• uniMog

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 13:02:41 följande:
    Men det har och är verkligen inte några machotyper jag fallit för. Jag vet faktiskt inte varför jag skulle dras till killar eller ja människor då som är så dåliga på att ta kontakt när de är stressade eller har mycket att göra?
    Det skulle kunna vara en "bieffekt" av något drag som du verkligen attraheras av. Vi har ju ofta både positiva och negativa effekter av alla våra personliga egenheter.

Vad är det för egenskaper som gjort att du fallit för de här männen?
    Finns det gemensamma nämnare?
    Och: Vad är det för känslor det väcker hos dig när de inte hör av sig som gör att det påverkar dig så negativt?
    Forgive me, shiny special one. I beg of you to rip out my inadequate tongue.
  • uniMog
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 13:26:23 följande:
    Tyvärr tänker jag inte dra upp här vilka känslor som påverkar mig negativt... inte för att jag inte vill utan för att jag inte vill bli mer påhoppad av bla booYah... jag vet precis redan innan vad han skulle svara. Att jag tänker för mycket, att jag överanalyserar för mycket, att jag tror för mycket bland annat

Egenskaper jag fallit för är att de är så goa och gulliga när vi träffas!
    Men goa och gulliga är det väl många som är. Vad är det som fått dig att få upp ögonen för dem, som fått dig att se dem som potentiella partners snarare än som trevliga människor.
  • uniMog
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 14:36:58 följande:
    Nu har han svarat på mitt meddelande...med ett mail. Kontentan är tydlig även om han gör det jääääävligt invecklat.
    SKITHUVUD!
    "Jag gillar dig men mitt liv är så komplicerat nu"?
  • uniMog

öuh.. Han menar att han vill ha en sexuell relation utan krav och att du är med på det när det passar dig?

*försöker tolka*

• uniMog

Låter ju skitbra. Tack och hejdå. Du vill inte ha honom ändå.

• uniMog
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-04 14:33:07 följande:
    Nu har han svarat på mitt mail. Han svarade "För säkerhetsskull så blockar vi varandra" Och så blockerade han mig.

Vilken jävla tönt!
    Skitbra! Då har du ett avslut, en anledning att vara arg på honom, du ser hon om som en tönt och du kan gå vidare. Good for you!
  • uniMog

Vanilla, mitt lammkött är sju år yngre och jag är fasligt nöjd med honom ;)

• uniMog
    s07 skrev 2012-01-09 09:08:34 följande:
    Har ni sett denna? Tycker den är skitbra, full av bra tips!

blogg.aftonbladet.se/archive/tjejguiden/

Bra, då kan man köra en linje mot killen och babbla av sig här i forumet :)
    Intresserad av sånt här då jag dejtar en kille som är rätt perceptiv för mina signaler, jag märker tydligt vad han svarar bra och mindre bra på och att han direkt backar om jag svarar en gång för mycket. Samt blir mer intresserad då jag ger honom utrymme. Lite jobbigt för mig då jag gärna flamsar och skojar så jag får hålla igen allt detta under tiden vi inte ses, för jag tycker om hans humor och vill lära känna honom bättre. Men han är superhet, jag är intresserad så nu gäller det att jobba vidare på ett bra sätt.

Aja, läs o se om denna blogg är ngt för er!
    Varför kan man inte bara vara sig själv? Varför ska man köra någon slags anpassning av sig själv för att få någon intresserad? Jag kommer nog aldrig förstå det.
  • uniMog
    s07 skrev 2012-01-09 10:14:31 följande:
    Jag är ingen malltjej, jag vill bara ha tips på hur man förstärker den man är. För det måste finnas en förklaring till varför vi heta tjejer är fortf singlar :P!

Så nä, jag räds inte lösa sånt här. Tvärtom, eftersom jag märker att dessa enkla knep fungerar.
    Jag har aldrig kört med sånt där och jag har heller sällan varit singel någon längre tid. Däremot skrämmer jag bort väldigt många män genom att vara den jag är, men det skiter jag i faktiskt i. De som stannar kvar brukar oftast vara intressanta, och tillräckligt många, nog
    Men det kan vara mycket för att jag faktiskt är så långt ifrån normen att det skulle skita sig efter ett tag när jag faktiskt inte orkade hålla upp fasaden längre och jag blir hellre dissat en miljard ggr på första dejten än lämnad efter 1-3-6-12 månader när JAG träder fram.

En bok som jag tycker väldigt bra om på ämnet är däremot "alla får ligga" av Henrik Fexeus som beskriver en hel del om varför vi biologiskt reagerar som vi gör på vissa saker (spegling tex) och hur man kan använda det. Den är intressant som en ögonöppnare men jag har aldrig orkat använda mig av knepen i verkliga livet.
  • uniMog

To be fair.... jag är HELT övertygad om att det finns människor som absolut kan vara intresserade men som blir skrämda av "för intresserade" människor. Och för dem funkar det bäst när de träffar någon som är lite mer avvaktande och låter dem bestämma takten.

Men... eftersom JAG inte är sån så funkar det inte för MIG att vara med en sådan människa. Jag mår för dåligt av den anpassningen av mig och de mår för dåligt av att anpassa sig till den jag är. Det handlar inte om att de, eller jag, är fel. Men vi är väldigt fel för varandra.

• uniMog
    s07 skrev 2012-01-09 12:58:50 följande:
    Jag dejtar vidare bara sådana jag är intresserad av. Jag fick upp ögonen för överilat beteende eftersom jag själv dissat reko killar med fina karaktärsdrag och värderingar som passat mig utmärkt, som jag skulle passa jättebra ihop med -bara för att de varit för "på". Detta för att jag ogillar när man blir idealiserad, det dödar iaf mitt magpirr totalt. Det känns som om någon parasiterar på en och jag känner mig hotad avseende min frihetskänsla. Därmed inte sagt att man inte kan återställa balansen genom att dra sig tillbaka lite. När man lär känna varandra bättre och blir mer av ett par tycker jag kommunikationsbalansen också lägger sig. Men i början är det känsligt.
    Jag funkar tvärtom. Blir jag inte uppvaktad utav bara helsike i början och/eller får jag inte gehör för mina inviter så tappar jag intresset.  Efter den första tiden är det helt ok om det lugnar ner sig.

• uniMog
    Anonym (ny) skrev 2012-01-09 18:56:57 följande:
    Hur många dejter hade ni innan ni ansåg att ni var "ett par"? Hur många dejter tog det innan ni ist för att typ gå och fika på stan började gå hem till varandra? hur lång tid innan första sexet? Om ni hade sex tidigt, kände ni er verkligen attraherade och intresserade på ett sätt som ni tänkte er en relation så tidigt eller var det bara för att humöret/kroppen sa att det var trevligt
    Nu senast: vi kysstes ungefär 30sek efter att han steg in genom dörren, första dejten var hemma hos mig, sex andra (...eller var det tredje?) dejten och jag tror jag räknade oss som par ungefär där.. andra trejde dejten. Vilket iof var typ inom en vecka från att vi träffades första ggn.

Men jag räknar inte direkt oss som stereotypa...   Fast helt ärligt, de jag haft långa förhållanden med har det varit gnistor och fyrverkerier redan första dejten och det har gått väldigt snabbt alltihop.
  • uniMog
    starchild81 skrev 2012-01-09 19:38:14 följande:
    jag har en rent hypotetisk fråga... Säg att jag skulle ha vissa speciella förutsättningar till ett rikare liv en medelsvensson. Skall man säga det till personen som man dejtar eller vänta o spela på typ fattig studentnormen.... 

Vad tycker ni?  
    Båda alternativen skulle gå bort. Prat om pengar är grymt osexigt och spel likaså. Varför måste frågan ens komma upp?
  • uniMog
    starchild81 skrev 2012-01-10 10:56:40 följande:
    för att det va det jag funderade på igår ;)  ibland kan man tro att jag är lite åt  schizo hållet. Men jag är bara brutalt ärlig jag är inte den som ljuger lite eller undanhåller ngt jag säger som det är  och det står jag för.... 
    Jo men när/hur/varför kommer det upp?  Jag kan inte för mitt liv komma på en situation där jag skulle känna mig tvungen att berätta om min ekonomi för någon jag dejtar.
  • uniMog
    starchild81 skrev 2012-01-10 11:13:43 följande:
    Det var bara för att jag indirekt blev dumpad för att jag var student eller delvis och då gick jag omkring och tänkte på det och behövde ventilera lite..... 
    Fast hon lät å andra sidan som ett rikspucko så jag skulle inte dra några större växlar på det.
  • uniMog
    starchild81 skrev 2012-01-10 11:45:08 följande:
    haha det va så tjejpolaren sa Rikspucko kommer du med från värmland?  Har aldrig hört det förut, dock har jag inte dejtat så mkt men det kanske är ett myntat uttryck?.... 
    ohnej! Jag är skåning-dalkulla-norrlänning-nollåtta.
  • uniMog

Jag hade fem dejter på en vecka en gång ;)

• uniMog
    starchild81 skrev 2012-01-10 23:19:23 följande:
    då dejtade vi bara detta var ju efter typ tre veckor.....  Du läste tre månader men jag skrev tre veckor, jo för jag hade inte bjudit med henne. Om jag vill att en person skall få följa med till våra ägor så frågar jag denna personen om denne vill det......
    Jag tycker fegisen fick lite väl mycket skäll när det faktiskt var DU som skrev tre månader.

"Jag tänkte jag vill inte ta med henne efter som vi bara sällskapat/dejtat i tre månader samt att jag åker med delar av grabbgänget. Men vi kanske kommer att åka upp igen om ngn mån igen. "

Nej, det är inte jag som är den fega anonyma. Faktiskt. Och jag tänker inte lägga mig i hennes tolkning av dig eller ditt försvar, tycker bara att du borde se att det faktiskt var du som skrev så.
  • uniMog
    starchild81 skrev 2012-01-11 12:36:44 följande:
    Dock glömmer vi detta nu och fokuserar på det positiva och det som denna tråden handlar om eller hur moderator? 

Jag är inte långsint och jag anser att man skall kunna ha olika åsikter dock måste man kunna glömma och förlåta snabbt med . Detta hände igår och idag är det en ny dag så var snäll och ta inte upp detta igen för det förstör den fina stämningen som vi har i tråden, vilken jag anser är viktig att bibehålla.... 
    Du får gärna använda mitt nick. Om jag är moderator så skriver jag med moderator-nicket och informerar om det. I övrigt är jag en helt vanlig medlem som alla andra.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!