• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Johnny Mnemonic skrev 2012-09-10 00:21:54 följande:
    Fast blir det bråk i tidigtstadium så borde det väl knappast vara rätt? Toleransen för saker man kan irritera sig på blir ju skyhög om man är nykär.
    Huvudet på spiken där!
  • takida
    visma1 skrev 2012-09-10 12:59:09 följande:
    Om du menar lätt känslomässigt så håller jag med om det uttrycket. De gånger jag känt starkt för en person och fått det besvarat så har det ju inte varit något snack, det har rullat på och känts bra. Men nu när jag dejtat och känt en tvekan då har det ju inte alls varit lika lätt även om personen varit "rätt på pappret", alltså har det inte varit rätt för mig iallafall.
    Nja, det kan ju kännas helt rätt känslomässigt med en person men att det är helt fel tidpunkt i livet. Det har jag varit med om, det slog gnistror om oss och jag var helt såld på killen och han på mig men att ha en seriös relation fanns inte på tapeten. 
    Näckrosen skrev 2012-09-10 15:02:07 följande:
    Ang "är det rätt, är det lätt"...
    Jag tror att om det är rätt, så är det lätt att hitta lösningar på problem som måste lösas. Vill man vara tillsammans så löser sig problem på ett eller annat sätt. Eller så står man ut med problemen...
    Du har en poäng här, men för att komma dit så måste båda ha kommit en bit på väg i att känna att det är just rätt. 
    Vill man så går det. 

• takida
    visma1 skrev 2012-09-10 17:02:35 följande:
    Finns det en fel tidpunkt för kärlek? Om båda är singlar vill säga.
    Ja det tror jag absolut att det finns oavsett om båda är singlar eller ej. Kan ju vara så att man nyligen kommit ur ett förhållande och inte är redo för ett nytt oavsett hur kär man är. 
  • takida
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-10 16:57:14 följande:
    Det tror jag faktiskt också, vilja är A och O i allt. Inte enbart förhållanden.
    Jag var inte helt sanningsenlig där. Med vilja kommer man långt men inte hela vägen alltid. Har en bekant där hon och killen hade ett superbra förhållande där båda älskade varandra. Men tillslut gick de isär pga av hon trivdes inte med att bo i England där han kom ifrån och han kunde inte tänka sig att bo i Sverige på grund av han drev ett familjeföretag i England. De hittade helt enkelt ingen lösning på problemet hur gärna de än ville. 

• takida
    Niklas2k skrev 2012-09-10 17:17:08 följande:
    Man valde ju något annat före att vara tillsammans. Ett val. Vilja. :)
    Nja, hon var olycklig med att bo där och han kunde inte bo här. Kärleken fanns ju och de ville vara tillsammans men yttre omständigheter hindrade det. 
  • takida

Ta exemplet på mig och har Nicke som potentiell kärlek dåFlört
    Vi träffas och blir kära. 
    Jag bor här på Sveriges framsida med mitt barn och han på Sveriges baksida med sina barn. Hur mycket jag än skulle vilja flytta och bo med honom så skulle jag inte kunna göra det pga att jag vill att min son ska växa upp med att regelbundet träffa båda sina föräldrar.
    Man kan komma långt med kärlek men ibland går det inte hur mycket man än vill.  

• takida
    visma1 skrev 2012-09-10 17:47:45 följande:
    Det där argumentet köper jag inte, man kan ju alltid ändra sig även om man innan tänkt att man inte är redo för något seriöst.
    Så var det för mig, jag har nog aldrig haft så starka känslor för någon men samtidigt så mådde jag riktigt dålig efter separationen med mitt ex så det fanns inte att jag kunde inleda ett nytt förhållande. 
    Kände att jag måste må bra för egen del, må bra i mig själv innan jag var redo att inleda något nytt. 
  • takida
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-10 18:05:06 följande:
    Ha ha vad massa kul minnen som radade upp sig bara för det. Kom precis på en bekant som var på liseberg också, det första han gör är och går och köper en lott i chokladlotteriet och vinner så klart en sådan där bamse choklad och den ger han bort till någon slumpmässig, jag frågade varför? "Jag kan väl för fan inte gå och släpa runt på en chokladbit hela dagen." men vad fan går man och köper sig en lott i chockladlotteriet det första man gör för då?
    Förlåt men jag bara måste påpeka att man köper inga lotter på Liseberg, man spelar på ett nummerSkrattande
  • takida
    Night sky skrev 2012-09-10 17:48:57 följande:
    Stockholm är väl visst vackert. Nä, allt kanske inte är vackert. Men tänk Gamla Stan.. bara älskar att gå omkring där och känna historiens vindslag och de fina gamla husen!
    Jag håller med om att Stockholm är en vacker stadGlad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!