FredrikCA skrev 2012-05-06 23:16:19 följande:
Detsamma, Historien upprepar sig själv varje gång, Du attackerar något jag skriver när jag motattackerar så tar du till det gamla knepet "du vet inget om mig", Jag formar min egna uppfattning precis som du gör, Jag har inte X antal misslyckanden i bagaget- Jag har ett som jag dessutom är helt införstod med varför.
Jag kanske aldrig kommer få en möjlighet att bevisa min teori vad vet jag, Men jag vet iallafall att jag lever som jag lär och behöver inte sitta som en bittertask hemma och försöka bryta sönder andras åsikter.
Du är ju dessutom inte ens konsekvent med ditt argumenterande, Enligt dina argument så går det ju inte träna sig fram så det innebär väl isåfall att vi spelar i exakt samma liga?
Det är ju tvärtom med min argumentation som erfarenhet kan ha betydelse...
Ok. Jag har noll misslyckanden med mig i bagaget eftersom jag inte anser att mina tidigare förhållanden, eller för den delen mitt äktenskap, är ett misslyckande. Jag skulle absolut inte vilja vara utan de erfarenheterna de gett mig. Du å andra sidan har fortfarande inte slutat älta ditt misslyckande, så var snäll och rikta invektiv som "bitter" och "bittertask" åt rätt håll.
Nej, du vet inget om mig. Du kan omöjligt veta ifall jag lärt mig av mina tidigare "misslyckanden" eller inte, du bara förutsätter att mitt mönster upprepar sig. Att det handlar om olika personer, olika förutsättningar, olika åldrar och olika liv, tar du ingen som helst hänsyn till.
Visst, jag kanske inte är konsekvent på den punkten, men det är egentligen skit samma. Vi spelar inte i samma liga, för du sitter hemma och ältar fortfarande ditt så kallade ex i en nätdejtingtråd. Nätdejtar du? Dejtar du alls? Träffar du tjejer? Nej, vi spelar inte i exakt samma liga.