Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-05-06 21:37:06 följande:
    Jag menar vad jag sagt- Är man inte införstådd med att känslor utvecklas till något annat så kommer man aldrig få någon livslång relation.
    Att vara införstådd med det är ingen garanti för en livslång relation.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 22:47:54 följande:
    I dom flesta fall går det förutse förändringen, Och antingen följer man den eller så gör man det inte. 
    Man kan inte gnälla hamnar i Ryssland för man tar fel plan i Amsterdam.  
    Återigen en tvärsäker åsikt. Du är rätt dålig på att ta till dig andras erfarenheter på områden där du inte har några.
  • Smecker
    vinmonster skrev 2012-05-06 22:51:24 följande:
    hm. vad är ditt gift?  Skål Glad
    Festis!
  • Smecker
    magus skrev 2012-05-06 22:53:58 följande:
    korrekt! I alla regnbågens färger..

Plus
    HBT-Festis!
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 22:54:52 följande:
    Låt mig bli motbevisad då- Du är ju uppenbarligen berg säker på att det går åt helvete varje gång eftersom det gjort så för dig- Kan du förklara varför samtliga i min släkt varit lyckligt gifta? Mina föräldrar träffade varandra när dom var 13 år dom är fortfarande gifta och bor ihop idag; Dom har 3 barn- Är deras brist på livserfaranhet värre än din? Jag säger återigen hur många du legat med, Hur många barn du har, Hur många förhållande du har är helt irrelevant för du har misslyckats varje gång. Att komma sist i placeringstabellen på en tournering betyder inte att man är en bättre eller mer erfaren spelare. Poängen är att man måste lära sig av sina misstag.
    Var någonstans har jag skrivit att jag är bergsäker på att det går åt helvete varje gång?! Jag har skrivit att du inte kan gardera dig, oavsett vad du gör så KAN det skita sig ändå. Du kan göra hur logiska och uttänkta val som helst, du kan förbereda dig hur mycket du vill, i slutändan KAN det skita sig, precis som för 50% av de som är gifta.

Till skillnad från dig har jag åtminstone spelat. Du har inte ens tränat.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 22:54:52 följande:
    Låt mig bli motbevisad då- Du är ju uppenbarligen berg säker på att det går åt helvete varje gång eftersom det gjort så för dig- Kan du förklara varför samtliga i min släkt varit lyckligt gifta? Mina föräldrar träffade varandra när dom var 13 år dom är fortfarande gifta och bor ihop idag; Dom har 3 barn- Är deras brist på livserfaranhet värre än din? Jag säger återigen hur många du legat med, Hur många barn du har, Hur många förhållande du har är helt irrelevant för du har misslyckats varje gång. Att komma sist i placeringstabellen på en tournering betyder inte att man är en bättre eller mer erfaren spelare. Poängen är att man måste lära sig av sina misstag.
    Dessutom, vad vet du om huruvida jag lär mig av mina misstag eller inte? Vad vet du om något alls om mig, egentligen?
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 23:12:15 följande:
    Du anfaller mina åsikter och min inställning, Vad vet du om vad jag tränat eller inte?
    Vad vet du ens om att min teori och inställning kommer misslyckas? Varför ska jag gå med på läggmatcher (I dubbelbemärkelse) om jag redan innan kan se att det inte går?
    Jag argumenterar emot kategoriska åsikter som baseras på ingenting. Jag har aldrig påstått att din teori och inställning kommer att misslyckas, jag har påstått att du inte på förhand, oavsett vad du gör, kan veta om det kommer att lyckas eller inte. Vem snackar om att gå med på läggmatcher?
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 23:16:19 följande:
    Detsamma, Historien upprepar sig själv varje gång, Du attackerar något jag skriver när jag motattackerar så tar du till det gamla knepet "du vet inget om mig", Jag formar min egna uppfattning precis som du gör, Jag har inte X antal misslyckanden i bagaget- Jag har ett som jag dessutom är helt införstod med varför.
    Jag kanske aldrig kommer få en möjlighet att bevisa min teori vad vet jag, Men jag vet iallafall att jag lever som jag lär och behöver inte sitta som en bittertask hemma och försöka bryta sönder andras åsikter.

Du är ju dessutom inte ens konsekvent med ditt argumenterande, Enligt dina argument så går det ju inte träna sig fram så det innebär väl isåfall att vi spelar i exakt samma liga? 
    Det är ju tvärtom med min argumentation som erfarenhet kan ha betydelse... 
    Ok. Jag har noll misslyckanden med mig i bagaget eftersom jag inte anser att mina tidigare förhållanden, eller för den delen mitt äktenskap, är ett misslyckande. Jag skulle absolut inte vilja vara utan de erfarenheterna de gett mig. Du å andra sidan har fortfarande inte slutat älta ditt misslyckande, så var snäll och rikta invektiv som "bitter" och "bittertask" åt rätt håll.

Nej, du vet inget om mig. Du kan omöjligt veta ifall jag lärt mig av mina tidigare "misslyckanden" eller inte, du bara förutsätter att mitt mönster upprepar sig. Att det handlar om olika personer, olika förutsättningar, olika åldrar och olika liv, tar du ingen som helst hänsyn till.

Visst, jag kanske inte är konsekvent på den punkten, men det är egentligen skit samma. Vi spelar inte i samma liga, för du sitter hemma och ältar fortfarande ditt så kallade ex i en nätdejtingtråd. Nätdejtar du? Dejtar du alls? Träffar du tjejer? Nej, vi spelar inte i exakt samma liga.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 23:24:47 följande:
    Och jag kommer och har inte attackerat dina åsikter, Jag har mina och om du inte tror på dessa så är det helt okej för mig. Men jag tror på dessa och när jag tror på något så är det vad som gäller för mig, Spelar ingen roll om hela mänskligheten aldrig lyckats med det tidigare- Jag känner jag kan och har rätt och jag kommer kämpa för det. 

Jag vet inte hur jag ska tolka det som att du vill varna mig eller som att du vill slå sönder min vision, Men oavsett vilket så kommer du inte lyckas med detta. :) Jag vet att det finns dom som är lyckligt gifta.
    Var någonstans har jag påstått att det inte finns de som är lyckligt gifta?! Jag säger enbart att du INTE PÅ FÖRHAND KAN VETA hur ditt eventuella framtida förhållande/äktenskap kommer att sluta, oavsett hur och vad du gör. Det kan mycket väl sluta lyckligt. Men att 50% inte gör det kan ge dig en liten fingervisning om hur stor sannolikheten är att det slutar lyckligt.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 23:38:12 följande:
    Måste man varit med på lyxfällan för att förstå att överanvändande av krediter kommer leda till problem?
    Det finns saker som man faktiskt kan räkna utan att varit med om det själv, Men nej du har rätt jag vet inte hur det kommer sluta, Men jag vet att jag kan undvika ingå något som jag vet att förutsättningarna är helt körda med till att börja med. Jag försöker inte hitta det enda lyckliga alternativet, Jag försöker sålla bort dom alternativ som jag vet kommer bli misslyckade. Tomato potato förvissa kanske, Jag ser det som två angreppsätt att komma åt samma problem. Om denna taktik lyckas eller inte kan varken du eller jag säga nu, Men jag är övertygad att det är en bra taktik och statistik är inte verklighet.  
    Alla sätt att ta sig an "problemet" är bra. De flesta av oss inleder inget med någon där förutsättningarna är helt körda till att börja med. Vi sållar också bort de alternativ som vi vet kommer att bli misslyckade. Men det inverkar inte på att det 10-20 år senare kan skita sig, på grund av saker som inte fanns med i ekvationen från början. Det går inte att förutse, hur bra val du än gör från början. Så att vi andra har "misslyckanden" i bagaget behöver inte alls ha något att göra med att vi gjort taskiga val, för de valen kan mycket väl ha varit rätt från början.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!