.
    Men jag fortsätter låta bli att ha sex på första dejten ändå
    Jo, jag fortsätter ju också att inte ha sex på första dejten.  
    Men jag har ju inte heller lust att vänta ut killen i en evighet (om jag är genuint intresserad) med att ha sex bara för att se om han tänker ge upp mig innan vi ens hinner så långt så att säga. För att få reda på hans intentioner. Det kan ju vändas emot mig och jag sätter käppar i hjulet för mig själv så att säga.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-16 11:15:45 följande:
    Haha men alltså...du. Du tar inte första steget utan hller dig på din kant? Så de mer eller mindre dyker ner över ditt skrev helt oinbjudna?

Till viss del förstår jag ditt resonemang (har läst alla dina inlägg) men samtidigt blir jag irriterad på dig.

Jag snaskar inte kotte, gnuggar inte kön eller allt vad du nu kallar det på första dejten. Vilket borde göra att just den sidan av mig passar dig.
    Men, ibland viker man från sitt vanliga beteende. Det känns väldigt bra eller whatever. Och då hade du dömt mig stenhårt?! Om jag går på 25 dejter och inte gör nåt fysiskt på 24 av dom så är det ändå den 25 som sätter hela bilden av hur jag är?

Och det är klart att du inte blir utnyttjad. Du uttrycker en sak och gör en helt annan. Jag förstår inte riktigt varför du lägger hela ansvaret på kvinnan.

Och liten fråga, hur gammal är du? Bara nyfiken
    Inte riktigt men inte heller helt oriktigt. Jag har låtit kvinnan leda och ta första steget men besvarar självfallet initiativet. Det vore ju ohyfsat och kanske tillochmed sårande att låta henne jobba utan att ge något tillbaka.

Om den 25 gången är första gången med mig så ja, då blir min bild av dig utefter det beteende du låtit uppvisa.

Jag lägger inget "ansvar" på någon men om hon tar Petter-Niklas i hand så hälsar han bara på vid ett tillfälle.

Snart 40 och har två barn sedan tidigare. Någon annan info du vill ha nu när jag ändå postar som anonym? ;)
  • Anonym (Bored)
    slinkywookie skrev 2011-10-16 11:22:48 följande:
    Men da tror tjejerna kanske att du verkligen ar intresserad ocg slappnar av till den man att vilja ha sex med dig? som de inte har en aning om att du faktiskt inte menar vad du skrivit i din pres utan planerar helt sonika dumpa dom sa fort ni haft sex?

Varfor ska det vara sa himla krangligt, regler ska foljas och spel spelas? Kan du inte bara slappna av och ha en trevlig dejt och klickar det, traffas igen? Utan att hanga upp dig pa det faktum att hon inte ser sex som sa stor grej?
    What? Jag har ingensomhelst önskan om att dumpa någon mitt hjärta väljer men det är ett kräset hjärta som inte vill ha någon som lyfter på Sixtens hatt utan att ens gått ett varv runt kvarteret.

Varför får det INTE vara litet krångligt? Varför kan det inte få ta sin lilla tid? Varför får man inte spela spelet ett tag och låta spänningen byggas på?

Jag är inte 18 längre och har inget behov att doppa i vartenda hål som passerar. Jag vill ha den äkta kärleken och inte endast fysisk tillfredsställelse.
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 11:43:18 följande:
    Inte riktigt men inte heller helt oriktigt. Jag har låtit kvinnan leda och ta första steget men besvarar självfallet initiativet. Det vore ju ohyfsat och kanske tillochmed sårande att låta henne jobba utan att ge något tillbaka.

Om den 25 gången är första gången med mig så ja, då blir min bild av dig utefter det beteende du låtit uppvisa.

Jag lägger inget "ansvar" på någon men om hon tar Petter-Niklas i hand så hälsar han bara på vid ett tillfälle.

Snart 40 och har två barn sedan tidigare. Någon annan info du vill ha nu när jag ändå postar som anonym? ;)
    Så om du och jag gick på dejt, hur många gånger måste vi ses innan det enligt dig är okej att jag kommer fysiskt nära?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-16 11:49:24 följande:
    Så om du och jag gick på dejt, hur många gånger måste vi ses innan det enligt dig är okej att jag kommer fysiskt nära?
    Det finns såklart ingen fast siffra på det utan kan t.ex. vara redan på andra dejten MEN då har det gått tid och vi har haft kontakt på annat sätt. Något måste ske som för oss närmare varandras verkligheter där vi tillsammans känner hur spänningen byggs upp.

Optimalt för mig är att det inte bara finns intresse utan även en känsla av kärlek innan initiativet till älskog tas.
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 11:54:54 följande:
    Det finns såklart ingen fast siffra på det utan kan t.ex. vara redan på andra dejten MEN då har det gått tid och vi har haft kontakt på annat sätt. Något måste ske som för oss närmare varandras verkligheter där vi tillsammans känner hur spänningen byggs upp.

Optimalt för mig är att det inte bara finns intresse utan även en känsla av kärlek innan initiativet till älskog tas.
    Intressant... så hur vet man om eller när denna "känsla av kärlek" har infunnit sig av den andra personen?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!