• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

etanol skrev 2012-01-07 21:13:36 följande:
    Spelar ingen roll, det handlar inte om logik. Rädsla är rädsla.
    Är den eviga chaffisen häröver för att slippa sitta och vara rädd *skratt*
    Nej, alltså jag förstår det. Du får försöka att stå ut. :)
  • Nicke
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-07 21:14:56 följande:
    Tänkte på en sak... jag som icke-singel då... kanske skulle ta med mig en singelvän... vad sägs om den?
    Ja, det finns ju en plats kvar.

Jag har en gammal Volvo 850 kombi från -97. 
    Bra bil faktiskt. Inte den svaga töntmotorn såklart.

Så, nu har ni fått höra allt om mitt enorma bilintresse. Alltså.. det är slut där. Det finns inget mer.
    Jag kan 850 i detalj, service, reparationer osv osv.. men sen är det slut. hahahaha
  • Nicke
    Laurora skrev 2012-01-07 21:19:55 följande:
    Fats h'är får jag inflika att jag har sällan litat på en förare såsom Niklas. Han kör extremt bra och säkert, och jag kör själv vädigt mycket och åker mycket med andra.
    Jag gillar INTE att åka med andra. Man har liksom ingen kontroll.
  • Nicke
    NatalieH skrev 2012-01-07 21:25:44 följande:
    Samma här men har fått lära mej då min mamma är samma kontrollfreak som mej när det gäller bilkörning ;)
    Så här har det blivit att den som äger bilen kör :) 
    Jag brukar inte behöva. Jag har min bil och bor mitt på landet. När jag och exfrun bodde ihop så körde ALLTID jag om jag inte var bakis eller nåt. Hon ska inte ha körkort den kvinnan. Hon krockade tre bilar på ett halvår strax innan vi skilde oss. Två av bilarna var mina. Den ena hann jag ha i 1 månad.
  • Nicke

Jag har... voltat en gång.. med min Fiat från 2002. Brankår, polis, ambulanser och läkare... men men. Jag överlevde tack och lov. Det var bara att skrota... men det var också ett par år sedan. Jag kör lite försiktigare på vintern idag.

• Nicke

mm det var halt när jag slog runt också. Eller ja, det gick inte att se. Det var torrt och isfritt på vägen men sen kom jag till en kurva där det var... inte så isfritt men då var det för sent.

• Nicke
    NatalieH skrev 2012-01-07 21:38:07 följande:
    Oj, bra att du lär dej av dina misstag iaf, inte alla som gör :)
    Jag kör väääldigt försiktigt nu när det kan tänkas att det kan vara halt. Här ute är ju vägarna inte bäst heller. Smala och kurviga.
  • Nicke

BUSS?! Tjena.

Bara tanken på att åka och handla med tre ungar... och ta bussen.
    Först och främst så måste det ju vara en dag när bussarna går, dvs på vardagarna. På vardagarna går bussarna två gånger på morgonen och sen kan man ta sig tillbaka två gånger på eftermiddagen om man har tur.

• Nicke

Det är alltså "skolbussen" man åker med om man ska åka kommunalt här ute.
    Resan till centrum tar över en timme med bussen. Det tar en kvart med bilen.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!