Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Humm...) skrev 2011-11-12 13:41:30 följande:
    Känns det så som du nu beskriver i din text. Så var inte detta rätt kille. Du vet när du träffat jackpott utan att undra om det är rätt!!! 
    Ja jo.. men problemet verkar vara att jag generellt faller för "fel" killar när jag känner jackpott som du skriver... inget sånt har fungerat i längden, ingen av dem har varit villiga/redo osv för de sakerna jag känner börjar bli viktiga i mitt liv som starta en familj.
    Så jag har nu under låååång tid funderat på om jag söker en framtida partner hos rätt sorts killar, verkar uppenbarligen inte så, så jag har börjat fundera på om jag måste tänka om/tänka annorlunda i mina val... därav funderar jag på om det kanske är bättre med kärlek som kan växa fram om det nu är möjligt?
    Glädje58 skrev 2011-11-12 15:26:25 följande:
    Eftersom du har nappat på killar med "fel" egenskaper, eller kanske brist på rätt egenskaper. Så tycker jag att du ska låta den nya kontakten få chans att växa till sig. Jag tror att många tror att de vet vad de vill ha för partner, men inte så sällan väljer man fel typ av människa.

Det är  lite grann som att du har velat köpa en soffa och då uppsökt en en ica-affär. Besviken går du därifrån och åker vidare till coop. Likadant där med, hittar inget. Vad du behöver göra är att åka till en möbelaffär istället. Där kanske du hittar det du egentligen söker. 
    Tack för peppen du! 
    Jo, jag tänker inte låta alla killar som har minsta lilla fel i mitt tycke gå mig förbi längre... här måste en förändring till, bara se om jag klarar av det! Skrattande 

Glädje58 skrev 2011-11-12 22:19:09 följande:
    Du, det är inte lätt att ändra beteende bara sådär... kämpa på nu  Glad
    Nä, tack jag vet att det inte är lätt inte.. men jag ska se vad jag kan göra Glad
    Anonym (oseriös?) skrev 2011-11-13 00:32:52 följande:
    Hej du är så aktiv här så jag tror jag kan citera nå gammalt. Jag vet inte hur gammal du är, den typ du faller för kanske även finns som har dina drömmar, men kanske är de äldre?
    Nu är jag inte riktigt med om vad du menar med att du kan "citera nå gammalt"?
    Men jag är 30+ och visst kan de finnas nån i min typ fast äldre... men många killar i 40års åldern eller äldre har gubbat till sig och det är jag absolut inte intresserad av.
    Klöset skrev 2011-11-13 10:21:06 följande:
    Okej, så den stora frågan är. HUR gjorde du?
    Nu kan jag självklart inte svara på HUR hon gjorde.. vill också veta.. 
    Men en sak jag kom att tänka på när jag läste detta var.
    Jag är nu som sagt 34+ och med tiden har det blivit allt svårare och svårare att hitta en partner som jag tycker passa mig. Att vara kräsen har växt och växt med varje kraschat förhållande och nu allt mer och mer känns det som efter alla man dejtar. 
    Så det känns som att ju mer man låter tiden gå och ju äldre man blir så blir det svårare och svårare...suck! 
    Anonym (h) skrev 2011-11-13 11:31:38 följande:
    Börjar bli nervös nu, ska snart iväg på dejt
    Stort lycka till! Glad och som till alla... vi väntar på uppdatering sen!
    racer x3000 skrev 2011-11-13 22:36:39 följande:
    Funderar på att dra på semester i februari. Dock inte till värmen, backarna i Åre lockar
    Åhhh skidor i backar! Tycker jag definitivt att du ska göra! Glad
    racer x3000 skrev 2011-11-13 22:47:42 följande:
    Klart jag ska, måste bara lösa det praktiska. Måste ta lite semester från jobb ju.
    Ähhh så viktigt är det väl inte med jobb.. det är bara å åk! Flört
    racer x3000 skrev 2011-11-13 22:51:16 följande:
    Tja, jag vill ha ett jobb när jag kommer hem igen
    Haha... jaså du är en sån du? FlörtSkrattande
    Ja okej då... du får väl ansöka om ledighet då Glad
    Anonym (ny) skrev 2011-11-13 23:11:23 följande:
    Dejten som jag sett fram emot i 1.5 vecka närmar sig och jag är jättesjuk Jag har talat om det för honom men att jag gärna ses ändå om han inte är rädd för att bli sjuk
    När är dejten planerad då? Du hinner inte bli frisk tills dess då?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!