• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 20:14:52 följande:
    Jag funderar på om inte den som är "en för mig" är 18 år yngre. Snacka om att vara missnöjd med att vara för gammal för en gång skull. Jag som trivs så bra med min ålder annars och inte brukar bry mig om killar som är så pass mycket yngre. Så hittar man sin soulmate inte på fel plats, inte vid fel tidpunkt utan i fel ålder!
    Äh. SLÅ TILL om det går. Å njut så länge det varar. Herregud, livet är ju kort ju.
  • Anonym (Sa)
    LivingEasy skrev 2011-07-30 18:15:33 följande:
    Inte många.. De blir färre och  färre för varje sjukskriven, pillerätande, alkoliserad , fysiskt nedsatt person med svartsjukesyndrom jag träffar....
    Nej nu va jag elak och cynisk , men man har ju varit på en del ruggiga dejter/startat upp kortare förhållanden där dessa dåliga drag kommit fram.
    Så man börjar ju låta som er tjejer. DET FINNS INGA BRA MÄN!   (nu glömde jag inte caps^^)

Visst jag vet att det är svårt att hitta nån runt min ålder, med lite stil, inga barn eller max 1. Jobb, och inte massa bagage.  Men det är ju oxå en beskrivning på mig, så borde det inte finnas 1 bra tjej åt mig ?
    Förstår verkligen att du vill ha en kvinna med max ett barn, utan stora personliga problem och störningar. Men undrar lite över det där... med "utan bagage"... Vad betyder det egentligen? Någon som haft en bra barndom, ett bra liv, stabilt hela tiden, inga katastrofer, inga krascher, inget som är "mörkt" alls?

Nu är jag inte en tänkbar partner till dig. men funderar lite över hur det ser ut för mig på "marknaden" då.. För jag har inte haft en bra barndom. Har ingen biologisk familj kvar. Har gått många krokiga vägar i livet, och gjort många misstag som jag fått lära mig av den hårda vägen. och inte direkt levt ett dussinliv.. är man rökt då på singelmarknaden?

(Nu avser jag inte vara på den iaf just nu. För att jag har andra saker jag behöver ägna mig åt, och för att jag anser det vara en "värld" som jag riskerar att bli hårdare, mer cynisk och kallare av. Och det är det absolut sista jag vill bli! Är hellre en "mes" med för mkt känslor, och min värme och min tro på kärleken kvar och singel en längre tid, än att ge mig in i nått som trubbar av mig..  Men jag tänkte rent generellt... intressant att höra hur andra tänker. )
  • Sofia1970

Vilken bra tråd för mig som är nybörjare i nätdejtingvärlden. Jag har roat mig med att vara gift ungefär hela mitt vuxna liv.

Jag är helt ovan vid dejting öht för jag träffade min man tidigt sen har jag varit sambo eller gift fram till skilsmässan.

Jag vet inte riktigt vilken sida jag vill lägga min energi på. Har registrerat mig på HP nyss får se vad det ger. Några nybörjartips ni vill dela med er av?

• Anonym (Mia)
    Anonym (Sa) skrev 2011-07-30 21:54:59 följande:
    Äh. SLÅ TILL om det går. Å njut så länge det varar. Herregud, livet är ju kort ju.

Jo jag vet... jag vet.  Glad Ska  sms:a honom imorgon och fråga om han helst träffas på tisdag eller onsdag. Lev livet NU!
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:07:38 följande:

Vilken bra tråd för mig som är nybörjare i nätdejtingvärlden. Jag har roat mig med att vara gift ungefär hela mitt vuxna liv.

Jag är helt ovan vid dejting öht för jag träffade min man tidigt sen har jag varit sambo eller gift fram till skilsmässan.

Jag vet inte riktigt vilken sida jag vill lägga min energi på. Har registrerat mig på HP nyss får se vad det ger. Några nybörjartips ni vill dela med er av?

Hej på dig 
    Bra att börja med en gratissida. Tips. Från mig som är kvar i träsket än? Det får jag nog fundera på. Obestämd
  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:07:38 följande:

Välkommen!

Lita på din egen instinkt och läs vad folk faktiskt skriver. Annars har kloka Mia rätt som vanligt Solig  
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-30 22:17:38 följande:
    Välkommen!

Lita på din egen instinkt och läs vad folk faktiskt skriver. Annars har kloka Mia rätt som vanligt Solig  
    Och ändå vill ingen ha mig. Jo en 26-åring förstås... räknas kanske till 38,3 % i alla fall. Hur känns det inför imorgon då Baloou?
  • Sofia1970

Det jag funderar lite på om de som är på betalsidor är överlag mer seriösa eller mest mer desperata. :) Att träffas på offentlig plats så långt vet jag iaf. :)

• Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 22:20:31 följande:
    Och ändå vill ingen ha mig. Jo en 26-åring förstås... räknas kanske till 38,3 % i alla fall. Hur känns det inför imorgon då Baloou?

Det står ett hav av Romeos för dina fötter - du har inte satt på rätt glasögon bara Solig

Känns bra tack - funderar på om jag skall ta till lite smör och göra mig till eller köra det enkelt imorgon. Höll på att hamna på en annan dejt ikväll, men åt kycklinggryta hos syrran istället haha 
    Come on katten - det svänger ju...
  • Sofia1970

Jag blir mest bara förundrad över hela grejen. Vad får en 26-åring att gå in på en 41-årings sida (det är inte bara en utan många såna, fler än de som är 5 år ifrån mig i ålder).
    Jag har iaf lovat mig själv att ge det en chans. Jag vill inte begränsa mig till det nätverk jag har.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!