Anonym (ny) skrev 2011-11-30 13:52:00 följande:
jag går inte hem med nån första kvällen. Jag vill träffas en timme eller två och snacka och sedan gå hem var för sig och sedan se vart det leder därifrån.
Jag har varit på typ 3-4 promenader med olika killar och då har jag oftast sagt innan att jag vill ta en promenad som första dejt för det blir inte så stelt. Det har varit 1-2 timmars promenad och sedan har vi liksom automatiskt delat på oss. Sist så sa jag "du får ursäkta men jag avslutar nog promenaden här" men då var jag jättesjuk och det visste han om...
Denna gång är killen så på och han säger att "vem vet, det kanske blir hela kvällen?" ja det vet jag ju inte hur jag känner då men nu känns det inte så, inte för att jag inte kommer gilla honom utan bara för att det känns bäst att ha en kort första dejt.
Jag har sagt lite så till honom med men svårt att liksom avsluta en promenad för den kan ju eg pågå hur länge som helst haha
Ok, du är sån. I det läget kanske du skall styra promenaden lite så du hamnar tillbaks där du har bil/kollektivtrafik ungefär när du tänkt dig avsluta det hela. De flesta killar tar det nog rätt bra, bara du är ärlig och säger som det är.