• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • floya

Lägesrapport från mig... Var helt förstörd i två timmar under kvällen, grät och grät och saknade exet som en tok.. Återigen, tack för era söta ord!

Jag träffade alltså en kille, vi kan kalla honom N för två-tre veckor sen. Det har blivit ett tiotal träffar och sex vid fyra tillfällen. Vi har bra intellektuella diskussioner - men jag vill ju ha nån att skämta med och diskutera även annat med. Med andra ord: inget giftasmaterial.

Sexet har dock varit bra, och efter upptäckten om exet ikväll (och trots att hjärnan skrek nej!) så hade jag ett nästan sjukligt behov efter kroppskontakt så jag skickade iväg ett sms. Han kom förbi vid 22-tiden och såklart blev det en djup diskussion om världsekonomin till att börja med. Sen blev det sex.. och sen somnade han.

Kvar låg jag i sängen.. Och på näthinnan såg jag enbart exet. Kunde verkligen inte sova, så nu sitter jag i soffan. Klockan är halv fyra på natten och klockan ringer om 3 h...

Jag är en hemsk människa. Till mitt försvar kan jag nog dock påpeka att jag tror N inte heller är intresserad av mig på förhållandesättet, utan han är nog ganska införstådd i en kk-relation också.. Men ändå... Funkar det att åka till Indien en månad för att landa och hitta sig själv? Usch för mig just nu.

• Anonym (ny)

Floya: usch känner den där klumpen i magen som om det skulle varit jag själv som upplevt det. Jag vill intala mig själv att set bara är en viss tjej jag skulle störa mig på men troligtvis har jag fel. Tror och hoppas han är singel ett litet tag till. Alltid lättare att vara den som hittar någon först! Mkt också för att "sätta dit". Några timmar kvar till dejten nu! Jag hoppas på nåt bra denna gång. Känns väldigt naturligt när vi snackar på nätet. Som vi verkligen känner varandra men jag har inga större förhoppningar. Har ju blivit extremt besviken förut!

• Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-15 23:55:13 följande:
    Så gullig du är! Så snäll du verkar.
    Ibland måste man såra människor även om man inte vill. Men detta du gjorde sårar mindre än om du drar ut på det och träffar honom fast du inte vill.
    Nej, njut nu av dejten du hade idag och det sköna lilla pirret. Det förtjänar du!

Och ja, jag tror jag samlat på mig tillräckligt med mod. Hade en tjejkväll ikväll och blev rejält peppad av mina vänner.

Sov gott!
    Tack gumman! Kan bara säga detsamma och jag önskar dig verkligen lycka till på din kommande dejt. Du förtjänar också allt gott!
    När skulle den häringa lilla dejten äga rum då? Glad

Hoppas du sovit gott för det har jag gjort! 
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Mikaela) skrev 2011-11-16 00:35:55 följande:
    Förstår att det är jobbigt med dissandet.

Jag blir imponerad hur ni hinner dejta så,
    jag känner mig lite rädd för det där.

Hur vågar ni??

Jag är egentligen väldigt social och har lätt att träffa killar överallt annars,
    men känns så jobbigt om det skulle kännas totalt fel.

Att man har planerat en dejt så blir det total flopp :S
    Man måste våga för att vinna och med tiden blir det lättare och lättare att komma iväg på dejter. Men jag vet inte om jag skulle säga att det blir lättare och lättare att träffa "rätt" för det verkar det inte bli. Eller så är det bara jag? Glad
    floya skrev 2011-11-16 03:24:40 följande:
    Tack finingar för kramar och skålar! Det värmer ska ni veta, och det är skönt att veta att man inte är ensam! :)

Håller med dig "Min tur snart?", jag har också funderat på att blocka.. Men jag är ju så nyyyfiken samtidigt. Morr, nyfikenheten kommer bli min död. Skrikandes
    Du är verkligen inte ensam!

Ja, jag känner också nyfikenhet. Och sen vill jag veta själv först vad exet håller på med än att blocka och sedan få reda på vad som händer i efterhand av gemensamma kompisar vad man missat.
    Kontrollbehov? 
    floya skrev 2011-11-16 03:30:16 följande:
    Vad härligt med pirr! :) Jag tror på karma, men jag tror lugnt att du kommer slippa sån karma. Hade du varit ett svin och dissat nån i kombination med att beställa suspekta tidningar i hans namn eller pilla in räkor i hans gardinstång, då hade det kanske kommit tillbaka. Men att avsluta en relation för att det inte klickar/funkar etc., näe, det tror jag inte kommer hoppa tillbaka på dig. Glad
    Jag hoppas verkligen kan kommer slippa returkarma på detta! 
    Anonym (ny) skrev 2011-11-16 06:44:50 följande:
    Några timmar kvar till dejten nu! Jag hoppas på nåt bra denna gång. Känns väldigt naturligt när vi snackar på nätet. Som vi verkligen känner varandra men jag har inga större förhoppningar. Har ju blivit extremt besviken förut!
    Men ett stort lycka till skickar jag till dig!
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-16 08:56:47 följande:
    Tack gumman! Kan bara säga detsamma och jag önskar dig verkligen lycka till på din kommande dejt. Du förtjänar också allt gott!
    När skulle den häringa lilla dejten äga rum då? Glad

Hoppas du sovit gott för det har jag gjort! 
    Tack
    Dejten ska äga rum imorgon om jag bara skärper till mig lite
  • Anonym (ny)

bara några timmar kvar nu...undrar hur det kommer gå...

• bellis79
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-16 12:44:06 följande:
    Tack
    Dejten ska äga rum imorgon om jag bara skärper till mig lite
    Vad kul!! hoppas det går bra!!
    bellis79 skrev 2011-11-16 12:54:32 följande:
    Vad kul!! hoppas det går bra!!
    Tack
  • Smecker

Ni har det verkligen inte lätt.. sätt på 
    ">

på hög volym och försök sitta still!

Med pyttelite tur - dejt på fredag.
    Med lite mer tur - bra dejt på fredag.
    Med ännu mer tur - dejt med dig på fredag.
    Med mest tur - dejt med dig på fredag och *** med  ******** på ******** ***** som **** ******** *******
    Med normal(o)tur - ingen dejt på fredag.

Flört 

• Anonym (h)

har precis pratat med en skit trevlig kille på telefonen inte alls som han jag pratade med igår. Så imorgon blir det kanske dejt

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!