Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-04-22 18:42:42 följande:
    Klart man kan bli.

Jag har aldrig varit med om kärlek vid första ögonkastet. Därför har jag lite svårt att förstå hur man kan det. Jag kan känna attraktion och att jag vill träffa personen igen men det är väl inte att vara kär?
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-22 18:52:07 följande:
    Nej det behöver man absolut inte bli, Och jag tror du agerar etiskt och korrekt- Jag har fått uppfattningen om att du verkar vara så iallafall. Men jag ville bara flika in för att jag vet hur hemskt det känns- Och kan jag då övertyga någon som är osäker att det faktiskt är lindrigare att vara rak och ärlig så vill jag inte chansa. 

Ja jag tycker inte heller det är ok att leka med någons känslor. Jag har även varit med om att en kille varit intresserad av mig fast jag inte förstod det när jag bodde i kollektiv i London. Så berättade han öppet om sina känslor en dag och jag sa då att jag inte kände samma sak men att jag tyckte jätte bra om honom på alla andra sätt och vis. Då blev han skitsur och började från den dagen bete sig riktigt svinigt.   
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-22 19:36:25 följande:

Det har jag. Trodde inte på det innan det. Men så satt han bara där, svängde runt på sin kontorstol och presenterade sig. Jisses jag blev helt paff...

Haha härligt! Blev den besvarad?
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-22 19:33:34 följande:
    Ja- det var rätt gjort, Och det går ju tyvärr inte göra något åt om det inte varit tydliga signaler från honom tidigare. 
    Det är väldigt lätt att bända och tolka signaler till sin fördel när man hoppas, Så jag kan samtidigt förstå varför han reagerade så. Det är svårt att hantera olycklig kärlek- men det är inte alls lika svårt som hantera ett svek- speciellt inte när resultatet blir att man får båda känslorna.

:)

Ja visst det är inte kul att bli nobbad. Men jag skulle aldrig få för mig att bli otrevligt mot någon bara för han inte känner som jag. Jag skulle tycka det var jätte jobbigt om jag basunerade ut min kärlek och sedan få ett nej. Kanske skulle gråta en skvätt och deppa. Men otrevlig och elak skulle jag inte bli för att han kan inte rå på sina känslor:)
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-22 19:47:28 följande:

Ja på sätt och vis. Han hade dock sambo och jag hade precis berättat för min make att jag ville skilja mig. Det blev en liten affär (dumt jag vet) som slutade med att både jag och han blev påkomna av våra respektive och det blev helt klart pankaka av allt i hop. 
    Oj det låter som du hamnade i en ordentlig soppa
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-22 20:27:04 följande:
    Nej inte jag heller om det framförs ärligt och rakt. :) Däremot skulle jag nog faktiskt bryta kontakten med den personen om möjligt. Som tur är har jag inte haft sådana känslor för en person någon gång som jag inte kunnat undvika. Däremot har jag ofrivilligt fått kontakten bruten när det varit så :p 

Skulle jag nog också. Säger som en annan klok person sa i tråden.  Man kan inte vara kompis om man har känslor.
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-22 20:16:24 följande:
    Shutter Island ikväll, rätt bra film...

Har för mig att den var ganska bisarr.
  • lemonina
    Madida skrev 2012-04-22 21:20:24 följande:
    Godkväll sötnötter!

GodkvällGlad Hur är läget?
  • lemonina
    sthlmsman77 skrev 2012-04-23 13:05:00 följande:
    intressant tråd

kille 34 år boendes i Stockholm  

Välkommen till tråden{#emotions_dlg.flower} Nätdejtar du?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!