FredrikCA skrev 2012-04-27 15:19:25 följande:
Liksom det är inte kärlek det handlar om, Det handlar om det verkar som många blandar ihop det med någon konkurrenssport. Någon som spelar svårfångad ger intrycket av att den väljer mycket mer omsorgsfullt och blir därför pris att erövra, På mig är det tvärtom märker jag att någon håller på så så släpper jag denne som en sten. Mitt mål är att kunna finnas och göra den andra personen så lycklig som man kan, Jag hoppas naturligtvis den andra parten har samma tankar. Men hittils är den övervägande majoriteten jag stött på bara egoister som bara tar och tar, Och märker dom att det går att ta utan motprestation så hamnar man i vänfacket, Tills man säger att man inte är intresserad av personen som vän; Var på denne säger "men jag älskar dig" och dum som man är då så tror man att det inte finns någon som kan vara så egoistisk och fortsätter ett tag till tills man blir rasande och konfronterar personen var på man får X antal fel och påklistrade åsikter som är ogrundade som motargument.
Som sagt jag undviker dessa som pesten nu mera, Men jag tycker det är synd att det ska behöva vara så, Jag undrar om dom någonsin kommer bli lyckliga själva.
Men kärlek behöver du inte koppla in i början av en relation eller innan det blir en relation. Det kommer av sig självt om det finns intresse.
Jag tror inte att du ska spela svårfångad, men säg inte ja till allt hon ber dig om. Säkert en väldigt svår balansgång.