Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

visma1 skrev 2012-10-10 15:59:20 följande:
    Aha så man kan bara variera sig med olika ställningar
    Och smalt läderbälte, brett läderbälte..
    Färdig med dig? Jag kommer aldrig att bli färdig med dig.
  • Smecker
    reflections skrev 2012-10-11 23:46:25 följande:
    jag finns i inboxen...jaja...
    Du kanske har lust att delge oss andra vad det är du muttrar över?
  • Smecker
    takida skrev 2012-10-13 09:18:58 följande:
    Va säger ni, ta det lugnt ett tag med dejting eller rätt på nästa direkt?

Ja
  • Smecker
    takida skrev 2012-10-13 09:55:17 följande:
    Smecker: ja på nästa eller ja ta de lugnt?

Ja på whatever feels right. Lyssna på magkänslan. Om du inte precis fått en diarrémassage av Vanilla då.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-10-13 10:06:03 följande:
    Gå på en dejt

Nu blev jag förvirrad, skall hon gå på en eller två dejter?
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-10-13 20:05:22 följande:
    Samma här! Och jag tycker det är lite konstigt när en 30 åring kallar en 32 åring" äldre kvinna". Morr! 
    Så du är inte en äldre kvinna jämfört med en 30åring? Vad är du då? Yngre kvinna? Jämnårig kvinna? Drömmer
  • Smecker
    FjärilVingad73 skrev 2012-10-13 20:21:07 följande:
    Meh, Smecker!!! Man kan isf bara säga "äldre än jag", typ... Men fan inte säga "jag gillar äldre kvinnor"! *ser rött*
    lemonina skrev 2012-10-13 20:21:09 följande:

Jo jag är ju aldre såklart haha. Men han sa att han var nyfiken på "äldre kvinnor" Tycker det är lite mäkligt att skriva när han bara är två år yngre. Som att jag skulle vara en gammal tant liksom.

Känsligt ämne Solig

Han var nyfiken på "äldre kvinnor", inte "gamla tanter". Rent tekniskt är du äldre än honom, det är väl i den komparativa betydelsen ordet "äldre" används, så du passar ju absolut in på hans sökprofil. Tydligen.

Om jag läser det du skriver rätt så är problemet att du läser in mer i ordet "äldre" än vad det egentligen betyder. Och läser in det med en på förhand negativ inställning och reagerar känslomässigt därefter, medan han när han skriver det gör det med en positiv inställning. Självklart ser han då inte problemet, eftersom det för honom är en komplimang, medan det för dig är en förolämpning.

Därmed inte sagt att jag inte förstår att det är ett känsligt ämne. Vilket övergår mitt förstånd, ligger ens värde i ifall man är "äldre", "yngre" eller har en viss siffra i passet?
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-10-13 20:38:41 följande:
    Ja det är känsligt Vad skulle du säga om jag sa att jag var intresserad av dig för att jag gillar "äldre män"? Skulle du inte känna dig som typ Hugh Heffner då ? haha. Men det låter som att han tror att en träff med mig kommer leda till något utöver det vanliga när han kallar mig "äldre kvinna" Känner mig som en GILF för sjutton     
    Helt seriöst så skulle jag inte bry mig det minsta. Har träffat kvinnor som gillar "äldre" män och det bekommer mig inte. Jag ÄR ju äldre än dem oavsett om jag är 2 år äldre eller 12 år äldre, spelar ingen roll för mig så länge det inte underskrider min lägsta-ålder.

Och ja, det låter på en del "yngre" kvinnor som om de tror att en träff med en "äldre" man kommer leda till något utöver det vanliga. What's the difference?

Så varför är det så känsligt för dig, men inte för mig?
  • Smecker

Inboxen på FL är glödhet ibland..

Hallå
    Mitt namn är Sabira baby, jag är lång och sexig ung flicka, efter att ha läst din profil, kommer jag vilja ha en relation med dig, kan du skriva till mig på
    sabira_x02@yahoo.com
    Vi kan börja därifrån, även jag kommer att skicka dig min bild, kommer jag att vänta eftersom jag har något mycket viktigt att berätta, ta hand och massor av
    kärlek, Gud välsigne
    (sabira_x02@yahoo.com)
    Sabira

• Smecker
    lemonina skrev 2012-10-13 21:19:00 följande:

Haha "kommer jag vilja ha en relation med dig" så det vet hon efter att hon läst din presentation alltså? Är du inte lite nyfiken på för vad viktiga saker hon har att berätta?
    Jo, jättenyfiken DrömmerObestämdKräks
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!