Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Lägenheten är för stor för mig, 121 m2. Även lite för dyr. Ingen bra parkering, för långt att gå till buss. Jag fick ingen bra energi av lägenheten. Lite kul dock att det fanns två vardagsrum med en stor öppning mellan. Och i ett av dem fanns det öppen spis.

Hade det inte varit så jobbigt att flytta så skulle jag kunna tänka mig att ta den. Men det är en sån jäkla stor ansträngning för mig med flytt.

Helt otroligt att hon inte kan vakna av fyra fem väckarklockor och jag som ringer non stop i 70 minuter

• Glädje58
    magus skrev 2012-05-14 06:44:13 följande:
    haha.. Lät Väldigt stort måste jag säga..  Men nackdelarna väger ju emot som du säger, hoppas du hittar nåt bättre Glad

Jag hoppas på det med. Har en kontakt som kanske kan ge lite utdelning, får se...

Dags att packa ihop nu och åka hem
  • Glädje58
    magus skrev 2012-05-14 07:36:04 följande:
    aha.. 2:a eller 3:e  handkontrakt?
    Angående din koma-kompis : Skulle inte vilja vara dennes granne.. Hm.. En liten idé : Hon kanske kan be en granne plinga på ringklockan.. Alternativt banka på och skrika polis. Funkar alltid..
    Det är bara förstahandskontrakt som gäller för min del.

Jag har en känsla av att det inte hjälper att ringa på dörren 
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-05-14 11:11:58 följande:
    ...Varför i hela helvete ljuger han om saker jag skulle ha sagt? Vilken normal person gör så? Det är så jävla taskigt så det finns inte på kartan, sen ska JAG få dåligt samvete för något jag inte ens sagt? Nej ...
    Här sa du något intressant Legacy. Ta en titt till på det jag citerade här ovanför, kolla vad du skrev...

Du skrev att vilken normal person skulle bete sig så. Just det, han är precis det som de flesta av oss redan har insett. Han är inte normal. Han är sjukligt svartsjuk, kanske ännu fler diagnoser...
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-05-14 11:11:58 följande:
    ...en blandning av skitarg, upprörd, ledsen och ... ah.
    ...Jag känner för att blocka honom från allt,
    ...varför ljuger han?
    ...vrida saker till så hemska saker?
    ...Varför i hela helvete ljuger han om saker jag skulle ha sagt?
    ...Vilken normal person gör så?
    ...Det är så jävla taskigt så det finns inte på kartan
    ...sen ska JAG få dåligt samvete för något jag inte ens sagt?
    ...Nej ...
    Allt detta från ett enda inlägg...

Om du är slapp mellan benen har jag ingen aning om Legacy. Men var inte slapp mellan öronen nu. Den veckan du har för dig själv nu ger dig gott om tid att fundera och analysera din situation. Var inte rädd för att bryta upp om det känns fel nu. Att det kändes bra i början har inget med det att göra som sker nu. Just nu sitter du i en situation där du kraftigt kan påverka din framtid.  
  • Glädje58
    takida skrev 2012-05-14 14:47:47 följande:
    Nu bubblar och fräser detSkrattande
    Tänk bara på att inte använda det som intimhygien Skrattande
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-05-14 15:12:32 följande:
    Tänkte skriva samma sak. Det är en ganska intressant bok och handlar väl egentligen ganska lite om att "fånga någon ny". Men för att läsa den så ska man ju vara i ett helt annat läge än vad Legacy är nu.
    Den kan dock kasta ljus över varför man är kvar i en relation som inte är bra
  • Glädje58
    FredrikA80 skrev 2012-05-14 15:30:46 följande:
    Oavsett vilket så borde han inte få fler chanser nu. Jag ger mig fan på att han ljugit ihop allt om sitt ex också och att han var likadan där- Och hon tröttnade var han i sin sjuka värld fick det till att hon bedragit honom osv.
    Det tror jag också
  • Glädje58
    Niklas2k skrev 2012-05-14 15:35:47 följande:
    eller så HAR han blivit bedragen som så många andra (jag tex) och han kan inte hantera det.
    Någon form av hjälp behöver han för det är uppenbart att han inte klarar det själv.
    Säkert så att han har det i bagaget, men sen har hans svartsjuka satt käppar i hjulet för framtida relationer. Det är ju givetvis tragiskt för honom också. Han har det inte lätt han heller. Men att förstöra en människa som han gör med Legacy nu är inte acceptabelt. Det är han som behöver få adekvat hjälp, inte att hans flickvänner ska jamsa med och ställa upp på hans diverse nycker.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!