-
Jag brukar fråga på en gång om de brukar ha vägarna förbi Sthlm. Sen poängterar jag att jag inte är flyttbar. Med andra ord dör det ut eftersom det är dömt att misslyckas. Inget att slösa sin tid på.Sofia1970 skrev 2011-08-07 20:17:19 följande:hur hanterar ni andra såna som skickar ett första mess trots att det inte kan bli nåt? Kan vara allt från olika inställning till fler barn eller bara långa avstånd. -
Glädje58, jag måste bara fråga: är du en tjej eller kille? I början trodde jag att du var tjej, sen kille och nu är jag osäker
Eller snarare helt förvirrad. 
Klart som tusan att du ska gå på date!!! Inte sitta och vänta på att han ska kläcka ur sig att han vill eller inte vill träffa dig igen!Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-07 22:14:31 följande:
Vette tusan vad jag ska göra. Har en annan dejt på G men vill inte gå vidare med den innan jag vet om jag ska träffa den här killen mera eller inte. -
Håller med Väntar. Nu ska du inte grubbla över vad å hur många gånger di skrivit till honom. Det går ändå inte att ändra på nåt. Du hat visat att du är intresserad. The ball is in his court now. Men hur gick daten med ynglingen? :)
-
Så itne heller han försökte med nåt?Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 17:56:01 följande:Jo jag kände nog att jag har en suverän kompis som jag inte vill förlora. Vi hade SÅ enormt kul. Käkade först pastasallad och drack vin nere på brygga och när det blev för kallt satt vi och skrattade till fyra på morgonen i min soffa. Sen sov han över (för sista bussen hann förstås gå) och i samma säng till och med, men absolut inget hände och det är jag glad för.
Håll oss gärna uppdaterad!!! Jättespännande. När är kräftskivan och när inväntar du svar från honom?Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 17:57:26 följande:Fast nu behöver jag inte grubbla tror jag.
Visst gör det.
-
Haha! Jag har liknande krav förutom då att jag kan tänka mig flera barn plus att jag gärna ses ofta om jag är KÄR. Du tänkter väldigt rationellt, Sofia, vilket man också ska göra och vilket jag har lärt mig att göra. Men jag håller med Mia här:Sofia1970 skrev 2011-08-08 18:47:24 följande:Pratade med en kompis om vilka mina krav var efter jag dissat veckans dejt innan vi hann träffas. Jag raddade upp följande.
trevlig
klar med barn
kunna ta ansvar för sig själv och sitt liv
Inte vilja träffas alltför ofta. (inte varje dag hela tiden, men gärna varje vecka)
Inte ha åsikter om mitt liv (i praktiken inte sura för att jag prioriterar en ehlg med tjejkompisarna istället för med honom mellan varven)
ja så ska han inte vara nån toffel
Hon gratulerade till ensamhet i de närmsta 60 åren och tyckte jag kunde medla fred i mellanöstern istället. Det var troligare att jag skulle lyckas där.
Åh andra sidan är jag klar med barn, jag tjatar inte om vi inte ses på en vecka eller så, men är trevlig när vi ses utan att sura för han har haft annat för sig, jag har inga åsikter om hans liv och jag är definitivt ingen toffel och jag uppskattar nån som har egna åsikter.
Ska det verkligen vara omöjligt?Det man kan göra avkall på är då hur ofta man träffas förutsatt då att man gillar personen. Annars är det helt rimliga krav. Jag är ekonomiskt oberoende och klar med mitt förflutna. Varför ska jag söka nån som varken är det enda eller det andra? Då befinner mig man sig inte på samma nivå och då är det svårt att bygga nåt nytt. It's as simple as that.Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 18:56:46 följande:Jag tror att om man träffar rätt person så kan man helt plötsligt göra avkall på ett eller annat "krav". Jag hade satt en lägre gräns på 38 år, vilket jag ändå tyckte var lite lågt. Den kille som jag har träffat nu är 34 år. Och hade jag inte träffat honom live först så hade jag kanske aldrig tänkt på honom. Samma sak så har jag alltid tänkt mig att jag ska träffa någon med högstadieutbildning. Den här killen har "bara" gått gymnasiet. Så han hade aldrig dykt upp i mina sökningar. -
Uttryckte mig kanske fel. Jag menade precis som du skrev, att jag inte är beroende av en ev partner och inte har några skulder osv. Kanske borde sagt att jag letar efter en man med ordnade förhållanden.giftgrodan skrev 2011-08-08 19:23:43 följande:men att hitta folk som är ekonomiskt oberoende kan väl inte vara det lättaste? Eller du menar oberoende av en eventuell partner? -
Helt rätt! Inga förväntingar ALLS!!!giftgrodan skrev 2011-08-08 19:43:53 följande:och gå bara dit och förvänta dig inte att det ska vara ditt livs kärlek. Gå bara för att det är kul! -
Ok, men vad f-n ska jag göra där det kravet funger UTMÄRKT men där jag inte är KÄÄÄÄÄR!!!!! Fortsätta träffa honom och dejta vidare? Det är typ min plan då.Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 19:58:03 följande:Ja vadå. Fungerar det kravet så bryr jag mig inte om något annat alls.
Man måste som sagt sänka kraven och rationalisera lite. -
Nu ska du "försvinna" ett tag, Mia. Även om han smsar nåt, lite såna frågor som tidigare idag, så låt bli att svara. Vänta tills han ger dig konkret svar på din fråga om kräftskivan. Under tiden tycker jag att du ska tacka jag till kojplatsen som du blev erbjuden.
Om du frågar mig så tycker jag att du har varit lite för på. DOCK tror jag inte att hans konstiga svar beror på det. Utan som många skriver, på att han har suktar efter nån annan. -
Precis! Svara inte! Nu får han undra. Dum är ju han inte. Om han vill mer med dig så svarar han till slut på din fråga.Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 21:54:59 följande:Fast jag vill inte på den där dumma kräftskivan nu. Blä. Men jag tänker inte skicka något mer till honom. Men du menar inte ens svara om han skickar nåt? Usch det blir svårt. Jag tror att jag har en reflex i mig som gör att jag svarar på allt. Även om det är en person som inte intresserar mig, men då skriver jag det.
Och ju, åk på kräftskivan och ha riktigt kul så ska du se att du kommer att träffa på väldigt många trevliga människor. (säger jag som inte varit på nåt sånt men av din beskrivning av förra eventet så lätt det mkt trevligt) Vad har du för alternativ? Sitta hemma och sucka efter honom?