lemonina skrev 2012-05-11 10:49:55 följande:
Det gäller att utmana sig själv. Jag försöker med det hela tiden. När jag reggat mig på HP tog det typ två månader tills jag skickade mitt första mail. Är en riktig fegis men försöker. För två veckor sedan ringde jag mitt första samtal och nu har jag bjudit in till date. Men det är inte utan handsvettningar och lite kräkkänsla jag gör det. Men jag vet ju att jag inte uppskattar om en kille skulle vara tillbakadragen och velig så jag antar att de tycker samma om mig. Jag vill vara mer framåt och ta mer initiativ.
Det är av den anledningen som jag i stort sett slutat ta kontakt, jag vill ha någon som kan ta initiativ och ta för sig, både när det gäller dejting, men även annars i livet. På det viset sorterar jag automatiskt bort de som antingen inte är tillräckligt intresserade, eller som är kvar i gamla könsroller om hur det "skall" vara. Eller som helt enkelt är för blyga och/eller fega. För min del går sånt bort direkt.
Men okej, sen springer man ibland på en profil som är trumpeter och fanfarer, då måste man helt enkelt skriva oavsett