• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)

Såg just killen jag var kär i när jag var 9 år på MP. Bäst att hålla tummarna för att han inte ser mig. Gamla ex ska man inte ta tillbaka.

• HäckHäxan
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 23:32:26 följande:
    Man kanske kan frysa ner sig tills de kommer ikapp di där små.
    Skrattande
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 00:23:21 följande:
    Såg just killen jag var kär i när jag var 9 år på MP. Bäst att hålla tummarna för att han inte ser mig. Gamla ex ska man inte ta tillbaka.
    MÅste vara mitt eviga upprepande misstag!

Mamma brukar säga du och dina ex Tyst
  • Anonym (Mia)
    HäxanSurtant skrev 2011-07-31 00:36:30 följande:
    MÅste vara mitt eviga upprepande misstag!

Mamma brukar säga du och dina ex Tyst

Du kan ju få mitt gamla ex då så slipper du dina egna.
  • HäckHäxan
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 00:48:52 följande:
    Du kan ju få mitt gamla ex då så slipper du dina egna.
    Bytar dagar på familjeliv
  • LivingEasy
    Anonym (Sa) skrev 2011-07-30 21:58:55 följande:
    Förstår verkligen att du vill ha en kvinna med max ett barn, utan stora personliga problem och störningar. Men undrar lite över det där... med "utan bagage"... Vad betyder det egentligen? Någon som haft en bra barndom, ett bra liv, stabilt hela tiden, inga katastrofer, inga krascher, inget som är "mörkt" alls?

Nu är jag inte en tänkbar partner till dig. men funderar lite över hur det ser ut för mig på "marknaden" då.. För jag har inte haft en bra barndom. Har ingen biologisk familj kvar. Har gått många krokiga vägar i livet, och gjort många misstag som jag fått lära mig av den hårda vägen. och inte direkt levt ett dussinliv.. är man rökt då på singelmarknaden?

(Nu avser jag inte vara på den iaf just nu. För att jag har andra saker jag behöver ägna mig åt, och för att jag anser det vara en "värld" som jag riskerar att bli hårdare, mer cynisk och kallare av. Och det är det absolut sista jag vill bli! Är hellre en "mes" med för mkt känslor, och min värme och min tro på kärleken kvar och singel en längre tid, än att ge mig in i nått som trubbar av mig..  Men jag tänkte rent generellt... intressant att höra hur andra tänker. )

Grejen med bagage är väl att alla har det. Och att träffa nån utan upplevelser och bagage kommer ju inte funka heller. Det är ju genom bagaget man lärt sig ett och annat. Sen när man inte är klar med sin bakgrund eller att den präglat dig på ett negativt sätt. Ja då är det ett problem..
    Som när jag föreslog för en tidig sambo att vi skulle simmaeller träna ihop. Nä det  går jag inte med på för det gjorde jag ihop med ett ex och han sket i mig fullständigt på gymmet... Vilken inställning liksom. Skolboksexempel på att inte hanterat sitt bagage.

Mitt egna personliga bagage kan ju va en ganska krass syn på kvinnor med oupplarat bagage   .

(tror ni det går få in ordet bagage fler gr i ett inlägg ^^) 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Sa) skrev 2011-07-30 21:53:22 följande:
    Kanske är extremt avtrubbad nu... men jag reagerade faktiskt mest på den dåliga svenskan. "less" stavas det väl(fast är slang från början) och BEGÅ självmord heter det. Eller ta livet av sig. Knäppt att jag reagerade på det... och NEJ, det vore ju extremt avtändande att läsa en sådan sak. Som om personen inte söker kärlek, utan en person som ska fixa den. Been there, done that, it got ugly... Tyst
    Jag reagerade på EXAKT SAMMA SAK som du, Sa!!! Skrattande 
    Jag som inte har svenska som modersmål stavar bättre!!!
  • Anonym (Sa)
    LivingEasy skrev 2011-07-31 03:50:01 följande:
    Grejen med bagage är väl att alla har det. Och att träffa nån utan upplevelser och bagage kommer ju inte funka heller. Det är ju genom bagaget man lärt sig ett och annat. Sen när man inte är klar med sin bakgrund eller att den präglat dig på ett negativt sätt. Ja då är det ett problem..
    Som när jag föreslog för en tidig sambo att vi skulle simmaeller träna ihop. Nä det  går jag inte med på för det gjorde jag ihop med ett ex och han sket i mig fullständigt på gymmet... Vilken inställning liksom. Skolboksexempel på att inte hanterat sitt bagage.

Mitt egna personliga bagage kan ju va en ganska krass syn på kvinnor med oupplarat bagage   .

(tror ni det går få in ordet bagage fler gr i ett inlägg ^^) 
    *skratt* Nä.. nog svårt å få in ordet fler gånger. Men då fattar jag vad du menar. För nä, ouppklarat bagage är tradigt värre.. jag har ju personligen ganska tungt bagage, fast jag har ställt det mesta ifrån mig, å OM jag skulle ha något som påverkar mig idag så tar JAG ansvar för det, lägger det aldrig på en partner. Man har ju liksom en önskan att frigöra sig från det..

fast just nu känner att senaste bagaget i form av bl.a. ett ex som dels svek så hårt å sen är ruskigt otrevlig fast det var han som lämnade å har ny brud och allt, helt obegripligt och oprovocerat- gör mig så låg vissa dagar än, att jag bestämt mig för att jag inte är redo för en ny relation. Just för ATT jag inte vill lägga mitt bagage på någon annan.

Tack för förklaringen.   Jag ser mitt "bagage" som erfarenheter, som lärt mig saker. Som ex. ödmjukhet inför hur skört livet är t.ex. Och att vårda det jag har.

Drygt av bruden du träffade att vägra en så kul sak som en träning ihop, för att exet hennes gjort nått.. skumt resonerat. Varje ny människa måste ju liksom på nått vis i möjligast mån få en ny chans. (
  • Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-31 00:23:07 följande:
    Ja tack gör det!

Ja, och 98% av tiden är jag helt okej med att vara singel eller t.o.m. väldigt nöjd med det. Men ikväll var en sån dum kväll. Och jag satt och lyssnade på hennes nyförälskade bubbel och är verkligen ärligt glad för hennes skull. Men jag vill oxå känna så!!! Skrikandes

Precis, jag har väl haft min period med "flera samtidigt" och nu har det gått över till en period med ingen alls.

Tror det är smartast att tvinga med katterna till sängen och sova nu

Hallo - hur känner du dig idag?
    Come on katten - det svänger ju...
  • Ernst Hugo

Fick just min dejt idag inställd av henne - suck Obestämd

Come on katten - det svänger ju...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!