Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 20:49:06 följande:

Men försök kolla av hur många varv han kan tänka sig i parken utan att vara för uppenbar. Du får inte slita ut honom på en gång.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 21:03:08 följande:
    jag kan kolla i morgon hur många varv min flirt orkar i parken, han säger att han är rätt vältränad så kanske kan sätta det som nån slags standard för "bra kille" hur många varv de orkar??

Det tycker jag absolut. Det kunde vara bra om vi kan sammanställa en lista här som bygger på något mer konkret och mätbart. Om man säger tre varv så vet alla vilken nivå vi pratar om liksom.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-18 21:57:28 följande:
    Men hur långa är varven?

Ny! Ta med dig en stegmätare!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 22:36:23 följande:
    Alltså, det finns gränser. Jag orkar inte. Och jag känner mig som en desperat brudjävel.

Jag svarade på han sms, skämatde lite som vanligt och frågade när vi skulle ha första lektionen (= när vill du ses igen) Han har inte svarat, däremot har han varit online på SD minst en timme nu. Alltså, det känns inte okej att jag ska behöva jobba såhär och han inte alls.
    Att han bara skiter i att svara mig men har tid att sitta på SD.

Nej, får nog lägga ner det hela.

Ibland kan man vara alldeles lagom och dom drar på det ändå. Du kanske ska strunta i det och se om han tar mer frivillig kontakt. Ibland är dom ju bara artiga och svarar av det skälet eller så svarar han bara eftersom han inte vet vad han ska skriva på eget initiativ. Det kan ju också vara så att mamma ringde precis när han loggat in på SD och att han just nu svarar på frågor om hur han mår och vad han ätit till middag och om han har strukit kalsongerna.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 22:50:39 följande:
    Haha, du är så klok!

Nej men jag kommer inte höra av mig mer. Iaf inte på eget initiativ. Om det är blyghet så är han för blyg för mig. Och han egentligen är ointresserad så är han feg som inte bara säger det.
    Jag förstår inte hans beteende och det känns helt enkelt inte bekvämt.

Blivit tillfrågad om en annan lunch-promenad-dejt imorgon. Tror jag nappar på den.

Gör så.
    Tycker som du. Det han visar nu är väl lite av det han eventuellt kommer att göra (eller inte göra) senare också när ni blivit ett par så att säga.  
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 22:55:07 följande:
    Precis, och jag finner det oattraktivt! Vill ha lite kaxigare, säkrare och rakare män.

Exakt! Kaka söker maka. Skål
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 22:57:30 följande:
    Fixar du nån till mig så fixar jag nån till dig?!

Bytt är bytt! (Gamla ex räknas icke!)
  • Anonym (Mia)

Ingen som har något kul att berätta?

Själv var jag ute igår för att äta middag med kompisar och sen lyssna på kompisens mans band som spelade på en pub. Det spöregnade när jag skulle hem och busschauffören missade att stanna på min busshållplats. Han föreslog att jag skulle följa med till ändhållplatsen och sen åka tillbaka. Det skulle innebära 30 minuter till. Så jag gick hem i spöregn i 10 minuter istället. Det kan jag säga att den busschauffören är rökt om han frågar efter en dejt någon gång!

• Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-20 11:28:21 följande:
    Sensmoral - dejta aldrig en busschaffis?

Typ. Eller åk inte buss när det regnar. Vilket som känns mest rätt för tillfället.
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-08-20 11:25:37 följande:
    Jodå, han hörde av sig på morgonen. Blev ett antal sms, han var nyfiken och "på". Undrade om jag skulle på stan i dag osv. Sen fick han se mig på Facebook och därefter så minskade antalet sms... Och nu är det tyst..

Behöver inte betyda något. Om han inte hör av sig så har han kanske en del att göra. Man får ju hoppas att folk har ett annat liv också ändå. Jag vet inte om det finns en viss ratio av mess  man kan förvänta sig i ett visst läge av kontakt med presumtiva dejtkandidater. Det vore väldigt bekvämt om det fanns en tabell man kunde kolla av och se att dag två kunde man förvänta sig sju meddelanden fördelade över fem timmar. Då vet man ju att tre meddelanden är läge för dumpning.

Tror inte du ska dra så stora växlar på det där än.  

• Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-20 11:40:02 följande:
    haft kontakt med min dejt i dag. Han verkar verkligen fallit för mig! Vet inte om det är bra eller dåligt haha jag vill ju ta det lugnt Gillar honom mycket men jag har inte fallit pladask direkt.
    han ska ta bort sin profil från nätet (hans prenumeration gick ut i morgon så han skulle inte förnya den) och han "saknar" mig redan...

Hmm bra eller dåligt vad säger ni :p

"Haft kontakt"? Då har ni bara pratat någon dag och inte träffats? Utan att måla Demon på väggen så känns det lite konstigt att han saknar dig redan om du frågar mig. Men det behöver inte betyda att det inte blir något. Intresserad verkar han ju vara i alla fall.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!