Inlägg från: Anonym (Dejting) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hustrun) skrev 2011-08-06 09:47:46 följande:
    Han letar boende, svårt att säga hur lång tid det tar, just nu är det väldigt tungt. Allt sägs ju vara mitt fel, han är utan skuld trots att han är den som tagit steget utanför äktenskapet utan att försöka lösa något först. 
    Glädje58 skrev 2011-08-05 16:48:41 följande:
    Hej på dig  Glad

Du överlever genom att slippa honom (förutom när det gäller barnen). Du överlever genom att försöka skapa ett nytt liv. Ge dig chansen att leva livet, det finns mycket bra där ute...

kram Solig
    Det värsta är att jag kommer nog slippa honom när det gäller barnen också, enda gången han kommer att vilja träffa dem är om hans mamma kräver det när de fyller år och på jul, och då endast för att ge dem något bättre begagnat från vinden. 

Jag har tidigare försökt få loss lite tid för mig själv, att få åka någon timme i veckan och träna skulle göra mycket för min självkänsla, eller någon enda gång få åka och handla utan barn i släptåg, men det är ju så jobbigt att vara pappa. 

Jag borde kunnat ha räknat ut hur det skulle bli, men i början var han faktiskt inte den här själviska elaka person han förvandlats till sen vi fick barn. Just nu känner jag att jag inte ens kommer att sakna honom, jag känner bara att jag tycker synd om hans nästa kvinna. 

Jag ska bara finna den jag själv är, så ska jag testa det här med nätdejting, men just nu måste jag tycka om mig själv igen först. 

Tack för alla svar, även de jag inte citerade. De värmde. 
    Skitstöveln! Det blir tungt och tomt i början även om du nu känner att du inte kommer att sakna honom. Men det blir lättare med tiden, jag lovar. Ditt humör kommer att  vara bättre. Det kommer inte att finnas några irritationsmoment längre. Du är ju praktiskt taget själv nu också fast han är där och inte gör ett skit. Då är det bättre att vara själv.
    Kram på dig!!!
  • Anonym (Dejting)
    juni2009 skrev 2011-08-06 21:30:46 följande:
    Håller med dig! Lika bra att träffas ganska så fort, jag menar att maila i 4 veckor är onödigt! Sen behöver man inte ses över en fika/lunch. Man kan ses å bara säga hej och snacka i 10 min och sen gå! Och känns det rätt så träffas man igen:)

vart bor du förresten?Flört
    Men 10 min avgör inget. Det är för kort tid. Enligt min mening. Har man ändå tagit sig till platsen kan man åtminstone avsätta en halvtimme.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-07 00:48:06 följande:
    Ni som skriver att man ska ses snabbt, vad menar ni då? 2 dagar? En vecka? 2 veckor? 4 mail? Eller vad?
    Du hade inga barn, va? Då kan du gå efter magkänslan och dessutom beror det på hur snabbt han frågar efter en date. Det du förlorar ifall det inte går bra är din tid som du annars slösat på att maila med honom.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-07 07:36:34 följande:
    fast vadå slösa??? jag förstår inte brådskan??
    Jag menar så här: om du, efter två dagars mailande men en kille, bestämmer dig för att träffa honom över en fika som låt oss säga varar i en timme, och därefter förstår att han inte var nåt att ha, kunde du lika bra slösat på att maila med honom i ytterligare två dagar för att därefter komma till samma slutsats.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-06 17:06:19 följande:
    Jag är lite nyfiken på vart Mia tagit vägen. Hur gick det på din dejt med lammkött?!
    Samma här! Hon skulle på date i onsdags!!! Gick dejten såååååå bra? Demon
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nygammal) skrev 2011-08-07 17:33:19 följande:
    jösses..jag är chockad frotfarande...en kille på HP ville använda MSN..o jag loggade in..där sitter han i full prakt o leker med sig själv...
    Tur att jag var på min vakt o inte använde min vanliga mailadress utan en VÄLDIGT anonym..nu är han skitsur för att  jag stängde....han var sååå nära att komma.. (ja, jag kollade lite...kunde inte låta bli...men fullt påklädd, trots hans tjat) Vad gör jag nu? Har skickat ett mail på HP att det inte är min grej, men blir "nervös" när han är online...
    Blockera honom! Men hade han webcam på? Det måste ju du först godkänna vad jag vet. Jag brukar alltid säga att jag visst har cam (för de kan ändå se det) men jag använder det endast med de jag känner.
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-08-07 17:39:31 följande:
    Vilken dejtingsida föreslår ni? Någon ni tycker är bättre än någon annan, och varför i så fall?
    Som jag förstår det verkar en viss del vara gratis, men om man sedan t ex vill kunna skriva till andra så får man betala - är det så på alla sidor?
    Börja med www.happypancake.com Den är HELT gratis.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-07 18:37:48 följande:
    fast om jag tycker att personen är trevlig att maila till även om man inte trivs ihop som ett potentiellt par så tycker jag inte att jag slösat tid...å andra sidan så är jag inte ute efter att träffa nån på stubinen. jag är ute efter att träffa mannen i mitt liv så om jag mailar någon i 3 veckor för länge så gör det inte mig nåt haha

men förstår vad du menar om man verkligen verklgien vill träffa någon NU
    Men jag tror att du har fel: bara för att du mailar med honom i tre veckor behöver han inte vara mannen i ditt liv. Det kan lika bra vara nån som du träffar efter bara två dagars mailande. Jag är inte heller ute efter att träffa nån NU utan nån att leva med. Dock kan jag absolut tänka mig att gå på dejt efter bara 2 dagar om killen, i mitt tycke, verkar vettig. Jag tycker att du begränsar dig en aning. IMHO.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-07 18:46:37 följande:
    nä det var inte så jag menade heller. jag menade att mig spelar det ingen roll om jag mailar någon i 3 veckor och det sedan visar sig att han INTE är mannen i mitt liv...så länge han varit trevlig att maila under tiden, men det är bara jag det

för mig handlar det mest om att jag inte kan komma iväg o dejta eftersom jag är ensamstående o vill INTE dra med barnen i nuläget. Jag har lite mkt att stå i också så jag prioriterar inte att gå på dejt efter 2 dagars chattande.
    Det är jag med, ensamstående till 2/3 av tiden. Så för mig faller den möjligheten också bort. Men TEORETISKT skulle jag kunna göra det. Mailar man länge så finns det risk för att man  tappar intresse för varandra.

Jag gick med i Dating Klubben på FB och igår var jag barnfri och efter att ha träffat en kille jag har dejtat i några veckor så hade jag halva dagen kvar. Så jag åkte till en picknick som anordnades genom den klubben. Träffade ingen speciell där. Dock gjorde jag och en kille sällskap och kollade på raggarbilar i stan. Fast jag kunde lika bra träffat nån, teoretiskt altlså men då gäller det att våga. Ja, jag var också skitskraj då jag inte kände en enda människa där men vågade ändå. Det är jag glad för.
  • Anonym (Dejting)

Hör på det här: får en flir av en kille som inte alls är min typ (kortare plus plus annat) men tänker att jag ska gå utanför mina ramar och svarar på flirten. Här är hans nästa mail till mig:

Hej, undrar om jag skulle kunna få göra dig gravid?

Jag är mållös!!!!!!!!!!!!!!!! Gissa om han blev blockad. Fast nu funderar jag på att fråga honom, i ren utbildnings-/forskningssyfte vad som fick honom att skriva så till mig.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-08-07 19:44:22 följande:
    Jag skulle definitivt fortsätta prata med honom,  precis som du säger - i forskningssyfte
    Jag har faktiskt gjort det. Här är vår mailkonversation. Läs i rätt ordning:

Jag: Blockerade dig först men blev riktigt nyfiken sen: är
    det elitidrotten som har gjort dig så puckad eller
    livet efteråt? Ärligt, alltså?

Han: *L* jag har en enom sexdrift och tänder bara på tanken,
    ville bara se reaktionen du tänder mig mycket ju!

Jag: Och vad var det för reaktion du trodde att du skulle
    få? Är du verkligen så korkad att du tror att du kan
    få nån tjej i säng genom att häva nåt sånt ur dig?

Han: *L* jag har ju redan fått knulla två tjejer från denna
    sida på detta sätt. :) så jag tror inte, jag vet., Du
    borde prova så du får njuta lite..

Jag: Jag har nån som jag njuter med så jag behöver inte dina
    tjänster.
    Adjö!

Inväntar svaret om det nu kommer något.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!