Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2011-08-25 10:51:23 följande:
    En stilla undran bara ang sex i detta dejtingspelet mellan könen.

Jag har varit på 9 dejter under det senaste året där tyvärr ingen av damerna var riktigt min typ när vi väl sågs.
    2 av tjejerna var intresserade av att åka hem till mig för att ha sex, vilket de sa, detta efter en timmes fika.....kul och smickrande men jag avböjde.
    (Jag träffade en tjej IRL som jag hade en fling medFlört )

Min bäste kompis sa att jag var en idiot som inte tog tillfället i akt.....men att ligga med ''nån'' bara för att jag kunde har aldrig varit min stil, jag vill vara intresserad av tjejen och då följer det andra naturligt.

Min fråga blir då, vis av ett långt förhållande med en kvinna med lite lust bl.a orsakat av antipanikångestmedicin och säkert lite till.

Hur länge skall man då vänta med sex då det känns bra och jag är intresserad av tjejen? Risken är ju att om hon spelar ''svår'' gör att jag också skulle förlora intresset.
    Hon skall enl mig naturligtvis göra som hon vill och känner men inte ''spela'' för att försöka att uppnå något.
    Så tycker jag iaf. Vad tycker du eller ni andra?

Jag kommer inte att påbörja eller så kommer jag att avsluta ett förhållande där inte sexlivet fungerar för BÅDA parter. Inte rätt/lätt att behöva stå tillbaka som jag länge varit tvingad att göra. Jag är tämligen normal på det området och jag vill bara ha en ''normal'' tjej med...
    Jag tycker inte alls att man ska gå och tänka "hur länge ska jag vänta med sex" i en ny relation. Jag tycker att man ska ha sex när båda känner att de vill och är med på det tillsammans oavsett om det tar en timme eller 1 månad eller längre innan man gemensamt kommer fram till beslutet att ha sex.
    Och spel från både kvinnors och mäns sidor går bort! Varför spela liksom?? 
    Glädje58 skrev 2011-08-25 13:53:32 följande:
    Jag tycker också att när båda känner för det, så är det bara att köra. Svårigheten är kanske att läsa av den andra och själv vara tydlig med vad man vill. En konst förädla kanske...
    Eller så kanske man skulle ta och PRATA med varandra!? En liten tanke bara Flört
    Glädje58 skrev 2011-08-25 16:57:39 följande:
    Vissa saker är väl rätt skönt om man inte behöver prata om det. Tänk va härligt om båda två känner mer och mer att man vill ha sex. Det ena leder till det andra, så skulle jag vilja ha det.

Är man däremot inte intresserad så finns det möjlighet att köra verbalt eller eller med kroppsspråk.
    Haha.. ja, det tycker ju jag med.
    Men jag menar om den ena parten har en strikt syn på sex och absolut vill vänta i tex säg 2 månader innan denne har sex.. då tycker man ju att denne ska säga det till sin tilltänkte/a och inte bara förvänta sig att denne ska fatta det ändå liksom.

Och du skrev "läsa av den andre"  det är ju ok om man klarar av det, om inte så måste man ju prata.. 

Och sen kan jag ju meddela att jag skrev det inlägget med liiiite ironi också Flört 

I ett meddelande till mig på Hp skriver en kille i ämnesraden "En fråga" Och sen när man öppnar meddelandet är den där frågan "Är du helsvensk?"

Varför skriver man så i ett första enda meddelande???

Glädje58 skrev 2011-08-29 12:13:52 följande:
    Det är din skyddängel som försöker varna dig för den här killen. Bara att tacka och ta emot. Bry dig inte om mejlet.
    Hehe okej, är det på det viset!? Nä, ska följa ditt råd och inte bry mig om det meddelandet... Tack! Skrattande
    etanol skrev 2011-08-29 12:17:53 följande:
    Vet inte, finns så många knepiga...

Fick härom dagen det kortaste, "Läget?", i rubrikfönstret och inget meddelande efter det... Åt helsike, nu när du hittat hit, skulle man ha kunnat svara...men det gjorde jag inte

Hehe... det hade väl varit ett passande svar?! Flört
    Men man undrar mycket över vad det finns för människor här i världen egentligen... man upphör aldrig att förvånas!
    etanol skrev 2011-08-29 12:24:56 följande:
    Men så trillar man över guldkornen, dom där få, och genast får man tillbaka tilltron på mänskligheten igen...
    Jo, de säger ju att man gör det! Men jag går fortfarande och väntar och väntar på mitt guldkorn! Undrar när mitt dyker upp... måste vaska lite mer intensivt tror jag Glad

Jaha ja.. då verkar en dejt till imorgon vara bokad... och jag blev nervös... JAG nervös som har gått på så många dejter nu... ja, om man inte förvånas över andra så kan man ju börja förvåna sig över sig själv istället Skrattande

Det där var ju ingen dejt att vara nervös över Glad
    Men är det vad jag söker... vet inte...hmm? Obestämd Samma visa varje gång Rynkar på näsan

Hur hanterar jag nu detta?

Efter lite övervägande har jag bestämt att jag iallafall engång till kommer att träffa honom tänkte jag. Så jag skickade ett sms och svarade på hans tidigare fråga om jag ville träffa honom igen.
    Jag har kommit fram till att han var absolut inte den tokigaste dejten jag varit på... jag är lite undrande över om det kan bli nåt i längden, men det kommer jag ju aldrig att få svar på om jag inte träffar honom igen och försöker lära känna honom lite. 

Men hans svar på mitt "en dejt till säger jag inte nej till" var.... att han kunde tänka sig att åka till mig nu direkt bums, för han är så ivrig.

Nu blev jag ju rädd för att han är mycket mer intresserad än vad jag är och blev rädd att såra honom... ska jag inte träffa honom igen? Vad svarar jag på ett sånt sms? 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!