• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 19:04:41 följande:
    Ah, men märk väl, jag dömer dem inte. De faller bara inte mitt hjärta i smaken. Saken är ju samtidigt den att jag inte kan avslöja detta i förväg ty då finns risken att kvinnan i fråga kommer förställa sig och inte vara den hon är.

Jag har svårt att tycka synd om de som väljer att ha sex med mig första dejten då det är självvalt. De får definitivt en engagerad sexpartner under den tid "akten" varar.
    Jag tycker att du är oärlig. Du kan ju faktiskt säga nej! 
  • Anonym (Bored)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-10-16 21:04:34 följande:
    känner mest att du verkar ha inställningen att du ser ner på dem som har sex på förstadejten
    Du är medveten om bristen i det uttalandet va (iom att även jag har sex på första dejten)?

Att slicka någon upp i brygga har inget att göra med känsla utan det är endast teknik och målmedvetenhet. Om hjärtat skall vara med krävs det mer än bara nakna kroppar...
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-10-16 21:10:05 följande:
    Jag tycker att du är oärlig. Du kan ju faktiskt säga nej! 
    Varför? Jag är inte emot att ha sex.
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 21:13:25 följande:
    Varför? Jag är inte emot att ha sex.
    Jamen du dissar tjejer som har sex med dig på första dejten... Är det att ge dem en chans? Jag fattar inte riktigt hur du resonerar här. Det känns som att du tycker att tjejerna ska vara någon sorts tankeläsare.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 21:12:29 följande:
    Du är medveten om bristen i det uttalandet va (iom att även jag har sex på första dejten)?

Att slicka någon upp i brygga har inget att göra med känsla utan det är endast teknik och målmedvetenhet. Om hjärtat skall vara med krävs det mer än bara nakna kroppar...
    det är en känsla jag får bara, du skrev ju att de som ligger första dejten är lössläppta men det är ju du oxå då. Men om du är ute efter nåt seriöst själv så är det ju bara o se till att inte ligga första dejten? Eller de kanske kastar sig på dig så du inte kan värja dig? Låter som att jag gör värsta påhoppen nu men inte min mening. Försöker bara förstå ditt resonemang. 
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-16 20:27:47 följande:

Jag har gett mig in på happy pancake nu efter min skilsmässa. Och vem är den första jag stöter på? Jo en gammal kollega, eller vi jobbade aldrig ihop utan på samma företag. SÅ vi känner inte varann så...

men jag bjöd hem honom på en första dejt igår, och ni kan ju gissa hur den slutade han var kvar imorses.

Känns som aatt det blev första bästa, han vill gärna se vart allt leder och han  hade en flirt med en tjej tydligen som smsade flera ggr igårkväll som han sa ett par timmar senare så säger han att det känns så bra att han vill sägaa åt henne att han träffat någon han vill ge ett seriöst försök med. AH, jag bad honom att inte göra det vi vet ju inget än hur vi funkar och så men han var benhård han vill baara köra på en bana samtidigt.

Hm hur ska man göra? Jag hade ju ett par till nu på g på HP :p        

För det första. Jag hade blivit jäkligt stressad om en kille jag var på en FÖRSTA dejt med sa att det kändes så himla bra att han funderar på att säga nej till den andra. Det är för mycket för snabbt. Han kanske kan tänka det i huvudet, men inte dra in mig i sina tankar
    För det andra förstår jag inte riktigt varför ni diskuterar den tjejens sms'ande? Kunde han inte lägga undan telefonen? Stänga av ljudet eller nåt?! Jag hade inte uppskattat om min dejts telefon plingade hela tiden och jag hade absolut itne uppskattat om han satt och svarade på sms.

Vill du dejta fler killar? Ja gör det då Det är ju lite hans problem om han låser upp sig på dig trots att du sagt ifrån..
  • Anonym (jobbigt)

Varför varför... Har ju äntligen lyckats få den där otroligt fina killen jag dejtat o haft lite kontakt med men som det aldrig leder nån vart med ur huvet. Vad gör han då? jo han tar kontakt igen.... Blir galen, vill an eller vill han inte liksom? kan han inte bara bestämma sig?

• Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-16 21:24:43 följande:
    För det första. Jag hade blivit jäkligt stressad om en kille jag var på en FÖRSTA dejt med sa att det kändes så himla bra att han funderar på att säga nej till den andra. Det är för mycket för snabbt. Han kanske kan tänka det i huvudet, men inte dra in mig i sina tankar
    För det andra förstår jag inte riktigt varför ni diskuterar den tjejens sms'ande? Kunde han inte lägga undan telefonen? Stänga av ljudet eller nåt?! Jag hade inte uppskattat om min dejts telefon plingade hela tiden och jag hade absolut itne uppskattat om han satt och svarade på sms.

Vill du dejta fler killar? Ja gör det då Det är ju lite hans problem om han låser upp sig på dig trots att du sagt ifrån..

hihi tack för rådet

nejmen precis jag sa ju tillochmed att han inte ens borde göra det, jag tyckte det var för tidigt jaja, han gjorde inte som förra dejten som ville flytta ihop inom ett år och att jag skulle flytta från mitt område för det inte var fint nog  
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-10-16 21:21:16 följande:
    Jamen du dissar tjejer som har sex med dig på första dejten... Är det att ge dem en chans? Jag fattar inte riktigt hur du resonerar här. Det känns som att du tycker att tjejerna ska vara någon sorts tankeläsare.
    Nej de skall absolut inte vara någon tankeläsare utan bara sig själva. Problemet kommer ju bara till ytan om de, genom att vara sig själva, föreslår närkontakt för tidigt. Mitt hjärta kommer då inte att välja dem och när det gäller kärleken, till skillnad från sexlivet, bestämmer jag föga.

Märk väl, jag ser inte ner på dem som individer utan bara som potentiella partners.
  • Glädje58

Ang du "Bored"...

Jag vet inte varför jag på nåt sätt irriterar mig på mig.

Jag kommer tänka på när mina söner köper datorspel. Då finns det möjlighet att lämna tillbaka det inom en vecka om man inte är nöjd med det. Det här kan man sätta i system och tjäna en massa pengar på. Men butikerna och tillverkarna förlorar på det. Barnen utger sig för att vara intresserade av spelet, köper det. Spelar röven av sig. Och sedan går de tillbaka och beklagar sig och säger att spelet inte var så bra.

Jag läser ju hur du öppet här på forumet deklarerar hur du ser på saken, och det är bra. Men det verkar inte som du är lika öppen när du träffar någon. Börja med det om du ser det som ett problem för dig.

..."Det har gått så långt att jag undvikit att dejta fysiskt alls och bara kört mailkontakt men det är inte riktigt tillfredsställande det heller"...

Det låter som en klagan från dig, men ändå så låter du såhär ..."Tar hon däremot initiativet till sex så vore det ju dumt att försaka en stunds njutning"... 

På nåt sätt ska jag tro att du har nåt problem med det här. Men jag har svårt att tro att du lider på något sätt. 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!