• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Shades skrev 2013-07-30 23:23:19 följande:
    Men det låter ju helt fantastiskt :) Tänk att kärleken kan ligga och lura så nära inpå. Sett till mina grannar så får jag i så fall sikta 20-30 år högre ;)

Hmm, faktum är att det går skitbra. Livet är ljust och jag får gjort en massa som jag skjutit på, är ute och åker båge när vädret tillåter eller bara slappar om det känns som rätt läge. Men nej, ingenting på gång men det är ok (och inte på det där bittra sättet ;) ) Jag är medveten om att mina krav kanske är för höga eftersom jag inte kan tänka mig att nöja mig med mindre än den sanna kärleken. Men singel är inte nödvändigtvis så illa ändå. Hellre det än att leva en lögn :)
    HAHA, jag fick brev med ett fikaförslag från en frisk kvinna på 75 år nyligen. Jag är 49 år själv.

Jag undrade då vid vilket äldreboende jag skulle plocka upp henne på och om hon behövde ett fik med rullatoraccess....

Nä så skrev jag inte men jag tänkteSolig 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Shades skrev 2013-07-31 10:24:51 följande:
    Du får väl ta reda på om hon är rik och i så fall gifta dig med henne illa kvickt ;)
    En bra tanke....kan ju inte vara säker på att hon inte blir över 100 år.....
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 10:28:59 följande:
    Alltså hur gör man för att få kontakt på dejtingsidor?

Jag är tjej, har skrivit en helt normal (tycker jag själv, haha) presentation på HP, har en privatbild som jag kan öppna för den jag bestämmer ska se.

Har mailat några utan att få svar. Får heller inte mail eller flirtar från (hm hur ska jag säga utan att det låter drygt) några andra än de som ser ut som att de tagit sitt foto som nåt slags mugshot. 

Det undrar jag också rent allmänt. Visst att inte alla är så kunniga på foto och data men majoriteten har ju bilder som gör att de ser ut som psykopater. Är detta bara på HP? Finns det någon dejtingsajt det är mer klass på så att säga? Söker inte någon riking men lite klass måste mannen i mitt liv ha;) 
    Hej. I mitt fall så hoppar jag över alla som inte har en synlig bild direkt. Du kan ju ha fler bilder som du har dolda men en som ger mig intresse eller inte vill jag nog ha. 
    På HP och andra sajter så finns det ju så många tjejer som har flera fina bilder så jag orkar inte spana på måfå bland anonyma för det tar för mycket tid. En bild är en bland många sorteringar jag gör. Allt för att hitta den där kemin som jag vill ha. Ömsesidigt då.

Tycker att Match är en hyfsat bra sajt om du vill ha mer sökfunktioner osv. Om killarna har mer klass där än på andra ställen är svårt att veta för mig då jag är obotligt hetro. Tjejerna verkar vara vettiga och normala så det kanske killarna också är. Att det kostar sållar väl bort en hel del nötter kan jag tro.
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 10:55:51 följande:
    Nej, det har jag inte. Men har mailat några som har svarat att de vill se bild och då har jag öppnat den. Men efter de sett bilden har det blivit tyst så jag antar att jag inte föll dem i smaken så att säga. Nu har det hänt flera gånger och det känns ju lite knäckande, haha!

Har en bra tagen bild och ser ut som de flesta gissar jag. Fotograferar rätt mycket själv, även porträtt så jag har nog ganska bra uppfattning om det. Men jag är väl inte deras cup of tea helt enkelt:)
    Ha en bild så kan ju de som gillar ditt utseende ta kontakt med just dig. Sedan får du sålla själv såklart.
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 11:24:20 följande:
    Grejen är att jag är ganska nyseparerad från ett långt förhållande som jag egentligen varit färdig med ganska länge. Men han hade nog tyckt det var väldigt jobbigt om det kom fram att jag redan letar en ny och vi är väldigt bra vänner så vill hantera det snyggt. Sedan har jag tonåringar som också skulle tycka det var jobbigt så att gå ut offentligt med att jag letar ny känner jag inte riktigt för...
    Vill du verkligen träffa någon ny kille då? Gå ut på krogen och dansa är i mitt tycke väl så bra. Man se direkt om man vill bjuda upp eller inte. Prata går ju också bra där fast inte på just dansgolvet då kanske.

Att man dejtar är ju inget att skämmas över. Ingen kommer att bry sig om det.
    Ha alltså en bild. Sagt i all välmening baraSolig 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Madida skrev 2013-08-03 17:35:45 följande:

Folk får fotografera sig precis hur de vill men för mig ringer ingen "hög IQ"-klocka när jag ser såna bilder. Inte heller bilder på killar som fotograferar sig i spegeln på gymmet. Bar överkropp eller linne och sedan spänner de sig allt vad de kan.
    Såg en kille som hade 12 bilder (tror jag det var) tagna i samma spegel, samma min och kroppsspråk, bara olika kläder på varje bild. Det är inte heller så givande Solig 
    Nu är du krävande. Var det min pres du lästeGlad
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    takida skrev 2013-08-10 01:47:19 följande:
    Det har ju diskuterats huruvida man svarar alla eller inte. Finner jag inte personen intressant så svarar jag inte,ser ingen mening med det. Idag mejlade jag en kille som jag fann intressant och han svarade. Skickade ytterligare mejl och fick ett kort svar men inget tillstymmelse till att han vill konversera utan bara vara artig och svara. 

Enligt mig helt meningslöst, hade helt klart varit bättre med inget svar alls. 
    Håller numera helt med er. I början på min nätdejtarkarriär så svarade jag (naivt, jo jag vet) på alla brev och förväntade mig nog samma tillbaka. Sedan gick det upp ett ljus. 
    Jag använder nu också block flitigt på Hp, X-ar bort på Match och på Badoo,tja, där är det mycket spam. 

Man måste ju sålla hårt i dejtingdjungeln. 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas

Det finns tydligen rovdjur i dejtingdjungeln också. Hyenor.
    Ta det som en lärdom att dejta på ett offentligt ställe där det finns folk. Ett populärt fik eller så.
    Inta bara tjejer som råkar illa ut.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!