Anonym (Sa) skrev 2011-11-07 18:14:22 följande:
hörrni.. nu har jag gett mig in i dejtingträsket igen, lite försiktigt.. tänkte som så, att så mkt som ska klaffa, och så obråttom som jag har, så borde det ta ett bra tag att träffa "rätt"; så jag tänkte öva lite fram tills jag hittar rätt. Reggade mig på en sajt, och har lagt in lite text och några bilder.
Sen fick jag ett mail av en snubbe som var lite yngre än mig, som frågade efter msn. Jag sa att att jag ju inte vet vem han är.. men han insisterade, och hade bild och allt, och såg bra ut(inte på ett bimbovis) och jag tänkte att jag skulle chansa lite.. La till honom på min privata msn; och vi hade en kort dialog.
Det första han gjorde var att be om att få prata på webkamera. Min är trasig, så jag sa det. Sen började han pumpa mig på alla möjliga andar fakta. Var jag bor, om jag bor ensam, osv, osv. Kändes halvolustigt.. sen kommenterade han mina bilder, att jag ju hade en där som var tagen på webkamera och en del andra små detaljer: så han misstänkte alltså att jag var oärlig om kameran, fast jag hade förklarat att min yngsta antagligen har haft sönder den.
Är jag vriden, eller? Men jag tappade totalt lusten. Som tjej, särskilt när man HAR råkat ut för en del skit, så måste man ju vara lite försiktig.. och när någon är sådär "på", så får jag ont i magen, och ff.a. att bli misstänkliggjord och pumpad på fakta. Nog för att jag inte tycker att man ska slösa bort för mkt tid på nätet, utan hellre träffas relativt snart.. men allt detta hände liksom på en timme eller nått!
När jag sa det till honom, garvade han bara. ??? Nån som har en tanke??
Ja en tanke: Prata inte mer med den snubben! Icke-nej-mer!
Det där är så läskigt jag har själv suttit där fast utan någon att fråga om det egentligen är skumt, och ja det är så överskumt så, ta bort hans msn, och hitta någon ny som är liiite normalare