Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2011-11-18 19:57:21 följande:
    haha så jävla bra kontaktannons!!!
  • Anonym (ny)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-19 01:58:35 följande:
    Nu är detta en hypotetisk fråga öppen för alla att svara på men om ni hittar någon ni vrkligrn tror på ,som ni hoppasmen ännu inte vet om det kan bli något mellen denne och dig,lägger ni ner alla andra kontakter då?

Förde har jag gjort för jag hoppas och vill verkligen satsa!  '

Skulle ju haft dejt på söndag men ställde in detta  

dumt? 
    jo om det är nån jag verkligen gillar så har jag inte kontakt med andra men om det är nån som är lite sådär mittemellan så kan jag ha kontakt med flera.
  • Anonym (ny)

gud vad skoj att ni träffar era drömprinsar! jag tror aldrig jag kommer göra det. är aldrig nöjd tyvärr ingen ser ut som mitt x många har bra egenskaper men jag vill ha hela paketet!!

• Anonym (ny)
    Smecker skrev 2011-11-19 22:47:54 följande:
    Då tror jag nog inte du har något annat val än att gå tillbaks till ditt ex..
    fast han vill inte ha mig
  • Anonym (ny)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-19 22:57:03 följande:
    varför jämför du alla med ditt ex? antar att det finns en anledning till att ni inte är tillsammans?
    nä jag säger ju att jag bara jämför UTSEENDEMÄSSIGT! Jag vill inte ha honom personlighetsmässigt MEN han är min drömman utseendemässigt. Det är väl ändå nåt som ibland kan vara svårt att frånse? man måste ju på nåt sätt ha en attraktion till den man dejtar! eller är det bara jag?? jag kan inte dejta någon bara för att han är snäll...
  • Anonym (ny)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-19 23:07:41 följande:
    nä jag dejtar inte någon bara för att vara snäll jag heller, men synd att stänga in sig i ett utseendefack. O ju finare insidan är desto finare blir utsidan. Nu har ju jag visserligen ingen aning om hur ditt ex ser ut, men nog måste det finnas män som är iaf minst lika snygga som honom:)
    absolut är det så killarna jag haft innan mitt ex har inte varit sådär "snygga"
    Kanske är det så enkelt att jag eg inte är redo eller att jag inte hittat "den rätte" och att jag då försvarar det med att "han såg inte tillräckligt bra ut"
    Vet inte, bara analyser...

Ang utseendet så är det faktiskt rätt svårslaget däremot var ju insidan inte den bäste men det är inte den jag jämför med för där har ALLA personer jag dejtat varit bättre än honom
  • Anonym (ny)
    kristinah skrev 2011-11-19 23:33:14 följande:
    som nybliven singel fick jag för mig att utsidan på nästa kärlek skulle vara perfekt och jag skulle leva lycklig i resten av mitt liv som en av de där som har en partner som alla andra vänder sig om efter på stan.

urlöjligt - i know!

efter ett år har jag mer och mer börjat strunta i utseende och letar efter någon som gör mig glad och levande - det hittade jag...120 mil bort......
    och även om han inte hade den perfekta utsidan till en början har han vuxit enormt och nu tycker jag att han är både snygg och söt och vacker och allt...
    bara det att vi får fortsätta som sådana däringa kompisar.

Nog sjutton är det viktigt att man går igång lite på varandra rent fysiskt - absolut.
     men det här dejtandet där man ska bestämma sig på 5 minuter (om ens det) ger ju inte utrymme tillatt man ens ska komma i närheten av att hinna upptäcka om man är attraherad eller ej...för attraktion sker inte alls direkt för mig - jag behöver tid för sånt....
    men visst är det så. tror bara att jag liksom väntar på den där "kicken" som ajg fick när jag träffade mitt ex. vi träffades också via nätet o gick på en dejt och jag var tokkär efter 5 minuter! det är nog bara en önskan jag har liksom att det ska "klicka" sådär på en gång!!
    Jag vet att det oftast säkert inte gör det men så har det alltid varit för mig. Jag går nog bara efter hur det varit förut eftersom det är det jag vet om...
  • Anonym (ny)
    kristinah skrev 2011-11-19 23:51:59 följande:

jag tror också att min tanke om hur jag vill träffa någon skulel funka så mycket bättre i en mindre stad än i stockholm.

Någonstans med betydligt mindre utbud skuller göra att de man träffar inte har varit på 100 dejter det senaste året och men själv skulle också ge folk en endra och tredja chans.

eller så skulle man inte nätdejta i en mindre stad utan helt enkelt bara träffa folk via vänner och arbete

jag bor i en mellanstor stad och det är ju samma sak här. Det är samma personer som är på alla dejtingsidor på nätet...
    Jag ger dem inte fler chanser för det fast jag inte bor i sthlm! för mig är det mkt att gå på magkänsla. Man behöver absolut inte bli kär direkt men personen ska säga nåt!
    Alla dejter jag haft har varit väldigt trevliga, vi har snackat helat iden, många av dem har haft samma uppfattning om ett förhållande som jag och vi har velat samma saker med ett förhållande MEN de säger mig INGET.
    Varför ska man gå på fler dejter då. Visst en andra dejt möjligtvis men jag tro att man måste känna NÅT när man ses för att det ska vara nån mening att gå på fler dejter! bara min uppfattning...
  • Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-19 23:57:14 följande:
    Visst kan det klicka igen! 
    Jag kände nu att det klickade med han, den jag dejtar nu...  men det är nog tid som krävs plus det där talesättet att man måste kyssa många grodor... men det kan hända igen, du får inte sluta tro. Men jag vet att det känns hopplöst ibland!
    jo jag känner inte att jag har nån brådska och det är nog både på gott och ont. Det känns som om jag verkligen letar efter den perfekte personen på alla sätt och vis...för jag tänker inte nöja mig med mindre MEN den perfekte personen kanske inte är den jag tror det är...
  • Anonym (ny)

jag försöker lyssna ordentligt på er nu se till att jag går på känslan och inte försöker tänka så mkt. Har en dejt inplanerad på tisdag med den här killen som verkar väldigt väldigt bra. Han är inte på nåt sätt "ful" som sagt men det har inte "klickat" än men jag tror att jag kanske är lite seg, jag är ju trots allt rätt nyseparerad så jag kanske tar längre tid på mig?? Det kanske inte är så märkligt.
    Jag var ju skeptisk till mitt x också när vi träffades men då var det personligheten jag var skeptisk till och nusåhär i efterhand så skulle jag ju varit ännu mer uppmärksam
    Däremot så har jag sagt åt mig själv nu att ett fint yttre (sällan) ger ett bra inre och att jag ska försöka gå på personligheten och det står jag för fortfarande innerst inne MEN det måste ju finnas attraktion, men det kanske kommer?
    Han har alla kvaliteter jag söker annars!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!