• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:20:36 följande:
    Det jag funderar lite på om de som är på betalsidor är överlag mer seriösa eller mest mer desperata. :) Att träffas på offentlig plats så långt vet jag iaf. :)

Du får nog olika svar beroende på vem du frågar. Jag registrerade mig på HP för rätt länge sen och var inne där först igår igen. Genast var det två som skrev till mig (eller tre, men en räknas inte eftersom han finns här i tråden). Efter två-tre meddelanden ville den ena veta om jag ville "mysa" och den andra frågade mig om mina preferenser inom sex. HP är inte mittfavoritställe. Men det finns desperata och seriösa på alla sajter, frågan är hur många du träffar på bara.

Ett tips kan du få som jag kom på nu när jag skrev det där. Lita inte på att ordet seriös betyder samma sak för dig som för någon annan. Väldigt ofta verkar seriös betyda "jo jag letar seriöst efter någon att ha sex med"  eller "jag vill seriöst inleda ett kk förhållande" eller "jag har bara skrivit ordet seriös eftersom det lockar till sig kvinnor" eller "jag är seriös eftersom jag seriöst tänker träffa dig för att ha sex och inte bara prata om det".
  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:25:27 följande:
    Jag blir mest bara förundrad över hela grejen. Vad får en 26-åring att gå in på en 41-årings sida (det är inte bara en utan många såna, fler än de som är 5 år ifrån mig i ålder).
    Jag har iaf lovat mig själv att ge det en chans. Jag vill inte begränsa mig till det nätverk jag har.
    När jag var 25 hade jag en relation med en kollega som då var 42. Det var en ny värld som öppnades och jag vårdar minnet ömt Glad
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (ny)

vad är HP?

ni som kanske är lite mer erfarna i dejtingträsket vad föreslår ni som första dejt?
    jag är lite rädd att OM Det känns helt fel så kommer det ju bli aspinsamt om man blir fast på en fika och inte kommer därifrån, skulle vilja ha en tidsspärr fösrta gången haha

• Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-30 22:23:54 följande:

Det står ett hav av Romeos för dina fötter - du har inte satt på rätt glasögon bara Solig

Känns bra tack - funderar på om jag skall ta till lite smör och göra mig till eller köra det enkelt imorgon. Höll på att hamna på en annan dejt ikväll, men åt kycklinggryta hos syrran istället haha 

Ingen som klättrar på min balkong som inte beter sig eländigt åt förr eller senare verkar det som. Tungan ute
    Men det ska bli kul att träffa E nästa vecka i alla fall, för vi har definitivt kompatibla hjärnor han och jag.

Hur gjorde du? Avböjde dejten helt eller la den på is ett tag? Med andra ord: Hur optimistisk är du med den här tjejen som du hittat? Jag tycker att du lät väldigt glad över henne i alla fall. Det är bra med kycklinggrytor om man vill säga nej på ett vackert sätt.     
  • HäckHäxan
    Anonym (ny) skrev 2011-07-30 22:31:38 följande:
    vad är HP?

ni som kanske är lite mer erfarna i dejtingträsket vad föreslår ni som första dejt?
    jag är lite rädd att OM Det känns helt fel så kommer det ju bli aspinsamt om man blir fast på en fika och inte kommer därifrån, skulle vilja ha en tidsspärr fösrta gången haha
    happypancake.se

hahahah jadu, du kan ju alltid be en vän ringa och rädda dig om en timme ifall du inget sms skickat att allt är lugnt, och säga till dejten att du måste gå för det hände en privat angelägenhet. Eller så kan man säga som det är efter en timme, trevligt att tr'ffas, men du känns inte som min typ
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 22:28:07 följande:
    Du får nog olika svar beroende på vem du frågar. Jag registrerade mig på HP för rätt länge sen och var inne där först igår igen. Genast var det två som skrev till mig (eller tre, men en räknas inte eftersom han finns här i tråden). Efter två-tre meddelanden ville den ena veta om jag ville "mysa" och den andra frågade mig om mina preferenser inom sex. HP är inte mittfavoritställe. Men det finns desperata och seriösa på alla sajter, frågan är hur många du träffar på bara.

Ett tips kan du få som jag kom på nu när jag skrev det där. Lita inte på att ordet seriös betyder samma sak för dig som för någon annan. Väldigt ofta verkar seriös betyda "jo jag letar seriöst efter någon att ha sex med"  eller "jag vill seriöst inleda ett kk förhållande" eller "jag har bara skrivit ordet seriös eftersom det lockar till sig kvinnor" eller "jag är seriös eftersom jag seriöst tänker träffa dig för att ha sex och inte bara prata om det".
    Haha, ja seriös kan betyda olika saker för olika människor.

Baloou, ja så kan man ju se på saken, jag funderade mest på om de inte borde leta nån mer i sin egen ålder (jäklar vad gammal jag låter nu då!) Fast det är klart jag hörde på p3 för ett tag sen att det nya för 18-åriga killar är att dejta 40-åriga kvinnor för de vet vad de vill ha och har vett att gå dagen efter utan att kräva telefonnummer och ett stadigt förhållande. Samtidigt är jag inte ute efter ONS. Jag har varit ute en del på krogen med singelvänninnor och det är alldeles för mycket ren köttmarknad för mig. Jag vill ha lite mer kontakt än ett leende och en blick innan det är avgjort att vi ska ha sex. :)
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-07-30 22:31:38 följande:
    vad är HP?

HP - Happy Pancake

MP - Mötesplatsen

EK - E-kontakt

Jag tycker det är extremt trist att sitta och fika på en dejt. Det blir väldigt konstlat tycker jag. Jag var faktiskt på en lägenhetsvisning en gång på en dejt. Det var rätt kul. Mäklaren trodde att vi var ett par som skulle köpa och informerade mig massor om köket!     Vi körde på och hade rätt kul över hela grejen.

Be en kompis sms:a eller ringa dig efter en viss tid. Om dejten är bra kan du bara ignorera det, men är den dålig så har du ett svepskäl att smita eftersom du just fick veta att hunden fått smittkoppor eller att kungen av Bolivia just bjöd över dig på en informell middag.    
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 22:31:55 följande:

Ingen som klättrar på min balkong som inte beter sig eländigt åt förr eller senare verkar det som. Tungan ute
    Men det ska bli kul att träffa E nästa vecka i alla fall, för vi har definitivt kompatibla hjärnor han och jag.

Hur gjorde du? Avböjde dejten helt eller la den på is ett tag? Med andra ord: Hur optimistisk är du med den här tjejen som du hittat? Jag tycker att du lät väldigt glad över henne i alla fall. Det är bra med kycklinggrytor om man vill säga nej på ett vackert sätt.     
    Jag började språka med en kvinna som visade sig bo i närheten och vi springer i samma park. Sedan frågade jag om hon ville ta en öl då hon inte hade något för sig ikväll. Kom inget svar och där emellan kom erbjudandet om kycklinggryta *L*

Jag beskrev för en kvinnlig vän på hennes fråga hur drömdejten just nu skulle vara - det är nog henne jag har träffat. Är glad och mer x-faktor efter en första dejt kan jag knappt se möjlig med nuvarande erfarenhet. Men vi får se....  
    Come on katten - det svänger ju...
  • HäckHäxan
    Ernst Hugo skrev 2011-07-30 22:28:14 följande:
    När jag var 25 hade jag en relation med en kollega som då var 42. Det var en ny värld som öppnades och jag vårdar minnet ömt Glad
    Mycket bra för de flesta män. Jag kanske skall fortsätta vara singel i 10 år till, så kan jag lära upp alla de där lammen sen Flört
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:37:00 följande:
    Haha, ja seriös kan betyda olika saker för olika människor.

Baloou, ja så kan man ju se på saken, jag funderade mest på om de inte borde leta nån mer i sin egen ålder (jäklar vad gammal jag låter nu då!) Fast det är klart jag hörde på p3 för ett tag sen att det nya för 18-åriga killar är att dejta 40-åriga kvinnor för de vet vad de vill ha och har vett att gå dagen efter utan att kräva telefonnummer och ett stadigt förhållande. Samtidigt är jag inte ute efter ONS. Jag har varit ute en del på krogen med singelvänninnor och det är alldeles för mycket ren köttmarknad för mig. Jag vill ha lite mer kontakt än ett leende och en blick innan det är avgjort att vi ska ha sex. :)

Du kommer få många inviter på nätet av de där grabbarna. Det är väldigt vanligt!
    40+ är det nya rosa. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!