• uniMog

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Giftgrodan, jag går mot strömmen och tycker att den var bra men väl kort ;)

Min var lång och säkert jättekrånglig men den löste problemet.

/fjortisfjantPejgan

• uniMog

Kristinah - en jättekram till dig. Du är värd något bättre helt enkelt.

Ang. Ålder och när man första ggn träffades hemma så kan jag säga att killen jag träffade är 7 år yngre och han kom hem till mig första ggn. Det var inte planen men ingen av oss ville vänta och han har i princip bara åkt hem för att kolla posten sen dess. Var inte riktigt beredd men herregud så bra han passar in i vårt liv.

• uniMog

ISNOGOOD!! Hjärta

Forgive me, shiny special one. I beg of you to rip out my inadequate tongue.
  • uniMog
    Isnogood skrev 2011-12-29 21:14:19 följande:

Skål   Hjärta   {#emotions_dlg.flower} 
    Försöker du supa mig under bordet din lilla filur?
  • uniMog
    takida skrev 2011-12-30 15:53:31 följande:
    Låter som en du kommer få en trevlig nyårskväll!
    Lycka till;)
    Förhoppningsvis inte alltför intim. Då är hon ju inte något att ha.
  • uniMog
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 11:37:53 följande:
    Vad är det med killar och allt detta... de är inte som oss, det är bara att inse.
    Killen jag dejtar försvinner in i sin lilla egna bubbla när han får mycket/stressigt på jobbet. Och då händer inte mycket gentemot mig. Sen kommer han ur stressen och då kan han höra av sig mycket bara för att det passar honom.
    Jag vet faktiskt inte vad man ska tycka om detta beteende? 
    Det finns massor med kvinnor som är precis tvärtom och massor med killar som öser bekräftelse över sina kvinnor. När jag är stressad, ledsen eller arg så fungerar jag också som de killar ni beskriver, medan min sambo verkar vara tvärtom.

"män är från mars" är det störta bullshit (efter the game) som någonsin kommits på. Det gör mig upprörd på riktigt.
  • uniMog
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 12:09:40 följande:
    Det är KLART det finns undantag det finns det ALLTID! Det är jag helt och fullt medveten om. Nu skrev jag bara utifrån min syn på det hela och de killar jag träffat.
    Nåja. Jag anser inte att det är undantag. Jag anser att teorin om att män och kvinnor skulle fungera på något väsensskillt sätt är totalt fel och dessutom ställer det till med stört mycket problem i relationer eftersom folk går omkring och tror det och försöker tolka in en massa beteenden utifrån hur de inbillar sig att män/kvinnor är.

Men det är min syn. Mina relationer till män förenklades iaf otroligt mycket när jag slutade tro på (och agera utifrån) det.
  • uniMog
    Smecker skrev 2012-01-03 12:23:09 följande:
    Jag röstar på The Rules som största bullshit.
    bellis79 skrev 2012-01-03 11:29:40 följande:
    Firade nyår med min dejt eller tja han jag träffar, han vill absolut inte prata känslor o det är skitjobbigt.
    Vet ej om vi är ihop, dejtar, träffas, kanske inte behövs ng märkning men alla söta sms är borta, mer vardagliga saker.. saknar det men vill ej vara bekräftelsekåt eller o kräva det..
    Det konstiga är att jag börjar tänka dumma grejer o fundera om oss de veckor vi ej ses o då vi ses är allt så bra så..
    Även om han har mycket om okring sig så känns det som han börjar ta mitt stöd, mina känslor o sånt för givet.
    Hur kul det är att höra detta , jag säger att jag tycker om dig, svarar han ex det är ju bra det eller jag tycker om att du tycker om mig.. förut svarade han att han tyckte om mig men säger ej det själv först..

Antingen är jag pms känslig eller så är ng fel..
    Ah. Det har jag inte ens läst. De kan få dela på förstaplatsen alla tre. Möjligen kan "the secret" också få vara med där.
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 12:21:16 följande:
    Nu är vi här igen. Minns ni killen jag träffade, haka upp mig på och som sen inte var redo att ses mer. Han som jag skicka julkort till.
    Han skicka iaf ett meddelande igår, med enbart en smilegubbe. Jag svarade med ett frågetecken och han skrev tillbaka "Gav dig ett leende för ditt guldhjärta "
    Okej, nu har han flera gånger kommenterat att jag har ett stort hjärta/fin människa och allt det där. Det är så klart fint och kul att han tycker så om mig.
    Men varför fortsätter han höra av sig och säga sånt?  Ja, jag vet booYah, killar har int alltid en plan och allt vad du skrev Men jag vill ändå ha hjälp med att förstå varför han gör såhär.
    Vill du egentligen bara höra oss säga att han nog är intresserad eller vill du faktiskt höra vad vi tror?

Jag tror att du ska sluta försöka tolka. Han tycker att du är en fin människa, han vill gärna att du ska veta det. Däremot är han uppenbarligen inte intresserad av att inleda en relation med dig på de premisser du har satt upp. Varför? Det kan bara han svara på. Är han intresserad på andra premisser? Det kan bara han svara på. Hur får du reda på det? Tja, om det är viktigt så fråga. Utan att få det att låta som att du ställer krav.

Om jag skulle skicka såna meddelanden till någon skulle det vara helt enkelt för att jag tycker att personen ÄR fin och har ett stort hjärta. Inte för att jag är intresserad.
  • uniMog
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 12:35:20 följande:
    I och med detta svar bevisar du iallafall för mig att du inte är som mig och vi är uppenbarligen av OLIKA kön!
    I rest my case! 
    Fast han är som jag, och vi är också av olika kön
  • uniMog
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 12:32:21 följande:
    Jag bvill så klart höra era ärliga tankar och åsikter. Annars hade jag frågat mamma som alltid ger mig det svar hon tror jag vill ha

Jag kan köpa att man vill berätta det men jag kan bara aldrig föreställa mig att jag, flera gånger, skulle höra av mig till en person jag vet är intresserad av mig bara för att berätta att jag tycker människan är fin.
    Tycker nästan det är lite egoistiskt.
    Antingen tycker han om dig som människa och är typen som skulle uppskatta att någon annan sa så om honom. Det är den snälla tolkningen.

Eller så vill han hålla dig kvar utifallatt eller är bekräftelsejunkie. Det är den elaka tolkningen.

Vill du inte att han hör av sig så säg det. Det är faktiskt inte farligt alls och det gör att du slipper fundera.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!