Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (nygammal) skrev 2011-08-07 17:59:19 följande:
    Jag avr så naiv o nybörjare på detta att jag körde igång kameran, kommer ALDRIG göra det igen om någon vill prata på MSN... Men lite spännande att se var det...
    Hehe.. "lite spännande"? Skrattande 
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-07 18:42:57 följande:
    Men jag tror att du har fel: bara för att du mailar med honom i tre veckor behöver han inte vara mannen i ditt liv. Det kan lika bra vara nån som du träffar efter bara två dagars mailande. Jag är inte heller ute efter att träffa nån NU utan nån att leva med. Dock kan jag absolut tänka mig att gå på dejt efter bara 2 dagar om killen, i mitt tycke, verkar vettig. Jag tycker att du begränsar dig en aning. IMHO.
    Jag håller med dig "Dejting"

Jag brukar tycka att det är bättre att träffas så fort som möjligt. Att sitta och maila fram och tillbaka i månader utan att träffas tycker jag bara är dumt.
    Jag måste träffa killen i fråga för att kunna göra mig en bedömning om han är nåt att ha. Och då är det lika bra att kunna avpolletera killen om det inte är nåt intressant så fort som möjligt än att slösa tid framför datorn.
    Det är min syn på det hela iallafall Skrattande 
    giftgrodan skrev 2011-08-07 21:29:36 följande:
    det tror jag inte är så märkligt, jag förstår precis hur du menar! Så var det med mig och en kille för jääättelänge sen, det var ingen dejtingsida eller nåt sånt, men vi hade börjat chatta och kom jättebra överens. Så träffades vi och det var bara platt fall, liksom. Efter det blev det ju sig aldrig likt igen...
    Detta verkar hända mig hela tiden... man är intresserad och tänker "nu kanske" och sen går man på dejt och ... platt fall! 
    Därför vill jag träffas så fort som möjligt så jag inte mailar och mailar i evighet för att sedan bara bli besviken. 
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 10:27:03 följande:
    Usch. Han har läst men inte svarat. Nu känns det inte alls bra. Rynkar på näsan

Det har iofs inte gått så lång tid, men... han har ju läst...
    Fy vilken berg-o-dal-bana det här är!  
    Det kommer gå bra.. gäller bara att vara lugn och fin! Rapport sen! Glad

Nu måste jag höra med er angående längd på ens partner. Jag vet att jag är sååååå larvig.
    Men.. nu har jag pratat med en kille en stund. Jag tycker han ser jättebra ut och verkar trevlig så vi har pratat om att träffas.
    Jag var in på hans profil igen på Hp och kollade på hans info där och ser att han inte fyllt i längd och allt annat, så jag frågade honom om hur lång han är.
    Och det visar sig att han BARA är 5 centimeter längre än mig och jag är inte lång. Nu blev jag jättetveksam till att träffa honom. Jag bara älskar långa killar och tror inte att jag kommer att falla för honom ändå nu för att han är så kort... så nu vet jag inte vad jag ska göra!? Obestämd

giftgrodan skrev 2011-08-12 09:46:22 följande:
    jag blir så himla förvånad över att längd är så viktigt för många. Well, jag förstår inte varför du INTE skulle träffa honom i alla fall, det värsta som kan hända är väl som vanligt att det inte klickar mellan er?
    Jo, det är sant. Statistiken säger ju att det inte kommer att klicka iallafall. Fast chansen att det nu ska göra det minskade lite mer där med längden.

Det finns ju psykologiska orsaker till att jag tänder på längre/muskulösa killar, det vet jag.. och kanske nåt jag skulle behöva söka hjälp för!? Tungan ute 
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-12 11:28:08 följande:
    Du kanske är botad efter den här dejten.
    Hmm.. haha.. ja, kanske. Vem vet?
    Men ett problem till är att han bor i en annan stad än mig Obestämd 
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 19:57:29 följande:
    Ni som tar en promenad när ni är på första dejten. Går ni mitt i stan då? Bor alla i Sthlm som är här inne eller? För jag vill ju inte gå där det är öde eftersom jag känner ju inte den jag ska på dejt med utan vill ju ha folk omkring mig, å andra sidan så vill man ju inte gå mitt i stan typ. Bor i en mellanstor stad så det är ju inte litet men vill ju ändå inte gå mitt i stan. NÅgra förslag? Eller är ni inte rädd för att gå på lite mer öde platser på första dejten?
    Jag brukar köra på promenad. Jag bor i Stockholm och tycker söder är en fin promenadplats. Jag tycker iof om att titta på folk. Så folktomma platser skulle jag undvika av mer än en anledning. Och skulle samtalen ta slut så kan man alltid kolla på folk i omgivningen istället Cool
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 10:49:09 följande:
    Frågade min flirt rakt ut om han hade kontakt med fler osv. visst kan han ljuga men det lilla jag lärt "känna" honom o sådär så tror jag det är sant.
    Han säger att han inte har kontakt med någon mer o han inte skulle ha tid att ha kontakt med fler heller för den delen o det stämmer bra för han jobbar väldigt mkt o har mkt vid sidan av osv. Det känns bra att jag frågade i alla fall.
    Han såg fram emot dejten i morgon så jag hoppas jag vågar ta mig iväg
    Klart du ska våga att ta dig iväg!!!
    Bättre att gå iväg och dejten bli kass istället för att inte gå och sen undra vad som kunde ha hänt... så schas iväg med dig imorgon! Flört
    Anonym (Vad göra?) skrev 2011-08-23 13:18:57 följande:
    Hej på er!
    ny i tråden. Har provat på det här med nätdejting några veckor bara. Varit på två med mindre lyckat resultat. Nu har jag fått kontakt med en kille som känns toppen, på alla plan. Vi har bestämt en träff till helgen (då båda lyckas vara barnfria). Nu till mitt problem.

Igår pratade jag med vän till mig, hon nätdejtar också och vi brukar byta erfarenheter och peppa varandra. Jag berättade entusiastiskt om min nya kontakt, och efter ett tag blir hon helt tyst och frågar vad han heter. Det visar sig nu (i lilla dejtingvärlden) att personen i fråga just dumpat hennes syster, ganska ordentligt. Och bara några dagar senare är ute igen och börjar prata med mig.  (kan tillägga att vi bor i stockholm, så det finns ju ändå en hel del killar att välja på...)

Å ena sidan är det ju lite så med nätdejtin, man är ju där för att träffa någon, och när det inte känns rätt med den som man dejtar så släpper man och går vidare. Å andra sidan är kompisens syster ganska förtvivlad över honom. Dom hade sedan tidigare bestämt träff idag för att prata ut, och eftersom att systern nu vet att vi haft kontakt kommer hon med allra största säkerhet ta upp det med honom. Så frågan är då vart vi står, vi har ju inte ens träffat. Men jag tycker verkligen han verkar lovande, får väl se ikväll hur det verkar.

Ville väl egentligen bara skriva av mig lite. Någon som varit med om något liknande? 
    Jag har varit med om en lite liknande situation. 
    Jag började ha en konversation med en kille som verkade söt och trevlig och allt det där och vi pratade om att träffas. Men så börjar jag känna att många saker känns bekanta.
    Och så börjar jag luska lite i detta och det visar sig att detta är brodern till en kille jag gick på nån dejt med för kanske nåt år sen. Han frågar sin bror om detta och brodern kommer ihåg mig... nu började allt helt plötsligt att kännas lite olustigt...
    Hur som helst.. det blev ingen dejt mellan oss.. det kändes helt enkelt FÖR konstigt tyckte jag.

Men du får ta och väga för och nackdelar osv.
    Har du kanske tom bestämt hur du ska göra med killen nu?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!