• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:34:58 följande:
    Ulfas: Haha dejtar du östermalmstanter?! Det är väll dömt att misslyckad hur man än gör
    Jo, jag är numera skyldig till det. Check. Detta i brist på Eskilstunatanter här i SthlmSkäms 
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    lemonina skrev 2013-02-24 01:31:25 följande:

haha du är för rolig  du "så att de svimmar när vi ses"Jo ja lite så tänker jag med. Blir inte alls bra på bild men är nöjdare med mig själv i verkligheten
    Jag ser hellre att de blir glatt överraskade än tvärt om. Jag inser att det är en fin balansgång för är bilderna för kassa så blir det ju ingen träff till att börja med.

Jag har mer och mer svårt för de som skriver och inte har någon presentationsbild. Kalla mig gärna ytlig men jag gillar att se hur den jag chattar med ser ut. Det är jättepinsamt när jag chatta med någon utan bild och det hela är trevligt så skickar hon då över en bild på sig som är helt utaför min smak. Att då tacka nej betyder ju att hon är ful, fast det vill inte jag säga till folk men så måste hon ju uppfatta det. Bättre då att veta lite från början så det inte behöver gå för långt. 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:42:53 följande:
    Ulfas: Min erfarenhet (vilken säkerligen inte är stor ) är att träffar man varandra irl (icke på fyllan) så blir detta med attraktion och utseende en mindre överraskning Men så ska man våga gå fram och ragga upp någon också (något jag verkar vara helt stört ensam om...). Anywho, nätdejting verkar tendera att bli listor på "big no no's och big yes yes...) jag tror verkligen inte på nätdejting. Folk tror så sjukt mycket på att hitta någon som stämmer in på sina kreteriet att de glömmer känslan. Sen är ju chansen rätt lite. Att man blir kär på första dejtenoch det är ju typ vad man har på sig vid nätdejting eller dejting öht... Nu är jag negativ här men jag tror verkligen inte på konceptet nätdejting...
    Håller med fast med en modifikation. Bra är att träffa folk (tjejer i mitt fall) som du säger IRL och nykter. Det gör man ju när man ses på en nätdejt. Har ingen erfarenhet av att ragga på ICA heller. De som är på nätet är ju singlar, förhoppningsvis, så det blir till att känna på hur attraktion och prat flyter. jag har inte särskilt svårt för att få till ett trevligt samtal så som i fredags.

Jag tror att det för mig är bäst med grovsållning via bild och presentation och så några raders chatt för att sedan ses så snart som möjligt för att få till det där iRLmötet som du säger.

Jag har massor med tjejer på jobbet men av alla som jag funnit intressanta så är de alla upptagna förutom kanske en men hon är svårraggad och sådär fantastiskt söt och trevlig att de flesta vet vem hon är om de bara arbetat ihop någon gång. Jag har ätit en middag med henne på ett stopp. Vi är FB vänner så jag ser att hon gör mycket, resor mm med sitt x.

För övrigt så är det en fantastisk tjej som bor i ett hus på andra sidan om min park fast hon är ju gift. Har talat med henne också när jag lekte brandman när det var en eldsvåda här (Valborgsmässoelden som ligger lite illa till blev tänd v ungdomar). Förövrigt så återstår nät och krog ungefär.
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:44:11 följande:
    Ulfas: Sorry men ni stockholmare fixar inte eskilstunatanter!!! Vi är alldeles för hardcore!!!
    HAHA, knappast jämfört med en fisförnäm Östermalmstant med Chihuahua och minkpälsSkrattande
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 02:14:08 följande:
    Ulfas: Hahaha jo du, jag har försökt mig på det fisförnäma livet och faktum är att män verkar ha svårare för kvinnor somvågar vara sig själva fullt ut. De män jag attraherar verkar vara bratz och efter en eller två dejter inser de att man inte är en jäkla fågelholk med LV väska och minivovve... Fattar inte riktigt hur jag kommer i kontakt med dessa killar VARJE gång!!! Men just nätdejting tror jag ej på. Tror nog mest påsen jobbiga väntanpåatt helt plötsligt i ett socialt sammanhang hitta den där personen som växer i ens ögon som man helt plötsligt upptäcker att man är kär i...
    Jag tror att du har rätt, egentligen, men nu är det mest parmiddagar eller fester i begränsad omfattning som jag blir bjuden på och där finns det INGA singlar. Inga som jag varit intresserad av iaf.
    Då återstår nät och krog. Sånt är livet nu.

Kan ju komma med en uppdatering om xet också. Jag är över henne men vi har en viss bra kontakt ang barnen så som det bör vara helt enkelt.

I söndags morse så väcktes jag av telefonen och ett panikslaget och gråtande x. ''Kom hit genast'' sa hon, vad gäller det frågade jag ''Peter (hennes nye var svaret)'' jag blev rädd att det var riktigt illa och då mina barn var där så for jag dit.

Denne Peter är tydligen mycket svartsjuk och i somras så blev han arg när xet skulle åka på en v charter med sonen och en kusinflicka. ''Du vill bara dit för att knulla Turkar'' hade han sagt till xet.

Denne man stod och skrek otidigheter till xet som hoppade in i min bil och vi körde iväg. När jag fått en förklaring så återvände vi och gick upp i lägenheten där barnen låg i sina sängar och såg förskräckta ut. Han hade då kört iväg. Xet samlade ihop hans saker och la dem i ett förråd som han hade tillgång till.
    Jag, barnen och xet åkte iväg och åt en födelsedagslunch för dottern medan han flyttade ut.

Saken var den att när hon var i Turkiet så for han hem till Norrland och dunkade på en kvinna som kompensation för turkarna då antagligen vilket xet hade uppdagat i hans telefon.

Vad jag egentligen skulle dit att göra förstod jag aldrig men jag var tydligen en väldigt bra (jag var ju väldigt dålig vid skilsmässan) man enl xet. Skulle gissa på att hon behövde någon att luta sig mot men jag kände mig lite ditbluffad då det hela egentligen rörde varken mig eller barnen.

Jag som aldrig pratat med denne mannen uppfattar honom som säkert jättetrevlig (förutom mot mig då) men enl uppgift från xet som väldigt svartsjuk och manipulativ. Han vill inte att xet går ut med kompisar och han försöker att kontrollera henne vilket inte går tror jag därav frustrationen. Han har också dillat ihop att jag skulle ha mordhotat honom och om det tjatat i 3 år nu med xet om hur hemsk jag är och att jag mordhotat honom minst 50ggr och förstört hans liv. Tragisk filur i mina ögon. Kan säga att jag aldrig kontaktat honom förutom i söndags med godkännande av att använda xets telefon för att förklara att han inte behöver vara rädd vilket han tydligen är och att något hot aldrig förekommit. Det köpte han icke. Han ville inte komma förbi när mördaren (jag alltså)var kvar i lägenheten.....Denne man har också kallat mig för psykopat, grandios, narcissist och sexuellt pervers. Allt detta enl xet.
    Det enda jag gjort i snart 3 år nu är att hämta OCH lämna barnen då xet inte får köra hans bil och hon inte har en egen. Jag har suttit kvar i bilen och inget mer än så.

Jag börjar undra vilken av oss är det som har en diagnos egentligen. Av oss tre så är det bara jag som har varit på en hård psykologisk evaluering i samband med att jag blev uttagen till mitt jobb. Jag är betrodd att flyga t.o.m kungafamiljen vilket jag nyligen gjorde och då var lilla Estelle med samt mamma och pappa.

Tjejer är inte som andra killarTungan ute och vissa killar är idioterKräks.

Sorry för att det var OT och väl långt. 

Så går det till i Sundbyberg. Hardcore tillräckligt?Solig 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 03:09:17 följande:
    Ulfsas: Vet inget bakom din skilsmässa om vem som lämnade vem. Men låter lite i mina öron som att ditt ex behöver stå på egna ben för att fatta att hon är ihop med ett pucko?!!! Låter som du är för snäll för ditt eget bästa Man kanske är det för barnens skull. Men seriöst, en vuxen kvinna bör kunna ta det ansvaret! Att folk blir ihop med pucken och har kvar dem har jag svårt att förlika mig med, rädsla för att vara själva? Ekonomiskt? Vad det än beror på så har jag sett fenomenet i min bekantskap och det är tragiskt.

Haha den kille som vågar sig på en dejt nr2med mig utan att ha blivit avskräckt borde få en eloge haha!!! Den mannen kan flyga vem som helst vart som helst
    Tror du har helt rätt. Hon verkar ha mig som en backup även mot den man som hon lämnade mig för.

Hade jag vetat allt så hade jag inte åkt men jag blev orolig för barnen och jag blev ju väckt. Tar bara 5 min med bilen dit. Befarade misshandel eller något ditåt.

Hon har ju valt att sköta sitt eget liv och det har jag låtit henne göra. Att sedan vara en evig trygghet för henne är märkligt. Fast vem förstår tjejer...

Varför är du vaken? Jag somnade förut men blev väckt av dottern som packar inför en skidresa imorgon, idag alltså. 
  • ulfsas
    Anonym (S) skrev 2013-02-24 02:12:18 följande:

Ja, det är så rackarns så svårt att få till det.Det är mycket som ska stämma.
    Det har du rätt i. Det var lättare förr.
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 03:41:32 följande:
    Fy jäkla autostavining och knappar,är helt nykter tro det eller ej...
    Du, nykter......Förvånad

Jag tror digGlad 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 03:48:37 följande:
    Hahaha ja faktiskt Ska aldrig mer dricka alkohol efter förra helgen haha Tog årets premiärdopp utomhus på fyllan i lördags och kände att jag nog borde hålla mig nykter tills det blir varamare ute iaf
    VA, hackade du hål i isen då eller?

Ditt beslut verkar vara baserat på ren överlevnadsstrategi då. Klokt. Mer än 20C i vattnet= drinkSkål 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 03:56:41 följande:
    Ulfas: Haha Nää hittade en sjukt inbjudande fontän med lampor och allt mitt i stan. Den var förvånansvärt djup då jag inte bottnade. Haha! Så +15c i vattnet (är ingen jäkla pussy) så betyder det alkohol tillVanilla
    Såklart att du inte är, bara du har en så är det gott nogOskyldig

15C it is.

Nu skall jag släcka och se om John Blund kommer förbi.
    God natt Vanillalilla. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!