Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Sofia1970 skrev 2011-08-11 16:54:34 följande:
    Det skulle jag kunna säga till nån. Om de verkar inställda på att deras ide är bra så kan jag hålla med fastän jag helst hade sett ett helt annat scenario.
    Jag har iaf bokat in fikadejt i helgen. Känner mig sisådär upplagd, men det kan knappast bli sämre än dåligt eller hur?

Ibland blir bara bättre just för att man inte bär omkring på för mycket förväntningar. Tänk dig att du gör det för en trevlig stund om inte annat. Hellre än att sitta hemma och uggla själv tex.

Jag funderade på vad som skulle hända om man började prata här i tråden om en dejt och så får man svar här
    Jamen det där är ju mig du pratar om!   
    Fullt möjligt iom att vi inte känner varandras identitet irl.  
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Singeln) skrev 2011-08-11 17:02:12 följande:
    Fasen, vet inte om jag vågar eller orkar med det här längre.
    Jag är en sån som tar låååång tid på mig att komma till skott, när jag väl gör det ska allt helst gå snabbt. Men även för att vara mig har jag tagit lite väl lång tid på mig att komma iväg på en första dejt och nu funderar jag helt på att sluta med det här.
    Antar att min självkänsla sjunkit en bra bit det senaste året

Men vet du. Jag tror inte att det blir bättre av att du lägger ner. Du behöver inte se det som att du måste träffa din livspartner utan se det som ett sätt att lära känna nya människor. En del trevliga och andra fullkomligt totalknäppa. Att komma ut på dejt ger i alla fall självförtroendet en liten puff uppåt och för varje gång blir det lite lite lättare. Och det tror jag även om man blir dissad eller att man dissar någon annan. Det går upp och ner, men mest lite lite uppåt hela tiden. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 17:18:08 följande:

Jag har själv svårt för att se att mitt självförtroende skulle växa om jag blev dissad. Men jag ska försöka se det som övningstillfällen inför den rätte. Så erfarenheten ökar ju och det är ju positivt.

Det är lite så jag ser det. Att nästa gång känner man sig säkrare. Och om inte annat så har man fått en person att intressera sig lite grann (innan man blir dissad). Och det lilla kornet tror jag sätter sig någonstans och hjälper självförtroendet uppåt. För ingen kan väl ändå tro att man kan dejta flertalet och då alltid vara den som säger nej tack. Ibland dissar man - ibland blir man dissad. Så är det bara och det innebär inte att dom tycker att man är en gräslig person. Bara att det där lilla extra inte fanns. Man kan inte ha det där lilla extra för alla. Och vissa dissningar gör ondare än andra.

Sen kan det göra ont även om man själv inte var intresserad. Man vill ändå vara den som dissar först (även om det också kan vara svårt om man inte vill såra någon) och sen ska den personen ändå tycka att man är fantastisk. Precis som att man ibland kan tycka att gamla ex (en del i alla fall) gott kan få leva utan kärlek för alltid.

Jag fick just ett meddelande från en kille jag var på dejt med i början av sommaren. Han var trevlig och så, men inte riktigt den jag skulle tänka mig att leva med. Han skrev så här

Hej! Hoppar av det här nu, för den här gången...
    Hoppas du hittar rätt, hade gärna träffat dig fler gånger men förstår att intresset var sådär:)
    Ha det så gott!
    Kram /J

Känns positivt att någon tycker om en fastän jag dissade honom (och faktiskt tydligare än vad han ger sken av), men det känns också bittert när han skriver så där som om jag hade varit hans sista chans eller så.   
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 17:32:12 följande:
    Ja absolut skulle det kunna vara så. Jag tänker som så att det kan bli jättetrevligt, men har jag inga förväntningar så kan det iaf inte bli sämre än förväntat. :) Jag brukar ha ganska trevligt ihop med människor jag aldrig träffat. Så chansen är ju att det blir jättebra.

Jag tror att det blir jättebra!
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 17:42:17 följande:
    Så här har inte jag tänkt förut, men det var en bra tanke du hade. Så ska jag se det framöver.
    Och tänk... då var klockan ändå bara 17:33 och inte mitt i natten.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 18:06:24 följande:

Det känns som du kommer utföra stordåd ikväll om det fortsätter såhär  Skrattande

Beware! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Mia)
    dexters skrev 2011-08-11 20:17:07 följande:
    En stilla undran...
    Har dejtat massor men kan inte riktigt hitta den som stämmer, det är svårt som attan. Jag må vara kräsen med vad jag söker till både det yttre och det inre. Men av någon underlig anledning är det inte detta som jag går bet på, när jag väl hittar en riktig mysig tjej som faktiskt verkar helt "normal" i mina ögon och jag börjar träffa henne mer seriöst för att lära känna henne ytterligare, så börjar det alltid att visa sig att, de vill högst ses någon ggn i veckan - enbart, eller när det passar henne, eller när man skall göra något "kul". Detta gäller alltså samtliga tjejer jag träffat från alla möjliga olika samhällsklasser, högutbildade, lågutbildade, rika och mindre rika.   Alla i åldrarna mellan 30-35 år.

Så här är det varenda gång. Är det något fel med att kanske spendera lite social vardagstid med varandra mitt i veckorna och pendla sovandet hos varandra. Jag är inte 18 år längre utan försöker hitta något seriöst att bygga på. Absolut inte stressa in i något men jag känner att mitt engagemang går i botten när jag märker gång på gång att man egentligen bara skall ses när man är kåt och vill knulla i stort sätt. Inte riktigt min grej! Missförstå mig nu inte, jag anser inte att man skall vara som två simesiska tvillingar och träffas absolut varje dag - det går inte, det förstår jag med. Men när det skall styltas upp och det mer eller mindre skall bestämmas att man skall sitta på var sitt håll bara för sakens skull, då backar jag. Hur fasen skall det gå om man flyttar ihop, tar hon in på hotell när hon vill ha sin fritid då eller? *ironi*

Är alla tjejer så här? Man skall tydligen vara singel i ett förhållande idag verkar det som...
    Dina dejter skulle nog passa bra ihop med många av mina dejter som är ute efter precis samma sak.
    Jag slår en pling när jag vill ha sex annars behöver vi väl inte umgås så mycket?

Jag vill hitta någon som man faktiskt kan äta en vanlig onsdagsmiddag med eller någon som hänger med och bär en soffa från IKEA och sen sitter i denna soffa och tar ett glas rött och tittar på nyheterna . (Och sen kan man avsluta det med bra sex ändå. )   
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 20:38:07 följande:

Fast det räcker inte med att vara supersnygg (i den bemärkelsen du kanske tänker på). Jag vill att personkemin ska stämma. Att vi ligger på samma frekvensband. När mycket av det stämmer så blir personen också väldigt vacker.

En gubbe eller en tant bestäms inte av en viss ålder. Jag har i mitt liv träffat gubbar och tanter som är i 20-årsåldern och jag har träffat ungdomliga 70-åringar.
    Det jag däremot har svårt för är när äldre killar (tar det manliga som exempel eftersom jag har den utsikten så att säga) försöker ragga unga tjejer (läs 20 år och mer yngre) med någon sorts förevändning att de är unga till sinnet när det de egentligen är ute efter är en ung kropp. Jag har blivit kontaktad av män som är 20 år och mer äldre än mig och ingen var så där unga till sinnet som de ville påstå när det kom till kritan. De ville ha en yngre tjej som orkade hålla takten i sängen fortfarande och som det var lite häftigt att visa upp för grabbpolarna.

Jag säger inte att du är sån och jag säger inte alla övriga män är såna. Men jag vill påstå att det är väldigt vanligt.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 20:42:06 följande:
    Frågan är om många är rädda för vardagen. Man vill att livet ska vara fredag lördag, festligt, drinkar, uteliv, barer...

Man vill inte uppleva onsdag morgon med en tallrik filmjölk och smulor på golvet...

Och det är minst lika patetiskt med människor i min ålder (jag är 44) som tror att dom är och beter sig som tonåringar. Varför måste det hela tiden vara fest och utgång? Jag har gjort den grejen redan. Träffade på ett sånt gäng i helgen och jag kan inte göra annat än att sucka.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 20:52:34 följande:
     det är kul med fest och utgång ibland, men det behöver inte vara så jämt.  jag skyller på att jag inte hann med att festa tillräckligt i min ungdom. Samtidigt så känner jag varje gång jag är ute att jag mest sitter och undrar över den otroliga köttmarknaden och sittar och snackar skit med kompisarna. Det kan man lika gärna göra över ett glas vin hemma hos nån och det blir billigare.
    Ibland - den kan jag köpa. Men varje helg fredag och lördag och så gärna tre eller fyra AW i veckan. Varför undrar jag bara? Jag går gärna ut ibland och tar en öl eller delar på en vinflaska. Men när man börjar bli sur för att barnen gör så att man inte kan hänga med på vartenda AW, då kroknar jag på den sortens folk.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!