Suppressed skrev 2012-06-02 10:44:24 följande:
Ja jag har försökt med det, det fungerar bra några veckor sedan blir man förr eller senare påmind om hur det ligger till. Och ja det är det som är så tråkigt för mitt liv är bra i övrigt, jag kan bara inte uppskatta det när det är så här. Varje djävla gång jag försöker så slutar det med att man blir vän och tjejen använder en som någon form av informationskanal och vara någon form av medlare. Och att alla bara säger att man förtjänar träffa någon riktigt bra för man är så bra, rolig, intelligent och trevlig kille... Och det i min bok betyder idag "Jag hoppas någon annan tar honom så jag inte behöver känna mig elak". Och jag vet inte vad det beror på...
"Hur det ligger till" är något du själv bestämmer. Jag förstår precis hur det känns, en gång i tiden var jag själv där. Det må vara världens största klyscha, men den som inte letar, h*n finner. Du var inne på det, desperation eller bitterhet är inte lockande för någon. En människa som brinner för något, är bra på något, är självsäker och vet sitt värde och lever ett bra och känslomässigt stabilt liv är väldigt attraktiv och lockande. Det är du själv som sätter gränserna. Tacka nej till att bli vänner, var inte en informationskanal. Försök att ta, och behålla, initiativet.