• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (ready)
    Anonym (h) skrev 2011-11-20 11:50:10 följande:
    mmm  det gör jag med
    Hur länge har ni haft kontakt då?

Ska ni på dejt eller redan gjort?
  • Anonym (hjärtat)

Blir ingen dejt för mig idag med den jättelånge mannen... Han ställde in för att han var tvungen att åka och hämta sitt barn typ 40 mil bort. Men det gör inte så mycket, jag lyckas bara inte med min målsättning att ha en dejt varje helg. Å andra sidan är helgen inte slut än!

Jag var på trevlig tjejmiddag igår och kom hem halv två på natten och har precis vaknat. Helt alkoholfritt dock så jag fattar inte var huvudvärken kommer från... 

• apsolut
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-11-20 12:04:59 följande:
    Blir ingen dejt för mig idag med den jättelånge mannen... Han ställde in för att han var tvungen att åka och hämta sitt barn typ 40 mil bort. Men det gör inte så mycket, jag lyckas bara inte med min målsättning att ha en dejt varje helg. Å andra sidan är helgen inte slut än!

Jag var på trevlig tjejmiddag igår och kom hem halv två på natten och har precis vaknat. Helt alkoholfritt dock så jag fattar inte var huvudvärken kommer från... 
    Har du varit på många dejter då? 
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (ready) skrev 2011-11-20 11:47:03 följande:
    härligt att man känner det där små pirret i magen =)
    mmm  det gör jag med
    Jag känner det också. Och ikväll kommer han hit för att sova... oh my god liksom, jag lite nervös? Näääää inte jag heller Oskyldig
    Måste bara jobba lite först... Rynkar på näsan
  • Anonym (ready)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-20 12:19:19 följande:
    mmm  det gör jag med
    Jag känner det också. Och ikväll kommer han hit för att sova... oh my god liksom, jag lite nervös? Näääää inte jag heller Oskyldig
    Måste bara jobba lite först... Rynkar på näsan
    Bjuder du honom på middag? har ni träffats många gånger?

Vad gjorde ni första dejten? åkte ni till honom om ni bor i olika städer?
  • Anonym (Färsking!)

Åh ett härligt uttömmande mail i spraymailen! tjoho! Ingen bild. Ingen presentation. Lika lång som mitt ex, samma hårfärg... samma ålder.

-----------
    Hej, du verkar go. Vill du ha skoj med en trevlig kille?
    -----------

Mitt svar, eftersom jag numera börjar lära mig detta med nätdejting.. Tungan ute eller inte!

------------
    Enligt de gängse översättningstabeller så betyder tydligen "ha skoj" bara att ha sex, och det är jag inte enbart ute efter. Om du menar något annat och dessutom har en bild eller två plus någon form av information om dig själv kan vi kanske diskutera det.

------------

gud vad hemsk jag är.     

• Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (ready) skrev 2011-11-20 12:27:36 följande:
    Bjuder du honom på middag? har ni träffats många gånger?

Vad gjorde ni första dejten? åkte ni till honom om ni bor i olika städer?
    Första dejten så träffades vi och fikade och pratade. Sen när de stängde på kafeét så åkte vi runt i hans bil och pratade.
    Vi gick på första dejten i tisdags i veckan sen har vi träffats varje dag fram t.o.m. i fredags och igår jobbade vi båda och han i annan stad så då har vi bara hörts på telefon och sms.
    Och ikväll när jag kommit hem från jobbet så kommer han alltså hem till mig. Middag har han nog redan ätit, för jag kommer inte hem förrän vid tidigast 21.30 ikväll och jag äter middag på jobbet.
    Nä vi bor i samma stad Glad 
  • apsolut
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-20 12:33:03 följande:
    Åh ett härligt uttömmande mail i spraymailen! tjoho! Ingen bild. Ingen presentation. Lika lång som mitt ex, samma hårfärg... samma ålder.

-----------
    Hej, du verkar go. Vill du ha skoj med en trevlig kille?
    -----------

Mitt svar, eftersom jag numera börjar lära mig detta med nätdejting.. Tungan ute eller inte!

------------
    Enligt de gängse översättningstabeller så betyder tydligen "ha skoj" bara att ha sex, och det är jag inte enbart ute efter. Om du menar något annat och dessutom har en bild eller två plus någon form av information om dig själv kan vi kanske diskutera det.

------------

gud vad hemsk jag är.     
  • Anonym (ready)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-20 12:35:34 följande:
    Första dejten så träffades vi och fikade och pratade. Sen när de stängde på kafeét så åkte vi runt i hans bil och pratade.
    Vi gick på första dejten i tisdags i veckan sen har vi träffats varje dag fram t.o.m. i fredags och igår jobbade vi båda och han i annan stad så då har vi bara hörts på telefon och sms.
    Och ikväll när jag kommit hem från jobbet så kommer han alltså hem till mig. Middag har han nog redan ätit, för jag kommer inte hem förrän vid tidigast 21.30 ikväll och jag äter middag på jobbet.
    Nä vi bor i samma stad Glad 
    Oki, ja lättare att ses lite mera när man bor i samma stad..

Den killen jag dejtar bor i uppsala och jag Norrköping.. han har sagt att han kan kommit när vi ses.. han aldrig varit i denna stad.. medans jag har kompis i uppsala så inga problem för mig att sova hos henne... men vad ska man göra.. ska jag åka till uppsala eller han komma hit?
    Man vill ju ta vara på tiden när man väl ses dvs..
  • racer x3000
    Anonym (h) skrev 2011-11-20 10:44:19 följande:
    mmm dom måste nog sova där annars kan dom ju inte hinna jobba
    Hur hinner man jobba om man åker jorden runt några gånger om året??
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!