FredrikCA skrev 2012-05-06 20:57:24 följande:
Men i din verklighet har det ju gått fel flera gånger säger du ju, Är du på något sätt mer verklighets förankrad än mig och mer livs erfaren utifrån detta? Och nej du har rätt det går inte som man vill om inte båda vill samma sak.
Och min teori är att många är omdömes lösa och gjorde samma fel som jag gjorde- Tog någon för man trodde det var det enda alternativet. Personligen är jag hellre singel resten av livet än går igenom samma helvete igen.
Jag tror definitivt inte att alla tänker överhuvudtaget, Det finns många som bara blint litar på sina känslor och när känslorna tar slut så börjar man lipa över att man väljer fel. Det finns inte något som varar förevigt i samma form. Antingen accepterar man att det utvecklas och gillar läget, Jag tror inte man behöver gått igenom X antal misslyckade relationer för att komma till den insikten.
Skall du hårdra det så har det förmodligen gått fel flera gånger i allas verklighet. Hur många har endast ett förhållande i bagaget?
Eh, ja, jag är mer verklighetsförankrad och livserfaren än dig. Jag har varit i förhållanden, gift, jag har barn, så när det gäller den biten så är jag mer erfaren än vad du är. Du är mer erfaren på andra sätt och inom andra områden. Jag har inte gått igenom ditt helvete, jag har inte tagit första bästa, innebär det att jag är mindre omdömeslös än vad du är?
Det finns säkert folk som inte tänker alls. Men de flesta tänker så det räcker och blir över. Saker kan gå fel ändå. Din respektive kan vakna upp en dag och inse att h*n inte är heterosexuell innerst inne. Hur skall du skydda dig mot det? Eller att de drömmar ni delade har din respektive växt ifrån, medan de fortfarande betyder väldigt mycket för dig? Eller att ni helt enkelt inte längre delar samma värderingar. 10 år senare inser du att du har förlorat tron på Gud, men din respektive har inte det, och det är en dealbreaker för henne. Det händer saker på vägen som du inte kan förutse, hur logiskt och rationellt du än resonerar i början av ett förhållande. Om man inte utvecklas åt samma håll kan det väldigt lätt bli problem, oavsett hur mycket du gillar läget. Var inte så stursk innan du gjort dina egna misstag.