Glädje58 skrev 2011-08-11 17:18:08 följande:
Jag har själv svårt för att se att mitt självförtroende skulle växa om jag blev dissad. Men jag ska försöka se det som övningstillfällen inför den rätte. Så erfarenheten ökar ju och det är ju positivt.
Det är lite så jag ser det. Att nästa gång känner man sig säkrare. Och om inte annat så har man fått en person att intressera sig lite grann (innan man blir dissad). Och det lilla kornet tror jag sätter sig någonstans och hjälper självförtroendet uppåt. För ingen kan väl ändå tro att man kan dejta flertalet och då
alltid vara den som säger nej tack. Ibland dissar man - ibland blir man dissad. Så är det bara och det innebär inte att dom tycker att man är en gräslig person. Bara att det där lilla extra inte fanns. Man kan inte ha det där lilla extra för alla. Och vissa dissningar gör ondare än andra.
Sen kan det göra ont även om man själv inte var intresserad. Man vill ändå vara den som dissar först (även om det också kan vara svårt om man inte vill såra någon) och sen ska den personen ändå tycka att man är fantastisk. Precis som att man ibland kan tycka att gamla ex (en del i alla fall) gott kan få leva utan kärlek för alltid.
Jag fick just ett meddelande från en kille jag var på dejt med i början av sommaren. Han var trevlig och så, men inte riktigt den jag skulle tänka mig att leva med. Han skrev så här
Hej! Hoppar av det här nu, för den här gången...
Hoppas du hittar rätt, hade gärna träffat dig fler gånger men förstår att intresset var sådär:)
Ha det så gott!
Kram /J
Känns positivt att någon tycker om en fastän jag dissade honom (och faktiskt tydligare än vad han ger sken av), men det känns också bittert när han skriver så där som om jag hade varit hans sista chans eller så.