Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (cocacola) skrev 2012-04-21 18:20:21 följande:
    Vem skulle det kunna vara tro? Drömmer

Klurar dock mest på om det är klokt att lägga pengar på en ny mobil nu eller ej. Obestämd

Men vill iaf ha en med bra kamera, bra batteritid - snackar länge, smidig att surfa med och som funkar som jag vill, inget krångel. Dessutom lär den hålla att ramla i backen titt som tätt. Oskyldig Gärna rätt billig också, ju billigare desto bättre men utan att vara skit lixom.
    Inga problem. Vad får den kosta?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-21 18:20:21 följande:
    Vem skulle det kunna vara tro? Drömmer

Klurar dock mest på om det är klokt att lägga pengar på en ny mobil nu eller ej. Obestämd

Men vill iaf ha en med bra kamera, bra batteritid - snackar länge, smidig att surfa med och som funkar som jag vill, inget krångel. Dessutom lär den hålla att ramla i backen titt som tätt. Oskyldig Gärna rätt billig också, ju billigare desto bättre men utan att vara skit lixom.
    Dessutom måste du vikta egenskaperna. Vilket är viktigast? Tvåa? Trea? Etc.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-21 18:26:35 följande:
    Haha när jag får barn, eller ska jag kanske säga OM jag får barn, så ska det vara det första de lär sigFlört 
              "här är din nya leksak dammvippan och dammsugaren så här gör man, Åh vad kul va?"
    Det sa jag med. Sen fick jag barn.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-21 18:40:29 följande:
    Menar du att jag inte på något sätt kan programmera de små liven? Att stå som små ljus vid besök, att hjälpa mig att fylla på varukorgen när jag är ute och handlar och att hjälpa mig att laga mat mm. Flört
    Jo självklart, men nu är det faktiskt förbjudet att aga barn. Så good luck with that! Tungan ute
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-21 19:15:17 följande:
    Väntar på barnvakten sen ska jag och min syster ta över Västerås i turf wars
    Turf Wars?! Det är ju för iFån.. inte samma sak.
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-21 18:57:42 följande:
    Har ingen aning faktiskt, men så lite som möjligt? Känns väldigt onödigt att lägga mycket pengar på en mobil, speciellt just nu men ska ja ha vill jag ju inte köpa en om är kass heller - då kan jag lika gärna låta bli. Men tänkt billigt! Ensamstående student med högst oregelbunden inkomst.

Inte vet jag, jisses! I samma ordning jag skrev?
    Alltså seriöst, ge mig en siffra, annars blir det omöjligt. Billigast är att baka in mobilkostnaden i ett abonnemang, som jag har gjort, jämfört med att betala den kontant. Nackdelen är att man binder sig i 12-24 månader, men det kan det vara värt. Själv har jag ingen fast telefon, bara mobil, så för mig får det kosta lite mer.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-21 20:41:26 följande:
    Aha inte samma?
    Nej, inte samma. Har ingen aning om hur Turf Wars funkar.
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-21 20:50:30 följande:
    Tror inte jag får ta något abbonemang, det lär väl behövas någon sorts regelbunden inkomst för det gissar jag, men det hade ju varit klart smidigast. Brukar iaf ladda kortet för ca 300, får billigaste minutpris då och går det inte åt allt en månad så finns det ju kvar, ibland går det ju åt mer. Ska väl finnas nån surfvariant med har inte kollat supernoga dock.

1000-1500? Får man något vettigt för det?  
    Klart du får ta ett abonnemang, Tele2 har bra abonnemang för studenter om du har Mecenatkort.

1000-1500 får du inget vettigt för. Det finns androidmobiler för de pengarna, men generellt kass kamera och batteritid.
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-21 21:03:37 följande:
    Jag har tele2´s studentabonnemang, rekommenderas starkt:)
    Yep, det är rätt prisvärt. Tror Telia och Tele2 delar nät med, så det är ganska ok täckning om man bor på vischan.
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-21 21:08:19 följande:
    Krävs det lixom inte att man har studiebidrag/lån också? Men sånt där kort tror jag att jag har, eventuellt... Borde väl lätt kunna skaffa annars för jag har du läst någon om att jag kan ha ett. :P

Misstänkte det, får kolla upp det där med om jag kan få något abbonemang då för jag har inte lust att lägga ut mer pengar på en mobil, speciellt inte när jag inte vet riktigt hur det ser ut framöver.

Men för enkelhetens skull säger vi väl att jag får ett abbonenmang då... Vill inte ringa dyrare dock (ringer för 19öre min) och har inte lust att lägga så mycket mer i månaden, utan helst max 350 ungefär.  Möjligt?
    Tele2 med abonnemanget Smart Student och mobilen Sony Xperia S kostar dig 289kr/mån i 24 mån. Då ingår 1000 sms och 1000 minuter till alla nät och 1GB surf. Jag är lite osäker bara, för det abonnemanget verkar Tele2 ha gjort om till samma pris, på ett annat ställe står det 3000 sms och 3000 minuter. Efter att minuterna är slut kostar smsen 69 öre per styck och 69 öre per minut samtal.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!