• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

• Nicke
    Anonym (Lantlolla) skrev 2011-11-13 19:52:45 följande:
    Svårt att bestämma mig för vem som är sötast!
    haha. Jag saknar henne.. 53an. Hon kom alltid i 180 när man kom hem.. o brölade (inte fan är det bäääh det låter).
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:00:24 följande:
    Tror han ville ta livet av sig faktiskt...    
    Då måste han ha varit väldigt intresserad mao? ;)
  • Nicke
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:19:20 följande:
    haha nej, vi var rörande överens igår om att vi inte kände "rätt" för varandra, men jag vet inte, självplågare kanske ;)
    Tja, kanske det. ;) Exets nya är allergiker och hon har en stor hund. Nu har jag fått fråga om att vara hundvakt lite då och då. Inte mig emot. Han äter ju inte heller upp katterna eftersom att han har varit med i ett par år nu. ;)
  • Nicke
    Anonym (Lantlolla) skrev 2011-11-13 20:36:07 följande:
    Heheh... mina hundar har under perioder släpat runt på katterna hemma! Tror mina katter är lite för snälla. Inte ett knyst säger de. Bävar för den dag hundarna blir lite för ivriga och "hårdhänta"
    haha hunden kom före katterna här faktiskt så katterna har bara fått gilla läget. Bästa kompisar idag. Bra när jag får äran att ha hunden här. Får väl tacka exets nya kille helt enkelt. ;)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:35:15 följande:
    Hm hittade en på HP som verkade ganska normal, ja tills vi nu bytte msn efter två mail. "verkade" nu tjatar han om att vi ska prata i "cam"

Sen sa han nyss "jag gillar att spela data"

Hjärnblödning! Niklas2k stockholm sa du? *kollar på tågbiljett* Oskyldig     
    Ja, precis. Stockholm. Jag bor väldigt nära Arlanda också. Tungan ute
    Prata i cam... jag har haft någon dejt som också skulle webcamma samma dag och jag gick med på det faktiskt. Hon var normal i alla fall.. men hon gillade inte att "spela data". ;)
  • Nicke
    giftgrodan skrev 2011-11-13 20:37:31 följande:
    fast grejen är att det antagligen är det som funkar bäst. Folk skriver att de vill se "annorlunda" profiler, men när man väl har en sån får man ju inga napp...
    Tja, det beror nog på vad man letar efter. Jag skriver inte till tjejer som följer en mall när de skriver sina presentationer.. vad de går miste om då? tja... mig? Skrattande
  • Nicke
    giftgrodan skrev 2011-11-13 20:41:50 följande:
    det håller jag inte med om, nörd är väl ett sånt där ord som man kan kokettera med idag. Däremot tror jag inte att de som är de RIKTIGA nördarna skulle säga det om sig själva... intressant med hur ord ändrar värderingar.
    Aha, så säger man att man är nörd så är det bra?
    Jag använder det när jag beskriver vissa av mina intressen men de flesta kretsar runt någon form av teknik.
  • Nicke

Fast jag lägger till något. Just nörd kan ju betyda så mycket. Men jag är en tekniknörd helt enkelt. :)

Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:43:56 följande:
    Jamen perfekt! Tungan ute ah det påminner mig jag ska faktiskt jobba i stockholm.. denna helgen kanske eller om det är nästa? Jag måste nog kolla mitt schema...
    Intressant. Det här är en barnvecka för mig. ;)
  • Nicke

Jag har kört med för-fort-spelet förut. Dejtade snabbt inpå skilsmässan och det var väl inte att rekommendera.
    Däremot så har jag hållit kontakten med en av dejterna och vi är bra vänner idag. Något mer tror jag inte att det blir. Jag är precis ute i svängen igen, har tagit en time out från dejtingsidorna ett tag men nu känns det lite... ensamt.

• Nicke
    Mikesh skrev 2011-11-13 20:49:51 följande:
    Jag börjar seriöst tröttna på denna djungel.... Kärlek? För mig, har ingen ålder. Styrs inte heller med ögonen.. Inte den äkta kärleken i alla fall.. Men endå är det så svårt att hitta en kvinna som klarar av att man har barn... Varför :s
    Jag kan tänka mig att endel blir rädda när de ser att jag redan har 3 barn. Många av tjejerna där ute i min ålder.. typ 30 och under har i många fall inga egna barn än och drömmer om att skaffa. Det blir lite som att de tror att jag är klar med barn redan.. typ.. eller jag vet inte.
  • Nicke
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:57:30 följande:
    Skrattande ha, passa dig eller så bokar jag in en dejt Skrattande jag kan massa sånna där kassa ordvitsar med, de brukar kunna ta död på... de flesta. Hrm kanske ska inventera humorförrådet. Är ju uppenbart göteborgsskadad! Foten i munnen
    Jag har bott i Göteborg en sväng för en massa år sen. Jag är rätt van. Chefens bror hade väldiga problem med att jag var 08a. Flört
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:52:34 följande:
    fast jag får tuppjuck på det där med att man ska ta det så sakta och allt. Antingen så känns det okej så kör man eller så känns det ... ja "åh vi måste ta det så jävla lugn" då tror jag inte det är så rätt. Eller jag kanske bara ser mina egna erfarenheter nu där killen satt upp ett schema hur och vad man gjorde under vissa veckor i dejtingschemat typ. Och hur mycket man skulle ses, och ... yack.

Så, dethargåttförfort går jefligtfetbort, för mig, men känn efter, om det känns kompisstadiet nu så tror jag inte att det kommer kunna bli någon flammande kärlek av det. Du vet de där fjärilarna i magen osv   
    Nä, jag håller med. Är det rätt så går det ofta undan. Jag har inte tålamodet att vänta och se om det blir något... då känns det liksom inte rätt.

Jag börjar tänka på logistik så fort jag ska dejta någon som har barn.. hur får vi plats i bilen? Då är det ett krav att hon har körkort och egen bil... och sånt där... onödigt, innan det ens är tal om någon dejt. hahahaha
    kristinah skrev 2011-11-13 20:56:55 följande:
    mike och Niklas - det där med barn är det många som t o m skriver till mig och påpekar:

"OM det inte varit för att du har så många barn hade jag nog varit intresserad..men du vet, ett barn ok men tre...? näe"

idioter
    håll hellre tyst tycker jag

eller de där som måste fråga:
    är det samma pappa till alla barnen?
    Nu är det ingen som har påpekat att barnen har varit något hinder. Tjejer svarar nog inte alls istället...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!