Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (ny) skrev 2011-08-21 17:49:18 följande:
    Jag har bara kontakt med en kille på nätet, han jag var på dejt med, och han är verkligen trevlig. Jag är bara så rädd att allt ska upprepas igen som hände med mitt ex. Trodde verkligen att han var den rätte och vi var rätt "snabba" när vi väl träffades. 
    Denna kille är ju rätt "på" också som jag beskrivit, men inte FÖR på men man märker att han är genuint intresserad. Han messar inte hela tiden o han håller inte på med en masssa "puttinutt" för vi känner ju eg inte varandra så bra. Så på så sätt känns det bra men som sagt känner jag mig lite ängslig för att hamna i samma situation igen.

hur många här har barn sedan tidigare? hur tänker ni ang att någon ny ska träffa ert barn??
    Jag känner mig så kluven alltså, vet inte alls hur jag ska göra. Har ju barnen nästan jämt så svårt att komma ifrån utan. Kan fixa barnvakt kortare tid men för att veta vill man ju träffas lite mer... 

*sträcker upp handen och viftar*
    Jag har barn. När (höll på att skriva "om" ) jag träffar Mr Mia så vill jag nog vara väldigt säker på vad jag håller på med innan jag drar in barnen i det hela. Det är ju inte riktigt samma sak som när man träffade någon innan man hade barnen. För mig är det väldigt viktigt att det fungerar åt alla håll. Barnen ska känna att det är ok och Mr Mia måste känna att det känns ok men mina barn. Sen måste jag känna att det fungerar med Mr Mias barn och att hans barn tycker att det fungerar med mig. Det som det står och faller med är barnen. Om det inte fungerar med barnen så tänker jag inte driva igenom något med argumentet "men vi älskar ju varandra" eller "barnen kommer att vänja sig". Tar man det lugnt och försiktigt så behöver barnen inte "vänja sig" utan det kan kännas bra även för dom från början.

Jag tror att man ska vara försiktig så att man inte lurar sig själv. Nu har jag det positivt (ur dejtingsynpunkt) eftersom att jag har barnen varannan vecka och det är lättare än om man har barn på heltid eller närapå heltid. Men att slänga in barnen i grytan tidigare än vad som kan vara bra bara för att man inte får ihop det att träffas annars känns inte som något jag skulle göra. Då tror jag att man kan göra sig själv en björntjänst.
    Sen behöver man nog vara medveten om att även om man träffar någon som bara har barnen på halvtid eller varannan helg så kan det utökas till ett heltidsumgänge när som helst och av olika anledningar. Är jag inte beredd på att kunna leva med Mr Mias barn på heltid så skulle jag inte fortsätta relationen även om situationen inte ser ut så just nu. På samma sätt vill jag att Mr Mia ska resonera på liknande sätt när det gäller mina barn.

Måste jag välja så väljer jag barnen först alla gånger. Och jag förutsätter att Mr Mia har samma inställning. Sen kan det hända att man lever med alla barn eller inga barn. Men jag förstår mig inte på folk (oftast kvinnor) som klagar på att de plötsligt måste leva med sambons barn sen tidigare.
    "För när vi träffades så var bonus bara hos oss varannan helg och sambon sa faktiskt att han inte ville att bonus skulle bo alltid hos oss och nu har han plötsligt ändrat sig vad ska jag göra för han har ju lurat mig?!"   
    Nej sånt förstår jag inte.

Nej ta det lugnt och kasta inte in barnen för tidigt (även om det blir knepigt när man har dom ofta) är mitt råd,    
  • Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 17:52:07 följande:
    hmm kräkla, kinky

Du anar inte *blink blink*
  • Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 18:12:09 följande:
    ohh please do tell Tungan ute
    U know my nick then u can pm me

Men du vet anonymt är en kick. Jag står här i bara mitran och väntar. Du får leta reda på mig. Lite sport måste det vara.
  • Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 18:18:49 följande:
    Fast jag har aldrig varit bra på kurragömma

Life´s a bitch! Ha ha!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-21 18:20:52 följande:
    absolut! passar inte barnen o min nye ihop så blir det ju inget. skulle aldrig tvinga på barnen en person som de inte alls vill ha att göra med. sedan är det klart att situationen kan vara ny o att de skriker åt det men man märker ju ändå om de går bra ihop eller inte.

Det är ju det som är lite svårt, samtidigt som man inte vill dra in dem för tidigt så vill man ju inte dejta för länge OM det känns bra för mig men inte för barnen, för då blir ju allt väldigt jobbigt och svårt .

Det är verkligen svårt att försöka få saker o ting att gå ihop. Det är en anledning till att jag helst väljer någon som INTE har barn sedan tidigare för att jag tycker det verkar otroligt krångligt att få ihop två familjer, eller nästan 4 blir det ju (mamma o pappa sedan tidigare o mamma o pappa med nya...) Kommer nog försöka välja någon som INTE har barn faktiskt... om man nu kan välja :p

Fast jag tycker tvärs om. Jag är övertygad om att Mr Mia har barn, för då vet jag att han förstår grejen med barn och hur man måste prioritera. Jag tycker inte att killar utan barn alltid förstår det. 
    Visst är det svårare ifall man varit tillsammans ett tag och då inser att det inte fungerar med barnen, men om inte annat så tror jag att man upptäcker det innan man flyttar ihop. Man bör nog i alla fall ha kollat upp det lite bättre innan man flyttar ihop. (Been there - done that.)
    Kapitalfel är det ifall man frågar barnen vad dom tycker om att man ska flytta ihop. Det är ett vuxenbeslut. Frågar man så får man räkna med att man kan få ett nej och att då flytta ihop ändå! Majorfail! (Seen it - despised it.) 
  • Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 18:32:27 följande:
    and then u die

Som drönarna ungefär. Men på vägen dit så är det det bästa (och för all del i binas fall det enda) du har upplevt. Tungan ute
  • Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 18:40:54 följande:
    Hmm, så du lovar att det klår allt annat jag har upplevt? 

Låter spännande 

Klart jag gör. Reklam är till för att försköna verkligheten men det innebär inte att varan inte är mer än fantastisk i alla fall. Cool

• Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 18:47:45 följande:
    Jag behöver varken reklam eller instruktionsbok, jag är självförklarande Oskyldig

Åhå. En IKEA-möbel?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-21 20:37:29 följande:
    Du bara muttrar då? ;)

ha ha

Kunde inte ha svarat bättre själv.

*väntar på Lelles comeback*  
  • Anonym (Mia)
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 22:43:54 följande:
    Nejdå muttrar gör jag sällan, jag kör med gängtapp Tungan ute
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-21 20:57:54 följande:
    ha ha

Kunde inte ha svarat bättre själv.

*väntar på Lelles comeback*  
    dög det som comeback?

Ska fundera på saken. Vill inte bara känna mig som en bricka i spelet och inte fästa mig för mycket.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!